Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det er bare posiitvt i den betydning at den drar inn litt peng, det betyr ikke noe for det stopre bildet.

Ideelt sett hadde en ny subsea kontrakt for NM på flere år som dekker både drift og lån blitt offwentligghort snarest-da vil det være greit å sitte lastet…frem til dess ser det ut til at vi tusler rolig nedover, kanskje vi kan få noe på 6 tallet opg, ikke godt å si.

2 Likes

En som vil ha billige aksjer:

image

2 Likes

Jeg tror på at Soff snart slipper en melding om at NM er på langtidskontrakt i Mexico . Eneste grunnen til at jeg ikke selger😏 jeg håper at det er sånn det henger sammen SOFF.OL (OSE) Signal Page Kjipt den her ja

Hvilken aksjonær må du ha for å få cfd R på Soff ?

Jeg stoler aldri helt på Norskbulls, må ses i sammenheng med andre signaler også, men ser faktisk at de har hatt en del rett om SOFF.

1 Like

Ville vel bare vise hvor dårlig stilt dof er iforhåld til restrukturering. Der lukter det utvanning lang vei🙂

Ja, det trenger du ikke lure på :grinning:

Ser forøvrig at Far Sapphire har kastet loss og er på vei til oppdrag, da mangler vi bare et oppdrag på Normand Drott så er de fire essene(ahtsene) i spotten, norsk sektor på jobb.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9372169

3 Likes
4 Likes

Absolutt alle tegn på bedring I oljesektoren er godt nytt for Solstad enten indirekte eller direkte.

3 Likes

Jeg så i den siste Q-rapporten til SOFF at i tillegg til vindkraft utforsker de også muligheter innen flytende solkraft og bølgekraft, men hvordan er SOFF sine muligheter innen havmineral-sektoren? Hvordan kan de evt. bidra der :slightly_smiling_face:?

Utviklingen innenfor havvind ligger nok langt fremme i tid. Med nåværende regjering er det lite sannsynlig med snarlig satsing. Det er valg til høsten og om mdg kommer til så ryker nok bla. Gullfaks mfl. For å satse på havvind.
Dette er vel og merke nasjonalt. Soff har jo allerede utført kontrakter for Ørsted mfl. Havvind satses heldigvis på i utlandet også.

2 Likes

Takk for svar🙂ja, Green Minerals vil vel ikke ha inntekter før 2030, så ting tar tid. Bare nysgjerrig på alle fremtidige muligheter, ikke bare kortsiktige😊

SOFF utfører jo også arbeid innen vindkraft i Taiwan, og jeg antar de får tildelt arbeid av AOW i USA, Sør-Korea eller/og i Skottland når den tid kommer, så tror ikke vi skal bekymre oss for at det ikke realiseres noe havvindprosjekter i Norge med det første🙂

Akkurat som da jeg satt i Nel, hydrogensatsing i Norge utgjør en potensiell promille eller så, akkurat det samme med Havvind.
Heldigvis har Solstad vært framoverlent og anskaffet seg havvind prosjekter rundt omkring i verden som du nevner og garantert der de satser på å oppnå flere og større kontrakter.
Og LPS var ganske klar på at for selskapene med de rette fartøyene vil det kunne komme mye arbeid framover, men utenfor dette lands grenser og med de rette fartøyene skal man ikke helt se bort fra at han også hadde NM i tankene.

1 Like

Nå trenge me litt ahts jobber ellers blir det tapsrater snart😳
Mye båt på vei til kai

Helt klart, vi trenger et par dager nå med mange nye oppdrag og tildelinger for at det ikke skal falle i fisk igjen og vi må starte på nytt :grinning:

@Metallian

Der kom det to ahts tildelinger på direkten.

12/04/21 [SKANDI HERA](javascript:void(0):wink: Shell UK R/M Ocean Endeavor, D/D 14 13/04/21 RNR
12/04/21 [HAVILA JUPITER](javascript:void(0):wink: Lundin R/M West Bollsta, D/D 14 13/04/21 RNR

Jøss-som bestilt…då seie eg bare:

Me sko hatt ein 3-5års kontrakt på Normand Maximus også idag…

2 Likes

Der kom det en til for tildeling.

NEW Equinor Energy AS
R/M TO Equinox (1xAHTS), D/D 10
14/04/21 - 15/04/21

Ser ut som Normand Sitella går på direkten til nytt oppdrag for Shell idag.

Normand Sitella PSV Shell 23.04 / Equinor (01.05) Aberdeen