Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Vi får håpe på en sånn en:

image

1 Like

3 nye kontraker til PSVer i spoten som starter i løpet av 2 uker- kommer det ikke nytt blod inn i spoten nå forstår jeg ingenting… Sea Flyer kan de bare dytte igang syns jeg, den er jo knapt blitt kald i maskinrommet…

[SEACOR YANGTZE](javascript:void(0):wink: 8475 875 II Reactivating from Layup 01.05 - ABERDEEN

1 Like

Skal opp til 66 dollars nå!

2 Likes

“Skandi Admiral” resirkuleres ved Green Yard Kleven | Norsk Skipsfarts Forum (skipsfarts-forum.net)
Bygget på hellesøy… går til skraping på kleven.navn skadi admiral

Stor maskin kraft…
… så noe skjer… om litt vil markedet stramme seg til. Viktigt å ha is i magen

…og olje prisen går som en rakett… nå 66.78…

Oil!!!

2 Likes

En påminnelse til meg selv: ikke kom med slike utsagn med mindre du vil ha en lavere inngang :disappointed:

Vil dette forresten ha noe særlig å si for kursen, 91 909 nye aksjer, ikke all verden. Er prisen satt til rundt 3 kroner?

https://newsweb.oslobors.no/message/530232

Kan også noen forklare meg hvorfor markedet verdsetter SIOFF høyere enn SOFF? 1 fjerdedel av flåten og halvparten av gjelden til SOFF, altså dobbelt så mye gjeld pr båt som SOFF.

Markedet er for øvrig småsurt for tida:

Men ser ut til at oljeaksjer får en fin dag i morgen, PHLX Oil Service Sector og Tidewater opp over 6% akkurat nå :slightly_smiling_face:

Får håpe dette smitter over på SOFF i kombinasjon med en hyggelig melding om NM :smiley:

1 Like

Det at Tidewater stiger med 6% forteller mye om forventingene til markedet. Husk også at Tidewater ikke har den gode mixen med store konstruksjons båter samt store anker handling båter.
…solstad er for lavt priset. Dette er helt klart…men hva nervøse små aksjonærer finner på er ikke lett å bli klok på…så det er bare å kjøpe på nedadgående kurs.

2 Likes

Bagateller, betyr ingenting med 60+30k aksjer. Knyttet til refinansieringen som en gulrot for pantehaverne/kreditorene.

1 Like

Nei, aldri godt å si hva de finner på:/ Er spent på morgendagen lell :slightly_smiling_face:!

Det jeg tenkte, babygulrøtter :carrot: :carrot: :carrot:

Så tilfeldigvis at det er tildelt 2 nye psv-kontrakter😊

Det er bra, trenger noen ahts oppdrag nå også

Ja vi trenger nyheter. Solstad burde hat en strategi for informasjon og glad nyheter. Her trengs det å få fokus på firmaet. Videre så må man få frem mulighetene

Kjenner på en viss uro for at jeg ikke fikk på 6,84 idag (ref @OLADUNK1 sin plan). :slight_smile: Godt mulig vi nærmer oss “det” punktet hvor det plutselig snur nå etterhvert som folk kaster kortene og gir gradvis opp. Den siste optimist osv… Det er gjerne da det plutselig snur - gjerne over natten og man er låst ute / separert fra den gode utviklingen.

Har ikke hatt tid til å følge med i det siste (heller ikke aksjemarkedet generelt - for mye å gjøre på jobb for tiden) - har bare registrert at SOFF faller sakte men sikkert videre. Har egentlig landet på “stay long” - ikke gjort noen endringer på en god stund - og iaf se hva som skjer med NM og ta bet’et om at dette løser seg helt greit. Tida og veien osv.

Setter stor pris på alle innlegg som er kommet inn på denne tråden når jeg først setter meg til for å lese litt TI. :+1: :handshake: :pray:

Forferdelig stress på denne tråden. Fint med info på slutninger, regnestykker og sammenligninger. Men glem ikke at 8 av de 20 største aksjonærene er på vei ut.
De fikk aksjer som obligasjonsoppgjør. Og er følgelig tvunget inn i dette. Og på vei ut.

Men dette er ikke det eneste selskapet hvor vi har slik styggedom. Noreco er et annet eksempel. Men her har du ingen solid hovedaksjonær som Solstad har.
Kreditoraksjene er nå ca 40%. Avvent en «distribusjonsfase» på aksjekursen. Få aksjer solgt fra denne gruppa under 10 Kr i kurs da.

Stress og stress @Kristoffern , viktig å holde oppe trøkket slik at vi også får input fra deg og andre her også :smiley:

1 Like

Det er jo et godt poeng forsåvidt, men er det egentlig så mange av disse “kreditoreierne” som selger nå? Omsetningen er jo nokså lav- Danske BAk er ute, Handelsbanken har redusert kraftig men de andre sitter vel mye i ro? Det viktigste er jo egentlig “de store”- Røkke, fredriksen og Solstad, hva de gjør og ingen av de har redusert såvidt jeg har fått med meg. Når det er sagt er jeg ikke overrasket om hemen(Fredriksen) skal ut på sikt, storeulv har pisset blod i olje i flere år nå i både supply og drill og før eller senre kommer han til å forsvinne tror jeg.

2 Likes

Ser forøvrig ut nå som både Swan og Leader er på oppdrag :smiley:(dette er registrert idag)

Normand Swan PSV SapuraOMV Mid May + options Dampier, WA
Normand Leader PSV McDermott End June + options Fremantle, WA

Ha ha…det er ingen som forsvinner hvis man lukter penger…sånn er det for de store og de små samt bankene