Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Vil ikke saipem ha båten så er det andre og de kan få en konkurent

Misvisende den illustrasjonen, baissere og shortere som bor i byen🙂

Markedet er i bedring og det er ingen av partene som er tjent med siste utvei. Ifølge DN.no, så er NM verdt mellom 265 og 345 millioner dollar, altså langt mer enn det utestående lånebeløpet på 194 millioner.
For oss aksjonærer og bankene så hadde det beste vært og fått tildelt en langtidskontrakt.
Også et salg av NM til riktig pris kan også være en god løsning👍
Alternativ nr. 3 er tvangssalg, og det kan ta lang tid! Alternativ 4, og siste nødløsning er emisjon, det er både vi og bankene lite tjent med(ref. siste emisjon), men det ser jeg på som svært usannsynlig da markedet er på bedringens veg og verdien på NM er langt høyere enn lånets restverdi👍

Så hva er mest sansynligt?

Jeg tror at det kommer en melding om kontrakt ila kort tid, dette var også et forslag fra Maximus til bankene👍

NORMAND MAXIMUS sin nåværende kontrakt er nå forlenget nok engang fra 25.4 til 10.5 :smiley:

Nekter å akseptere at dette er et dårlig tegn.

Normand Maximus CSV 10.05.2021 Mexico

2 Likes

Utmerket update @Rodjer. Forventer dog at markedet krever en børsmelding før vi ser pluss 10 KR i kursen…

Det trenger de nok, men den kommer nok.
Synes det er ganske kjekt at oppdraget utvides, nå faktisk med en måned utover det som først var tilgjengelig av informasjon.
Kjenner ikke kontraktens innhold, men det er ofte “ekstra jobben” man tjener gode penger på så håper så også er tilfelle her.

Jeg kjenner at jeg gleder meg til Q1 og ikke minst Q2-rapporten :smile: Forventer ikke grønt på bunnlinjen med det første, men gleder meg til å se bedringen i cashflow og justert Ebitda :slightly_smiling_face:

Enig,
Tror q1 blir mer spenstig enn hva de fleste tenker seg, ikke WOW kanskje, men tror den rapporten vil gi tydelige signaler om bedring både for Soff og markedet generelt.
Håper dog på noe KRUTT før det.

1 Like
Vessel Type Client Availability Port
Normand Pioneer CSV/AHTS 15.05.2021 Rio De Janeiro
Normand Australis CSV 26.04.2021 India
Normand Maximus CSV 10.05.2021 Mexico
Normand Jarstein CSV 08.07.2021 – 01.09.2021 Norway
1 Like

@Andyboi

Du ser at utnyttelse på ahts er oppjustert idag.

1 Like

Ja, så det :slightly_smiling_face:

Sitella sitt oppdrag for Shell forlenget til 28/29.4, helt perfekt, omtrent null liggetid før oppdraget for Equinor den 1.mai.

Normand Sitella PSV Shell 29.04 / Equinor (01.05) Aberdeen

1 Like

Faktisk ganske interessant dette rundt NM.
Første gangen NM dukket opp på Solstad sin egen spot side stod det at den var ledig fra 9/4.
Nå er det altså 10/5 som gjelder, over 1 mnd lenger.

Så kan man si at det forsinker en ny melding om ny kontrakt, men det gjør det selvsagt ikke.
For alt vi vet kan det tenkes at den testes ut på noe annet nå for oppdragsgiver i og med at det endres og forlenges til stadighet.
Er hvertfall veldig positiv til utviklingen vi ser.

For saken er vel faktisk den at vi ikke vet hvem de jobber for nå: “Normand Maximus to support operations for a Client in Latin America.”

hei rodjer… det bare viser at det er et marked for normand maximus… og det vil ikke stoppe det. Det er en fantastisk båt som er klart for det meste. glad for at jeg har lasted opp i solstad.
jeg tror ikke vi vi se så billige solstad aksjer som det selges nå… vel å merke så er det små volum…dvs…er rigget for en rally ganske snart.

1 Like

Utnyttelsen på westshore skal tas med en stor klype salt- ligger det 10 båter der- 3 på jobb, 3 på vei ut og 4 ledige er utnyttelsen 30%, selv om det bare er 40% ledige

Ser og at Northern jobben er forlenget til 27.04, det er like greit, 270/dagen er fint slik markedet er nå.

Ny fin jobb term fra Equinor med nokså snarlig oppstart er også lagt ut.

1 Like

Nå tikker det inn nye oppdrag fortløpende :grin:

1 Like

SOFF.OL (OSE) Signal Page Håper at den går høyt denne gangen og holder seg der.

3 Likes

Bilde av NM den 13. april, fant på fjesboka😊

4 Likes

Største bevegelsene fra torsdag i forrige uke.

  1. CLEARSTREAM BANKING S.A. -114 101 -5,95% 1 804 780 2,4075%
  2. TORVIK TRAILERREP AS +90 000 +22,5% 490 000 0,6536%
  3. NORDNET LIVSFORSIKRING AS -82 430 -37,63% 136 648 0,1823%

Topp 50 reduserte med ca. 96k.