Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Jeg ligger med KO på 7,90

Man hamstrer da litt på disse nivåene :sweat_smile:

Jeg hamstret som sagt litt på 8,12, lå inne først på 7,88 men da det ikke gikk ble det som det ble, er ikke ekstremt opptatt av å treffe bunner og topper, eller rettere, jeg er ikke flink til det :grinning:

Men, så tenker jeg at om man betaler 7,88, 8,12 eller 8,60 betyr ikke allverden om man har kursmål 20+

20+ kan komme fortere enn mange tror er mine klare oppfattelse.
En melding om at kreditorer og Maximus har blitt enige kombinert med en ny langtidskontrakt vil kunne tiltrekke seg vesentlig flere nye og gamle investorer.
Usikkerhet knyttet til NM holder mange på gjerdet og det kan man lese med all tydelighet også her på tek.
En avklaring der og helst en håndterlig og positiv avklaring vil endre synet totalt på Solstad sin framtid nå.

Jeg har dessverre ikke så mye mer jeg kan og/eller bør å kjøpe SOFF-aksjer for, men det har da blitt noen 1000 aksjer til gunstig pris idag.

Har for øvrig lest denne (Se link nedenfor) i dag, og som i sin tid bidro til at jeg kjøpte meg inn da SOFF-aksjen falt i høst ifm. restrukturering. Dette er godt lesestoff for SOFF-nerder. Denne må selvfølgelig leses i lys av senere tids hendelser- herunder restruktureringen mv.

3 Likes

Prisverdig at slike som du @srh også kommer på banen her og deltar i diskusjonene, mange flotte og reflekterte innlegg.
Prissettes!

Veldig sjelden man ser slik kjøperside i Soff aksjen som idag.

Veldig bra diskusjoner her, gir en amatør som meg mye info.
Er det satt noen dato for når det kommer en avklaring på Doggerbank prosjektet?

3 Likes

Såvidt meg bekjent gjennom artikler i FA så skulle det kommet en tildeling i desember.
Deretter kom det en ny artikkel i desember som sa at tildeling ville skje tidlig neste år, altså, tidlig i 2021.
Så kan man diskutere hva som er tidlig 2021, jeg vil vel påstå at vi nå er på overtid av det.
Vi vet heller ikke om hvorvidt Solstad er med i anbudsrunden annet enn at FA mener å vite/tro det. Vi vet heller ikke om hvorvidt Solstad da eventuelt er med til siste runde, men det virker nok sannsynlig.

Uansett ligger dette noe fram i tid da kontraktene legger opp til nybygg, 3 eller 4 . Det er snakk om 5, 10 og 15 årige kontrakter for Equinor så uansett vil det skape positiv blest rundt det eller de selskap som får noe.

Hva tenker du om at de kanskje i stedet vurderer å bygge om- og at dette nå bidrar til at dette tar litt ekstra med tid ?

Det er jo ikke akkurat slik at vi har for få båter. Båtene bidrar allerede innenfor sektoren, så det kan vel ikke være så mye som må gjøres på det mest egnede båtene, og det er jo dumt og dyrt og ta avskrivninger på en ledig båt for samtidig å ta opp lån på et annet.

Tanken har slått meg, men merk at jeg ikke har satt meg inn i kravspec´n her.

Vet ikke om det er en mulighet gjennom spekken, har heller ikke sett den, men hva jeg så langt har lest meg til er det snakk om nybygg.

Forøvrig helt enig i at det økonomisk kan diskuteres hvor lukrativt dette er å vinne, det som taler for er selvsagt om man skulle vinne alt, da snakker vi mange års kontrakter.
Men, helt umulig for utenforstående å vite egentlig hvor stor grad av butikk dette vil bli for vinneren.
Min tanke er at dersom Solstad er med og skulle vinne deler av eller alt så vil det vise igjen langt utover Norges grenser, det vil ikke gå upåaktet hen.
Men, det er nok mange med i prosessen og man kan selvsagt anta at prisen er presset.
Er ganske sikker på bakgrunn av uttalelser fra LPS om Havvind generelt at Solstad er med i denne konkurransen.

Q1 kan vel antas å være tidlig 2021. Om man skal strekke det må det bli primo som betyr første 3-del av året. Nyheten bør uansett komme i mars om det ikke meldes utsettelse.

På tross av media blest forholder LPS og SOFF seg tyst. Dette er i seg selv meget interessant - spør du meg. Forsterker i bunn og grunn mine mistanker om SOFF som tredjepart, i mellom den pågående uenigheten mellom kreditorene av NM. Det samme for kravet opp mot Sapiem.

1 Like

Jeg tror uansett at dette ikke på noen måte er priset inn nå, så bare en potensiell oppside.

1 Like

Sjekk ordreboken 8,5 og 8,55 (ask)

Kan ikke se, hva ligger der?

Sjekket litt rundt kurs da Solstad sendte ut melding om juridiske skritt den 3/3.
Sluttkurs 2/3–> 8,30
Melding 3/3
Sluttkurs 3/3–> 8,17

Sluttkurs 12/3–> 8,50
Artikkel FA og DN 14/3
Sluttkurs 15/3–> 8,15

Vi er på stedet hvil.

Nesten 400k

Enig. Neste melding kommer til å endre dette i positiv retning.

Selgerne vil ikke selge til kurs under 8, mens kjøpene, som det er litt av, ligger bare å venter.

Kommer det noe positivt så tror jeg vi skal godt opp. Den virkelige motstanden er rundt 10. kommer der info om NM eller tvisten med Sapiem tror jeg vi skal godt opp. Dette er fordelen av et fåtall aksjer i omløp…

Det er ihvertfall 3 triggere som vil pushe opp mot 10kr tror jg
NM
Doggerbank
Havvindutskillelse

Avhengig avløsning/omfang kan alle sende aksjen til 15-50kr og. Husk at verdien av SOFF er på 640mill bare idag og av 75mill aksjer er det få i omsetning

1 Like