Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Nei, denne artikkelen forteller vel ingenting nytt som ingen visste om, LPS uttaler bortimot det samme nå som etter q4.

Det vi så idag var nok helt tydelig en aktør som har holdt på en stund å selge, men med mindre volum enn idag. Og med dagens gladmelding hadde mulighet for å lempe ut betydelig større poster. Vi skal ikke glemme at vedkommende aktør nok stod for veldig mye av den millionen aksjer som ble omsatt og de ble absorbert rimelig greit, vi endte “bare” ned 40 øre.
Det som er usikkert er om aktøren ble ferdig eller har mer som skal ut.
Det kan bli en spennende dag imorgen for vi fikk ikke oppleve noen oppgang på dagens melding heller, har blitt en lei vane, men reprising kommer for de som orker å sitte med.

Kursen steg vel heller litt etter at artuikkelen ble publisert.
Alle som har fulgt bransjen et stykke tid og lest rapportene er klar over at det har vært tunge år, men det værste skal være forbi nå og det er viktig å ta med seg når man sitter i et selskap som har restrukturert. Betydelig mer krevende i et par tre av de andre selskapene på OSE i samme bransje.

@Metallian

Ganske kjekt å se på westhore sin “term” nå.
De fire siste kontraktene har Solstad sikret seg. De er helt klart på hugget, satser på at prisene er ok.

|10/03/21|[NORMAND SPRINGER](javascript:void(0);)|Total E&P UK Ltd|Supply duties, 1 year firm + 1 yr opt|20/03/21|RNR|
|10/03/21|[NORMAND SITELLA](javascript:void(0);)|Equinor UK|Supply duties, 1 Well firm + 1 Well opt|01/05/21|RNR|
|10/03/21|[SEA FALCON](javascript:void(0);)|Equinor UK|Supply duties, 1 Well firm + 1 Well opt|01/05/21|RNR|
|01/03/21|[NORMAND SERVICE](javascript:void(0);)|Serica Energy|1 Well Supporting Maersk Resilient, 70 days|02/03/21|RNR|
|26/02/21|[MAERSK MARINER](javascript:void(0);)|PSE Kinsale Energy|All duties, 6-8 months|17/03/21|RNR|
|26/02/21|[MAERSK MAKER](javascript:void(0);)|PSE Kinsale Energy|All duties, 6-8 months|17/03/21|RNR|
|25/02/21|[HIGHLAND CHIEFTAIN](javascript:void(0);)|Peterson SBS Den Helder B.V.|Supply duties, support Prospector 1, 120 - 150 days|14/03/21|RNR|
|19/02/21|[ISLAND CHALLENGER](javascript:void(0);)|ConocoPhillips Norway|Supply duties, 99 days firm + 60 d opts|15/03/21|RNR|
|19/02/21|[VOS PARADISE](javascript:void(0);)|IOG|1 PSV for suppy duties, 5 wells firm (400 days) + 2 well options|01/04/21|RNR|
|15/02/21|[COOPER VIKING](javascript:void(0);)|Vår Energi AS|Supply duties, 1 year firm + 4 x 6 months opts|01/06/21|RNR|
|12345678910Next|

Fortsatt veldig nysgjerrig på hva plan dem har for Normand Prosper, nesten 100% sikker på at den er tiltenkt noe annet enn spot i tiden framover nå.

SOFF har vært sterke siste månedene, jg har et halvt øye på konkurrentene og de er ikke like gode, ratene må vi jo ta forbehold om selvsact.

Prøve ta en grovregning på dagens 3 nye men håpløst da “1 well” er så udefinert. Ser vi på Service sin kontrakt og bruker 60 dager på de andre ender vi på 5*60 dager og den ene på 1 år plyss opsjon. Da er vi i området 650-1000 fartøydøgn, grovt anslått antagelug i området 75-150millioner

Jepp oga da er vi i nærheten av 1 mrd i kontrakter siden nyttår.
20 dager igjen av kvartalet, skulle gjerne sett at man havnet på 1,4-1,5 mrd dette kvartalet i nye kontrakter.
Backlog må gradvis økes kvartal for kvartal igjen nå.
Opplagt en 1,5mrd kontrakt til NM nå hadde gjort susen på alle tenkelige og utenkelige måter.

Følger ikke konkurrentene like nøye, men selv justert for antall fartøy i flåtene er de ikke engang i nærheten av Solstad og det skal de heller ikke være for da har jeg satset på feil hest/flåte :grinning:

Det litt kjedelige med aksjonærlistene er forsinkelser på 2-3 dager, så dagen idag ser vi ikke resulatet av før på mandag.
Men, mandag denne uken var volumet veldig høyt, spennende å se hvordan det har påvirket listen som kommer imorgen.

2 Likes

Selgerne var vrien på slutten i dag. Fikk sikret meg 10% av ønsket mengde på slutten i dag til 8,2. Selv om jeg allerede er eksisterende aksjonær anser jeg nedsalget som en ypperlig kjøpsmulighet - har sterk tro på selskapet. Når dem som selger seg ned er ferdig vil det være rart om kursen ikke responderer opp.

1 Like

Sea Forth nettopp tildelt oppdrag i spotten, tjolahei hvor det går unna nå.

NEW [SEA FORTH](javascript:void(0):wink: Enquest Supply duties, D/D 14 14/03/21 RNR

Kan ikke huske det har sett så bra ut siste 3-5 mnd som det gjør nå for Solstad sine spot fartøy norsk og britisk sokkel.

Normand Sitella PSV Inhouse 29.03 / Equinor (01.05) Aberdeen
Normand Springer PSV Serica 14.03 / Total (24.03) Aberdeen
Sea Falcon PSV Premier 15.03 / Equinor (01.05) Aberdeen
Sea Forth PSV PPT / Enquest (14.03) / Enquest (01.04) Aberdeen
Normand Drott AHTS Tronds Marine 12.03/ WellEx 16.03 Bergen
Far Sapphire AHTS PSE Kinsale 19.03 Bergen

Så at kursen faller er jo et gigantisk paradoks, derfor jeg sier tålmodighet, vi vil belønnes etterhvert.

2 Likes

Kontraktsdekningen på fartøyene er i bunn og grunn veldig oppløftende nå.

Normand Navigator ender kontrakt i mars(mulighet for en liten opsjonsforlengelse), har fått ny mellomlang kontrakt.

Normand Starling går av kontrakt i mars, der kan vi håpe på noe nytt snart.

Normand Flower avslutter kontrakt i april(dersom ikke opsjon utøves) her trenger vi kontraktsmelding.

Bos Turmalina har kontrakt ut april(opsjonsmulighet ut 2021), her kan man også håpe på noe.

Videre er det noen fartøy som går av kontrakt i mai, juni og juli og selvsagt NM i utgangen av mai.

I tillegg er det endel fartøy som har lagt brakk noen måneder som nok inngår i planene videre som Sitella som fikk kontrakt idag.

Aksjonærlisten idag som viser mandagens bevegelser sier at Handelsbanken reduserte med 400k til 880k.
Da er spørsmålet om dem faktisk har klart å pøse ut resten tirsdag og igår, det kan ikke utelukkes.
Igår virket det som en aktør stod for store deler av salgene.
Vi finner det ut idag, uansett har de hvertfall ikke mye igjen😀
Og til tross for at Handelsbanken reduserte med 400k, netto økte topp 50 med 155k.

Investor Nicolay Grove’s Ørn AS inn på listen mandag med 400k.

Av 12 endringer på Topp 50 listen, økte 8 av dem mens 4 reduserte.

2 Likes
2 Likes

Heftig nedsalg av HB der ja, da nærmer de seg tom heldigvis😃

2 Likes

Blir spennende å se reaksjonen idag, for min del når jeg ser på listen er det uten tvil kjekt å se at flere nå øker og noen øker ganske betydelig også en privatperson som øker med over 100k til over 500k.
Interessen for Solstad er stigende, man kan jo bare tenke seg hvordan det kunne sett ut uten nedsalget av Handelsbanken.

La oss heller ikke glemme at en annen bank, det var vel danske, solgte seg ut før nyttår og holdt kursen nede lenge.

Stemmer det.
På et eller annet tidspunkt nå vil dette avtagende salgspresset gi oss en flott rekyl opp, vi har ikke fått betalt en eneste krone for noen av meldingene etter Maximus, og det er mange, antageligvis 1mrd i kontrakter.

Q4 tallene representerte bedrøvelig aktivitet og rater i spotten, q1 er betydelig bedre for å si det forsiktig.

Hold på aksjene deres, omsetningen tar helt av​:rofl::rofl:

Synes SOFF reagerer fint opp på nedsalg. Ser det på disse halene der forsøkene har vært men at den blir hentet opp over 8kr igjen.

Har selv begynt å kjøpe litt forsiktig tilbake (mellom 7.80 og 8.30) for jeg synes den viser underliggende styrke og evne til å holde seg over / rundt glidende snitt og horisontale nivåer.

2 Likes

@Metallian

Ser Kl Saltfjord nå fikk en flott rate, ser ut som det spisser seg i spotten.

Ellers ser man hva jeg tidligere har ment at Solstad er flinke å dra ut litt ekstra på jobbene versus endel av konkurrentene.

NEW [KL SALTFJORD](javascript:void(0):wink: Serica Energy Chain work Will Phoenix (+WROV), D/D to L/R 20.03 12/03/21 GBP 50000
10/03/21 [SEA FORTH](javascript:void(0):wink: Enquest Supply duties, D/D 14 14/03/21 GBP 9000
10/03/21 [ENERGY EMPRESS](javascript:void(0):wink: Chrysaor Supply duties, D/D 14 13/03/21 GBP 8000
10/03/21 [SOLVIK SUPPLIER](javascript:void(0):wink: Premier Oil E&P Supply duties, D/D to L/R 24.03 11/03/21 GBP 6000

Du får passe på at du ikke får FT på døren

Frykter ikke det :grinning: ingen som kan nekte noen å øke sin beholdning.

Selger ikke selv underveis så de vil slite med å ta meg på noe.
Dette gjøres hele dagene i de fleste aksjer.

Og det gjøres kontinuerlig også i Soffen, noen forsøker å kamuflere agendaen med 3-10 aksjer.

@zappa66

Har du kjøpt deg inn igjen?

Uansett, oljeprisen bikker nå snart 69 dollar fatet.
I min tid som Soff aksjonær(bare siden november) har jeg aldri sett at Soff har hatt såpass mange spotkontrakter samtidig, dette ser bedre ut, måtte det vedvare.