Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det har du rett i. Det er derfor det er grei å eie aksjer i soff.

TA er en indikator, men kontraktsmeldinger styrer i stor grad bildet i Soff og heldigvis sitter vi i et selskap som melder hyppig.

Logger selv av nå :grinning:

Børsmelding

Helt grei melding, men ikke det vi trengte mest akkurat nå :grinning:

Partrederiet International Offshore Services ANS, a wholly owned subsidiary of
Solstad Offshore ASA, has sold the AHTS Lady Astrid and Lady Caroline. Delivery
of the vessels to the new owner took place today Wednesday March 17th, 2021.

Det viser evne til å ettergå kravene fra restruktureringen. Bra syntes jeg. Rest 35

2 Likes


To gamle små AHTSer ut, det er positivt-det jobbes jevnt opg trutt med de 37 som vel nå strengt tatt er 32? For de 37 var vel inkludert de 3 solgt i Q1?

At det blir “mindre regnskapsmessig” effekt er positivt-det betyr at at disse gamle båtene er nedskrevet omtrent til null som er den reelle verdien.

At SOFF ikke får Doggerbank er ikke noe særlig negativt for meg som jg har vært inne på før. Selv med sikre avtaler i 10 år er det snakk om nybygg til flere mrd og det er imho ikke det SOFF trenger fokusere på nå.

Jeg ser forøvrig at Equinor henter 4 PSVer fra spoten til 1-2 års arbeid fra april/mai- positivt at det ikke er båter fra opplag selv om det jo kan medføre at noen tar ut PSVer…uansett, selv om jeg helst skulle sett at SOFF fikk de er det positivt med strammere tilbud, vi trenger å få PSvratene opp på 150k/dagen skal det monne litt.

Tror du har rett i at det nå gjenstår 32 fartøy for avhending.

Forøvrig antar jeg at aksjen nærmer seg oversolgt og kunne gjort seg med en liten rekyl opp igjen herfra.

Ser kursen er litt. Men dette er vel mer makro som ligger til grunn…

Har ikke sjekket kursen på en stund, men er nok en kombo av flere uheldige omstendigheter siste 3-4 dager som nå gir oss et negativt utslag på kursen.
For egen del sitter jeg oftest gjennom storm så også nå, så lenge jeg føler å ha kontroll på det fundamentale vet jeg at det endrer seg til det bedre.
Nyttet anledningen også idag til å kjøpe noe flere aksjer, mener selv det er en gyllen kjøpsanledning, fasit får vi etetrhvert.

Og når det ristes i treet som igår og idag så utløser det småpanikk hos endel investorer, Stop Loss utløses og man får en negativ spiral inntil dette stabiliseres.
Om det stabiliseres på 7,40-7,60 eller rundt 7,10 skal jeg mene lite om, men dette fallet de seneste dagene har hvertfall lite feste i virkeligheten.
Mcap nå sikkert snart under en halv milliard, jaja, morsomme saker.

I bunn og grunn ser jeg nærmest kun et usikkerhetsmoment og det heter NM, men her ser jeg bare tapere uten en løsning og da velger jeg å tro på en løsning.

Edit: Logget på nå og ser kursen er ned rundt 7%, ganske mye, men tror i tillegg til komboen jeg skisserte at også makro kan bidra til denne nedgangen idag ref dine tanker @aksjewonka

1 Like

Det ligger forøvrig noen rimelig bra langtidskontrakter for tildeling om ikke lenge:

TAQA Supply duties 2, 3 or 5 years firm + opts (01.04.20 - 20.06.21) 01.04.2021 3 x PSV’s
Equinor Supply duties 10 months firm + 2 x 5 month options 08.03.2021 3 x PSV’s

I tillegg til en rekke andre selvsagt.

https://paretoship.com/live

1 Like

De eqnr er de som gikk idag

1 Like

Gikk alle?
Eiof fikk en psv, hvem fikk de andre?

1 Like

Voldsomme rater nå, sørgelig at Prosper ligger i Brattvåg.

NEW [NJORD VIKING](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS R/M Deepsea Atlantic, 2 days firm + D/D 12 20/03/21 NOK 750000

1 Like

Haha, sa jg ikke nylug dt, at båtene til Viking innimellom får eventyrrater fordi de er de minst populære😂

Viking Queen, Saeborg, Torsborg og Mistral fikk jobbene

Ser ut som ny støtte er etablert på 7,4

Antar de som solgte fra 7,45 og nedover slår seg på brystet nå og er kjempehappy :grinning:

HB fikk unna 70,000 på mandag. 700k igjen.

1 Like

Sjekket topp 50 nå og uten HB sitt salg ville bunnlinjen vært uendret.