Enig i det aller meste du skriver, helt opplagt at her kommer man til en løsning.
Jeg er derimot ikke overbevist om at saldobalansen din imorgen vil skremme deg nevneverdig.
De aller aller fleste som sitter i Solstad idag er ikke kortsiktige lykkejegere, i såfall ble mange av dem skremt ut om dem leste q4 rapporten og leste det som stod under “Risk”, eventuelt da dem slapp den juridiske nyheten den 3/3.
Mange har nok holdt seg borte fra Solstad inntil NM saken er fullstendig avklart.
Vi har ikke opplevd at kursen har steget egentlig noe som helst av betydning på den milliarden selskapet har meldt om i form av nye kontrakter hittil i år, jeg tror fallhøyden er veldig liten på dette nivået og vi vet at kurs rundt 7,8-8,20 har vist seg meget attraktiv og lokket fram mange kjøper den seneste tiden.
Med unntak av Danske Bank og Handelsbanken har man ikke kunne se noe reduksjon på topp 50 som er verdt å nevne.
Småaksjonærer som hopper fra gren til gren daglig vil nok kanskje selge imorgen etter å ha lest artikkelen, men artikkelen i seg selv er slett ikke dårlig eller negativ om man leser mellom linjene og har kjennskap til saken og selskapet.
Tvert imot ser jeg endel positive elementer i artikkelen. For min del skinner det klart gjennom at en ny langtidskontrakt til NM er nært forestående(forklart i innlegg lenger oppe).
Gjelden på NM er langt mindre nå enn for bare 2 mnd siden.
Takst på skipet gjør at verdiene langt overstiger gjelden og det er alltid et godt forhandlingskort under normale omstendigheter.
Vel, vi får se dagen an imorgen, den blir kanskje volatil, men det er ikke uvanlig i dette selskapet, mange fornuftige vil ved dupp nytte anledningen og kjøpe fra panikkslagne småaksjonærer, ganske vanlig.