Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

@Metallian er best å svare for dette sikkert, men etter mine vurderinger kan det komme til å stramme seg til skikkelig i spotten de kommende dagene spesielt da med tanke på Ahts.

http://westshore.no/
https://paretoship.com/live

Kommer det noen “plutselige” og akutte oppdrag nå vil det kunne gjøre susen.
Hjelper forsåvidt lite for Soff, de er i bruk, men dog.

Tror ikke vi skal opp før noe positivt kommer, enten vha børsmelding eller aggressiv kjøper(ere).
Det må vel kjøpes rundt 150k bare for å komme til 8,5 (ligger sikkert noen isfjell inni ordre boken også)

Nja, tja, kanskje du har rett, er ikke utenkelig at den kan dra seg tilbake mot 8,50 uten påfyll av nyheter, men kjøperne må selvsagt være villige.
Men, i Solstad kan det komme nyheter når som helst og det gjør det alltid ekstra spennende.

Det er noen som prøver å pumpe, men får ikke dumpingen til i det omfanget som ønskes - kanskje

Nytt spot oppdrag til Sea Falcon, nå ligger dem ikke lenge om gangen før det bærer ut på nye oppdrag.

NEW [SEA FALCON](javascript:void(0):wink: Premier Oil E&P Supply duties, D/D 14 17/03/21 RNR

4 Likes

Equinor har tildelt 3 av 4 fartøy til britiske North Star Renewables. Det fjerde fartøyet tildeles på et senere tidspunkt.
Selv om flere av oss hadde håpet på at Solstad skulle få noe kunne det vært interessant å vite om dem i det hele tatt har vært med i anbudsrunden.
Samtidig er det skribenter som ikke har vært så positive til at Soff skulle få noe her da med argumenter som opptak av nye lån(grunnet kun nybygg), pressede priser etc.

Bummer

Litt synd, hadde selv håpet på et fartøy eller to.
Det jeg antar dersom noen norske har vært med i konkurransen er at et av dem tildeles det siste fartøyet. Det stilles nok beintøffe krav her og man ser ut fra vinneren at det er et dedikert bransjeselskap som har fått dette.
Samtidig ligger inntekter 3 år fram i tid så en 5-års kontrakt til NM vil nok de fleste heller foretrekke nå om man skulle velge.

Det var for meg en liten nedtur, selv om det ikke var så overraskende iom at dette var påkrevet nye båter. Jeg har håpet på at de så økonomisk- og miljømessig gevinst ved og i stedet benytte eksisterende flåte men det gjorde de altså ikke.

Kun 2 ledige AHTS i norsk sektor nå(spotten).
Første gangen siden jeg begynte å følge med på dette at jeg har registrert høyere Utalization på ahts enn psv, med hhv. 80% og 76%.

http://westshore.no/

Synd med Dogger. Vet ikke hvor mange som har basert sin investering på denne avtalen.
Men, Soff har jo tross alt ikke “tapt” noe business. Gått glipp av en ekstra oppside Ja, men dette endrer egentlig ikke caset for min del.
Soff må bare jobbe videre med det de gjør hver eneste dag, skaffe nye kontrakter til eksisterende flåte, så blir dette bra.

1 Like

Eiof stiger 11% på en 10mnd kontrakt for 1 psv.

I Solstad ser vi knapt utslag på kursen ved langkontrakter for 4 psv i en melding, forstå det den som kan.

NM!

Blir nok en liten Sell off nå i soff nå pba av Dogger. Tror det er mange hobby investorer som har kjøpt et lodd i soff i tilfelle Dogger tildeling.

Helt enig, intet tapt.
Og vi vet faktisk ikke engang om Soff var med i anbudsprosessen, eneste vi har fått vite er gjennom FA hvor de var nevnt.
Business as usual.

Tviler på at mange har investert i Soff med tanke på Dogger alene, tror de fleste har ansett det i tilfelle som en ren bonus.

Kan hende du har rett, vi får se, den faller noe tilbake.
Nå må kjøperne på banen og plukke “billige” aksjer.

Bryter “nesten” under 7.8-8.2 range nå i allefall. Var det noen som hadde tro på Dogger i det hele, egentlig? Rent teknisk er den svakere nå enn den har vært på en stund…

Holder vi oss her og Dogger er ute av verden vil jeg si dette er bra. Så får vi se frem til neste triggere

Tror de færreste har investert grunnet Dogger, men mange, inkludert meg selv håpet nok på noe.
Men, det er ikke en melding som burde gi noen som helst grunn til å selge, som @CanonBoy skriver over her, intet er tapt, kun en mulig bonus som har gått til et annet selskap.

1 Like

Vet ingenting selv for sikkert. På FA forum er det nok av brukere som tilsynelatende har hatt en forhåpning om at SOFF får tildeling Doggerbank.

Husker selv i forkant av Q4 AKSO var det mange brukere på fA, Shareville, mfl. Som hadde forhåpninger om utbytte, hydrogen (gull og grønne skoger) - på tross av forhåndsvarsel på dårlige tall.

Det er bare ingenting som forundrer meg lengre når det gjelder hvor ugrundige folk er med å sette seg inn i selskaper.

Mht kursutviklingen så ser det ikke bra ut teknisk. Støtten på 8 er brutt, støtten på 7,8 er i ferd med å bli brutt og da gjenstår bare 7,17-25 før vi potensielt ser 6 tallet igjen.

Håper det kommer noen nyheter snart.

Nå har det vært litt stang ut med artikler om NM og Dogger.
Min erfaring er at det snur veldig fort i børsverden og for oss i Solstad vil vi helt sikkert oppleve det snart.
27.1 endte kursen på 7,13 og så kom havvind kontrakten til Normand Fortress.
Det går opp og ned i markedet, nå har det gått litt imot, gøyalt blir det når snur :grinning:

Tar det selv med knusende ro.