Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Drott og Prosper med på bildet hvertfall :grinning:
All reklame er jo som kjent god reklame :grinning:

2 Likes

Småsparere som sjonglerer :expressionless:… Ser forresten at en Magne Hystad kom inn på lista i mars og har økt betraktelig siden da og er nå på 15. plass. også Torvik trailerrep AS har økt betydelig siden mars og er nå på 18. plass.

2 Likes

Ja, det er slike investorer som langt på vei har oppveiet topp 50 sin total når eksempelvis Danske Bank og handelsbanken har redusert betydelig.

En annen sak, oljeprisen bikker snart 68 dollar :grinning:

1 Like

Hystad er en Karmøyfamilie med mye peng fra bla verftsindustri.

2 Likes

Der fikk jeg varsel gitt :slightly_smiling_face:, ny kontrakt, men så lenge det ikke er NM, så vil vel kursen gå like sikkert ned igjen…

https://newsweb.oslobors.no/message/530630

Nydelig, dette er en psv som var parkert ved Abelsnes utenfor Flekkefjord og har lagt der siden nyttår.
2 års kontrakt, veldig flott!
Fartøyet er allerede på vei.
Dette viser hvertfall at vi er på rett vei, nye lange kontrakter til fartøy som har lagt i månedsvis er uten tvil særdeles positivt.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9645695

Tikk takk…

Mistenker en brutal reprising snart.

4 Likes

Legg merke til overskriften for det er kun de færreste tydeligvis som ser alle kontraktene Soff har grepet siste 3-5 mnd. “SIKRET NOK EN”

SOFF: TOÅRSKONTRAKT FOR “PSV SEA FLYER” MED TAQA

Oslo (TDN Direkt): Solstad Offshore har signert en toårskontrakt for “PSV Sea Flyer” med TAQA Bratani Limited, ifølge en melding tirsdag.

Skipet skal støtte TAQAs virksomhet på britisk sokkel med oppstart i juli 2021.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Starter i juli, antar den går inn i spotten fram til det da.

4 Likes

Taqa skal ha to til på 3 og 5 års kontrakter, spennende å se om Solstad tar dem også.

TAQA Supply duties 2, 3 or 5 years firm + opts (01.04.20 - 20.06.21) 19.04.2021 3 x PSV’s

1 Like

Skal ikke forundre meg :slightly_smiling_face: Typisk å få slike kontrakter på blodrød børs, men kursen setter vel ikke fart uansett før NM-floka er løst :confused:

De sakene rundt fartøyet må nok i mål før vi får rakett fart, men for min del er en slik kontrakt som idag med på å virkelig bygge det fundamentale.
Selskapet bygger seg selv sakte men sikkert opp igjen :grinning:

Det komplett latterlige er at vi er mer rød enn Eiof, Havila, Dof og Siem.
Men, som tidligere sagt, børs er ofte lite rasjonelt, men til slutt vil det lønne seg å sitte på riktig sted.
I alle mine uttalelser legger jeg til grunn at NM ordner seg på en fornuftig måte.
Det er den virkelige risk/reward jeg har tatt, tror oppsiden potensielt er uant.

1 Like

Nytt spot oppdrag til Far Sigma og Normand Drott, ikke gull rate, men hvertfall pluss rate om ikke annet.
Men, det gjelder først fra 10.5.
Antar det er rammeavtalen med Aker.

NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Aker BP All duties (+WROV), 10 days firm + D/D 21 10/05/21 NOK 240000
NEW [FAR SIGMA](javascript:void(0):wink: Aker BP All duties, 10 days firm + D/D 21 10/05/21 NOK 200000
1 Like

Ja, helt latterlig, men det er kanskje robotene som dumper den elendige traden sin, og da ender vi opp på en kurs lavere enn før kursmeldingen…

Det er bredt fall på børsen i dag. Usikker på driveren, men det var uggen stemning i USA i går, ligger an til det samme i dag, vix nesten 20% opp.

…men det er jo bare å handle når man har tror på solstad. jeg har handle ned mot 6.8 og er stor fornød.

Sea Flyer tas med dagens melding ut av opplag og inn på 2års kontrakt.
Vært i opplag 3,5 mnd.

[SEA FLYER](javascript:void(0):wink: 06/01/21 8732 1000 II FLEKKEFJORD

@OLADUNK1 , handler jevnt og trutt :grinning:

Har et håp om at Sea Spark også får en kontrakt med Taqa nå.

Ja :slightly_smiling_face: du traff godt på spådommen om 6,8 kroner. Baserte du dette på TA, tidligere støtte?

Neste støttenivå ifølge TA antar jeg lå på 6,80, sikkert derfor OlaDunk1 hevdet og mente det.
Han fikk dessverre rett, men godt hjulpet av en elendig børsdag idag, imorgen blir det nok opp igjen.

Var også godt hjulpet av nyheten om oppdrag. Da skal jo alle man til pumpene og selge som fy for å få kursen i minus. Har jo skjedd uttalige ganger nå. Kan ikke de småtraderene slutte med det i Soff?

1 Like

Ja, Jeg antar at Proximar er et skrekkeksempel på småtradernes herjinger(bare noe jeg antar dette her). Når de ser at kursen på Proximar er såpass under emikurs, så kjøper de, men så ser de at kursen fortsetter nedover, og da selger de med et lite tap, og da blir det som en ond sirkel.

Tja, man kan jo spørre seg hvem som selger på disse nivåene her.
De som var med på emisjonen og oppover et stykke kan det jo være, men jeg er nesten 100% sikker på at det er kortsiktige små små investorer som selger på tap og det er jo jækla bra butikk.

Samtidig er det slik nå mener jeg at med den rette meldingen så kan vi få 40-70% stigning på en dag med dagens kurs.
Selv plukker jeg jevnlig nesten hver dag, fikk noe i auksjonen nå og har nå snart dobbel beholdning av hva jeg hadde i begynnelsen av desember, så får vi se hva det holder til, til slutt.