Ja, veldig spesielt hele greia.
Forrige melding: Rettslig prosess igangsatt -Solstad ikke part
Rettslig prosess viser seg å være at NMs eiere saksøker pantehaverne for å hindre tiltredelse av pantet.
Jeg savner da en melding om at det ble mottatt krav om tiltredelse av pantet- altså mulig tap av NM.
Er det forresten noen som kjenner- eller mener å kjenne noe til kriteriene for å tiltre dette pantet, for det må jo være slik at kreditorene mener at låneforutsetningene er misligholdt. Har ikke eierselskapet evnet å betale renter/avdrag, eller er det slik at dagens avtaleforutsetninger på annen måte strider med låneforutsetningene og at kreditorene på denne bakgrunn kan påkreve innløsning på vilkår som eiervirksomheten ikke evner og som har ledet frem til denne situasjonen.
Solstad har slik jeg skjønner det garantert for leasingavtalen altså, slik jeg skjønner det, at eierselskapet er sikret nødvendige inntekter til å nedbetale gjelden- og med tilhørende bestemmelse herunder krav på seg til å kjøpe skipet dersom så ikke etterkommes. Dersom Solstad ikke er part- som jo LPS presiserer. Hvordan kan dette da være knyttet til Solstads garanti?
Som du sier. Dette fremstår som veldig spesielt- og minner om “tåkeprat” en språkform min erfaring tilsier at hovedsaklig blir benyttet når man ønsker å skjule/trenere den virkelige situasjonen. Men, hvorfor i alle dager skulle LPS fare med tåkeprat til eierne dersom situasjonen påkrever at han bare dager senere vil bli tvunget til å hente penger fra de samme.