Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2



Se linje 2 og 7 - Trodde DNB lånte ut hele beholdningen til DNB.

Noen som husker hva utgangspunktet til Hemen og DNB var?

Hemen lånte nøyaktig like mange fra DNB, som han selv hadde, cirka 6.910.687 aksjer

Dager før lånet.

Der står det DNB markets? Trodde det var DNB banks

16 % gjenstår av Hemens beholdning etter mine beregninger. Kalkyle tar utgangspunkt i eksisterende beholdning (8107k - 6886k (utgangspunktet før belåning av DNB))

Da blir det vel børsmelding fra Hemen i dag da!?

Windstaller i arbeid?

NM fortsatt til anker

good morgen. listen du har skrevet ut har nok ikke registrert de siste 3 dagenes handel. dvs med slike volum som har blitt handlet så kan hemen solgt ut lett 500k pr dag… som gir opp mot 1500k ut.
(8017k-6886k)/3=377k… dvs med en ca. kurs på 5. gir dette 1.885mill… ergo er hemen ute allerede nå.

Det er riktig. Det er fra tirsdag tror jeg.

JEg tror ikke hemen er ute. Tror ikke han kjører en Blystad og dropper flagging. Dette er årsaken til noe av min usikkerhet i går.

:cowboy_hat_face: så hvis ingen andre begynner å selge ned nå så vil kursen sannsynlig få et løft.

Det skal vel gjenstå ca. 600k etter flagging, så vi er nok ikke helt i mål enda

Ja, man skulle tro det. Hvis det fortsatt er en del som sitter på gjerdet og vil ned før det skikkelig smeller. Kan jo tenkes at dette var et lite varselskudd og at vi skal en liten tur ned før den skikkelige oppturen starter. Kan tenkes at det er en del flere enn Fredriksen som har solgt. Folk som har liten tålmodighet og liten tro/kunnskap om den videre ferden. De vil nok bare ut for å sikre seg mot ytterligere tap. Sånn vil det jo alltid være.

Personlig kunne jeg tenkt meg en tur ned på 4 tallet igjen for å senke snittet ytterligere :slight_smile:

3 Likes

tror nok at john er ute nå. dette medførte et vakum når billige aksjer ikke var tilgjengelig. videre så steg prisen som igjen gjorde at flere solgte seg ned og noen tok profitt på 8-10% som er ok, men glem ikke hva rodjer har sagt. det er at man har sittet på gjerde og fulgt aksjen ned til bunns. når man er sikker på at bunnen er der så handler man…

men skule tro at det nå blir en rekyl i dag. tror ikke vi skal under 5 kr

image
Da kan jeg begynne å selge:-)

Blir kanon åpning - kanskje dette.

blir ihvertfall spenende

Noen som leker seg og tester dybden i pre

2 Likes

Ja. Skulle til å skrive det selv.

Rød børs, Soff i grønt på 1/4 av vanlug dagvolum på et kvarter😳

1 Like

Forundrer meg at ikke Hemen har meldt at de er under 10 prosent
De er vel strengt tatt ferdige med aksjene etter det volumet som har vært siste uken :man_shrugging:t3:

Dette er jo strålende. Kan bli skikkelig julekule dette. SIOFF og kanskje EIOF er litt i siget og.

1 Like