Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

HVa skjer nå?

Tja, en som har det travelt med å tømme sin beholdning, pauset nå

Jeg som akkurat kjøpte på 8,18

Prøver å selge unna noe annet for å kjøpe meg inn…

La oss satse på at siste rest snart er ute slik at dette stabiliserer seg igjen og kjøres opp igjen der hvor vi var før oppstart idag.
Ble brattere nedsalg enn jeg forestilte meg dette, må innrømme det, men det ordner seg.

1 Like

Er nok flere som jobber med den saken nå, dette har tidligere vist seg å være attraktivt nivå med mange kjøpere.
En selger som kjører showet, det ser man tydelig i ordreboka, foruten denne aktøren er det rimelig liten salgsvilje, noen røk nok på SL rundt 8 vil jeg dog anta.
Livsfarlig aksje å sette SL i.

Tenker det individet som ligger med 100K bid på 7,7 koser seg.

De kan nok ryke, ser ikke bort fra det.
Merkelig opplegg idag.
Men kun 1,1% av alle aksjer omsatt hittil

Ser jeg burde ha delt opp kjøpet i 2

lønner seg dersom man kjøpere litt

Det ordner seg @Keefer , tror du har gjort et godt kjøp når det stenger idag

1 Like

Det har du helt rett i.

Når slike nedsalg pågår må man puste med magen og fokusere på stadig sterke spotmarked, betydelig høyere oljepris og nye kontrakter til Solstad i stadig høyt tempo.
Lars Peder Solstad friskmeldte selskapet etter at han leverte q4.
Det er hvertfall mitt fokus, det fundamentale(har ikke glemt NM)

1 Like

Ikke mitt domene, men tenker litt slik.
En aktør (ex Handelsbanken) har bestemt seg for at han skal selge seg ut. Så kommer det en skikkelig galdmelding fra SOFF. Sell onNews blir da en anledning for å lempe ut store poster uten at det totalt gruser kursen.
Ut fra alt som blir lempet inn i manesjen i dag synes jeg faktisk Soff’n holder seg OK. Bedre å få denne litt brutalt nå en å måtte leve med seigpining dag etter dag etter dag. Når dette blir ferdig tror jeg Soff’n er klar for noen større steg oppover. Interessen for Soff vil bli større etter hvert som meldingene kommer.
Kun min subjektive tanke. Har troen på Soff fremover slik det utvikler seg nå.

1 Like

Normand Springer fikk akkurat et nytt oppdrag i Spotten fra Total.

[NORMAND SPRINGER](javascript:void(0):wink: 9400 1017 II Serica Energy - Supply duties - D/D 14 Total E&P - 20.03 14.03 - ABERDE

Normand Springer PSV Serica 14.03 / Total (24.03) Aberdeen

Lars Peder Solstad er administrerende direktør i Norges største offshorerederi, Solstad Offshore i Skudeneshavn på Karmøy. Han beskriver samme situasjon som kollega Møkster.
– Som de fleste andre innen olje og gass merket vi godt at aktiviteten ramlet ganske da landet stengte brått i mars i fjor. Den effekten sliter vi med ennå. 2020 var et utfordrende år både operasjonelt og markedsmessig, sier Solstad til Aftenbladet/E24.

Nå begynner imidlertid situasjonen å se noe lysere ut.

– Vi begynner å se at ting livner til igjen, men det er et stykke fram til gode, gamle dager. Nå er det mye anbudsaktivitet, så det kan bli brukbart et stykke ned i veien, sier Solstad, som anslår at det fra neste år vil se betraktelig lysere ut.

1 Like

"Også Solstad Offshore er blant rederiene som finner arbeid i vindmarkedet.

– Rundt 10 prosent av inntektene våre kommer derfra nå, og det er voksende. Vind kommer til å bli en enda større del av virksomheten, sier Lars Peder Solstad."

Dette er blant det viktigste å trekke ut fra artikkelen, HAVVIND satsingen.

Og bedring i sikte kan man defintivt spore på dagens melding, Normand Sitella har lagt i ro i månedsvis.

Kan det være noen visste om denne artikkelen. Merkelig nedsalg i Soff på en grønn børsdag med gode nyheter og olje i pluss. Blir agressiv av dette.