Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Fordel med at SOFF holdes utenfor der juridiske i både Sapiem og NM saken er at dem kan konse seg om drift og bedre marginer. Forøvrig noe dem har fått bedre teft til. Markedet og sektoren viser tegn til bedring.

Mastodonten NM som omtalt i andre kanaler.

Litt tidlugt enda men ser ikke ut som det kommer nå bratt fall fra start akkurat nå

Det er nok for tidlig å konkludere med, mye køddings i ordreboka, men at en artikkel av noe som i prinsipp er kjent i markedet over måneder skal gi dypdykk har jeg vanskelig for å se at skal skje.
Jeg tror som sagt at det er begrenset med investorer i Soff nå som ikke er kjent med denne potensielt forbigående risikoen.

Sagt på en annen måte, jeg vil anta at de fleste investorer vurderer dette som en løselig tvist.

Ser forøvrig at også Far Seeker og Normand Swan er fjernet fra Solstad sin egen spotside.
Far Seeker skal på oppdrag nå i april, men Swan har jeg ikke hørt noe om.

Og det var ikke Handelsbanken som dumpet ut poster mot slutten av forrige uke, det var en privat person.
17. RONGEVÆR OTTO (f. 1955) 512 971 0,69%

Ser ut som om du får helt rett ja- altså ift. at dette ikke var grunnlag for særlig bekymring ift. kortsiktig fall i aksjeprisen
:slight_smile:

Slike artikler kan potensielt slå uheldig ut på kort sikt, fordelen i Soff på dette tidspunkt tror jeg er at det ikke har tilkommet et rush av kortsiktige lykkejegere den siste tiden, derav lavere fallhøyde er min vurdering.

Men man må nok uansett påregne en volatil aksje idag.
Får håpe at HB har vett til å sitte i ro idag.

Som tidligere kommunisert, det er stor kjøperinteresse rundt 7,80-8,20, så også idag.

Null stress dette

Var litt for urealiatisk mht forvente kurs i dag la ko på 7

God gjennomgang av temaet på tråden her! Var selv på plukkeren idag men fikk ingenting. Men synes bildet er relativt uendret og det positive er at vi er i ferd med å bli kvitt usikkerhet snarere enn at vi får mer av det.

Fin reaksjon opp fra 7,90 og så får vi se hvor dagen ender og ikke minst hva retningen blir videre.

1 Like

Gode kommentarer fra flere her i løpet av helgen.
Ser greit ut dette her. Selskapet hadde vel også sendt ut en melding dersom det hadde vært noe endring av vesentlig betydning for selskapet.
Det blir nok en ordnings på NM etter hvert til fordel SOFF. Bare å sitte rolig.

Det blir volatilt idag og det er som det skal være i Soff, retningen og kurven er positiv, oljeprisen bikker igjen straks usd 70.
Skal vi anta at vi også vil kunne se Soff i blått idag? jeg drister meg til å si at sjansene for det er reelle.

Ser bra ut for Solstad sine spot fartøy nå.

Spot availability Subsea and Renewable Energy

Last updated: 08.03.2021
Send email to Subsea and Renewable

Vessel Type Client Availability Port
Normand Jarl CSV/W2W 26.03.2021 Haugesund
Normand Pioneer CSV/AHTS 01.04.2021 Rio De Janeiro
Far Samson CSV 01.04.2021 Haugesund

Normand Mermaid er også fjernet, skal på kontrakt vel snart om jeg ikke husker feil.

I UK er det kun Sea Falcon som står uten oppdrag fram til månedsskiftet. Sitella klargjøres nok for kontrakten den fikk forrige uke.

Spot availability UK

Last updated: 15.03.2021 08:30

Vessel Type Client Availability Port
Normand Sitella PSV Inhouse 29.03 / Equinor (01.05) Aberdeen
Normand Springer PSV Serica 16.03 / Total (24.03) Aberdeen
Sea Falcon PSV PPT / Equinor (01.05) Aberdeen
Sea Forth PSV Enquest 18.03 / Enquest (01.04) Aberdeen

I Norge er Drott og Sapphire i full jobb. Prosper ligger til vedlikehold og er som tidligere kommunisert fjernet fra spotsiden av Solstad.

Spot availability Norway

Last updated: 15.03.2021 08:08

Vessel Type Client Availability Port
Normand Drott AHTS PPT/ WellEx 16.03 Bergen
Far Sapphire AHTS PSE Kinsale 22.03 Bergen

Internasjonalt er det ikke fullt så bra dekning, men det er endringer nå og det kan være et godt tegn.
Swan og Seeker er fjernet. Seeker skal på langkontrakt, usikker på Swan.

Spot availability International

Last updated: 15.03.2021 09:00

Vessel Type Client Availability Port
Far Stream AHTS Prompt Batam, Indonesia
Far Sword AHTS Idle Batam, Indonesia
Nor Captain AHTS Idle Batam, Indonesia
Normand Saracen AHTS Prompt Dampier, Western Australia
Far Senator AHTS Diamond Offshore 14 April 2021 Bunbury, Western Australia
Normand Leader PSV Prompt / Contracted from 31 March Fremantle, Western Australia

Mermaid skal på oppdrag ja

Hoppet av i dag. Kommer kanskje inn igjen. Er litt redd for at Q1 ikke leverer og at oljeprisen faller nedover mot 50 dollar utover sommeren. Så tenker at jeg kan få en bedre inngang enn nå. Men i allefall lykke til og takk for meningsutvekslingene. Veldig nyttig og lærerikt. Håper at det ordner seg :slight_smile:

Fikk masse aksjer i dag;)

3 Likes

Respekterer din avgjørelse.
Vil gjerne si at du bommer på begge dine årsaker for at du solgte deg ut, men skal ikke gjøre det fordi jeg heller ikke vet svaret.

Det jeg derimot vet er at triggerne står i kø for Solstad og kursen framover:

  • Økende etterspørsel og ratenivå i spotmarkedet.
  • Avklaring på Doggerbank prosjektet.
  • Flere kontrakter for Solstad innen fornybar sektor.
  • Avklaring rundt NM, neste artikkel kan veldig sannsynlig være av den positive sorten og det vil i såfall være svært kursdrivende.
  • Ny langtidskontrakt til Maximus.
  • Og flere kontrakter til selskapet generelt.

Det skal uhyggelig lite positive nyheter til for å drive kursen opp herfra.

1 Like

Jeg fikk hvertfall rett i at det er særdeles bra med kjøpere på nivået rundt 7,90-8,20.

1 Like

Klarte å finne noe kapital selv og kjøpte litt til på 8,12.
Fornøyd med det.

2 Likes

Har du sett den oppdaterte aksjonærlisten?

HB solgte ikke så mye, -10k. Topp 20-34 har kjøpt nærere 140k

Eneste som mangler nå er en positiv børsmelding

1 Like

Ja, stemmer, i tillegg til at Rongvær solgte seg ut av listen.

Er det dere gutter som hamstrer i rommet 8 og 8,1 her nå?

1 Like