Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Sitter på et kontor med ugraderte og graderte systemer…

Sett fra en med IT-bakgrunn er det uansett lurt å dekke til linsa fysisk når den ikke er i bruk…

1 Like

Er ikke dette e (esg) så vet ikke jeg. Anbefaler å følge soff på LinkedIn.

Faktisk uhyre spent på hvordan morgendagen vil utvikle seg kursmessig for Soff.
Siste timen idag var særdeles interessant, plutselig ble det handlet tre fire større poster.
Ikke helt utenkelig at vi faktisk kan få et relativt kjekt rykk oppover imorgen.

Er ikke uenig i at det er et godt driv. Jeg tror derimot at Handelsbanken vill utnytte momentumet til sin fordel gjennom å ligge store volum til salgs når kursen rykker oppover. Dette vil resultere i at kursoppgangen nøytraliseres.

Med det sagt så spiller det for meg ingen rolle om kursen går opp eller ned. Går kursen ned kjøper jeg mer. Går kursen opp så holder jeg min eksisterende beholdning - enda et stykke til 10kr.

Jeg er fortsatt imponert over at kursen stod tilnærmet støtt etter NM eksponeringen.

Ja, spent på morgendagen. Hadde vært flott med et byks opp. Krysser fingrene :crossed_fingers:

1 Like

Solstad, dagens aksje hos Investtech.

Solstad Offshore (SOFF) Kurs 8.45, 11. mar 2021

Solstad Offshore ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer at investorene er usikre og venter på signaler om videre retning. Et brudd opp vil være et kjøpssignal, mens et brudd ned vil være et salgssignal. Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 8.00 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker aksjen og indikerer økt mulighet for brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

1 Like

Solstad Offshore viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på kort sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 8.00 kroner og motstanden ved cirka 9.50 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som er et tidlig signal om mulig vending ned også i kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.

Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 76)

Aksjonærlisten idag(som viser status etter børsslutt tirsdag) viser at Handelsbanken bare solgte 10k.
Men, på tirsdag var omsetningen veldig lav, kun 275,148 aksjer omsatt.
Onsdag ble det omsatt ca. 1,1 mill aksjer og igår ca. 567k aksjer, dersom de skal helt ut så lettet dem nok betydelig på onsdag og kanskje også endel igår.
Vi får bare se, ikke så mye å gjøre med, men det er lov å håpe at kjøperne stiller opp som eventuell motvekt.

Når sant skal sies bidrar ikke investorer i Nordnet heller positivt. Redusert med 300k siste 5 ukene.
32. NORDNET LIVSFORSIKRING AS -48 031 -22,76% 162 960 0,2176%

Vil overraske meg om ikke hb solgte på gode nyheter og dt var vel onsdag🤔

De fikk nok ut mye av resterende, men hadde på tirsdag 871k, mulig dem klarte å kvitte seg med 4-600k onsdag og restene igår.
Eller kanskje dem gjør som danske Bank, beholder 100-200k.
Tror vi får svaret idag.

Har dessverre ikke abb, men sikkert intet nytt.

Er nok samme gamle som vi vet allerede. Uansett er det klart et slik skip vil få flere kontrakter.

Endelig, Solstads nest største fartøy, Normand Vision har plottet inn Kalundborg og kaster loss hvert øyeblikk.

Aug 13, 2020 /

Solstad Offshore ASA has been awarded a contract with Ocean Installer for the CSV [Normand Vision]
The contract commences in 1Q and the firm and optional periods covers the majority of 2021.(kontrakten varer ut november med opsjons muligheter)

https://www.vesselfinder.com/?imo=9665530

3 Likes

Etter ordreboka å dømme ligger det an til at volumøkningen siste timen igår kan komme til å fortsette idag.

1 Like

Her ser det ut til at du fikk rett.

1 Like

Spennende fase vi er i nå, hvertfall kortsiktig, synes den virker sprek samtidig som det er noe selgervilje(antar HB), men det viktigste for min del er ikke om det er selgere, bare det har tilkommet overvekt av kjøpere.

Ja, gikk inn i Solstad i går med en liten post. Om jeg kan få spørre, hvilken pris ville du sagt det er greit å selge seg ut på? Jo høyere, jo bedre - ja, men er usikker på hvor lenge jeg burde være med på dansen, hehe.

Er nok feil mann du spør, jeg har et langsiktig kursmål på Solstad og det betydelig langt over dagens kurs som jeg ikke er i nærheten av å reflektere det som ligger foran oss nå, både innen offshore segmentet, men også innen nysatsing som Havvind.

Sikkert noen andre som kan si litt mer om kortsiktig kursutvikling, men ofte greit å selv sette seg delmål og hovedmål for avkastning ved investering.

Ingen aksje er unntatt risiko, ei heller Solstad, referert lenger oppe i tråden her. Men Reward er også potensielt veldig høy i Solstad etter mine bedømmelser, men tålmodighet er nøkkelen har hvertfall jeg lært meg.

Ja, jeg lander nok selv på et langsiktig perspektiv. Såpass liten sum, så jeg kan like greit lære meg dansetrinnene og ta noen runder til.