Har tenkt litt i ettermiddag på artikkelen igår og det er noe som åpenbart ikke helt stemmer og for meg tyder det mer og mer på at det foregår et høyt spill fra en eller flere parter ifbm Maximus, hvorpå jeg er usikker på agenda:
“Neste rente- og avdragsbetaling fra Maximus til bankene er ikke før slutten av april.”, står det å lese i artikkelen.
- Hvorfor ønsker ikke bankene å avvente innbetaling som dem har gjort tidligere?
- Hvorfor betaler ikke bare Solstad det som kravet er?(de har kapital til det)
- Hvem tjener på mislighold?
Videre står det at “Maximus har overlevert forslag til løsning om at Maximus får ny langtidskontrakt og at AGC forplikter seg til å tilføre Maximus mer EK.”
- Siden avdrag/renter forfaller først i april, er det ikke å anta da at Solstad er i ferd med å spikre en ny langtidskontrakt for NM?
- Igjen, hvem tjener på mislighold?
Dette er en suppe som jeg sliter helt med å forstå annet enn som jeg innledet med, her er en eller flere aktører som spiller et høyt spill, kan det være Solstad selv som indirekte og bevisst har initiert denne prosessen?
Forøvrig, har sett i krystallkula og imorgen meldes det nye kontrakter og Soffen blir igjen blå