Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det er lov å være uenig;) Vi er også enig om at det er en positiv utvikling. Sikkert en yrkesskade, men jeg forholder meg til det jeg vet -fakta- det er fortsatt flere banker med aksjer i SOFF foreksempel. Men jeg skal gi meg;) er ikke lei meg akutatt for utviklingen nå;)

1 Like

ha ha. “aksjewonka” du pleier normalt å ha beina på bakken og tar stort sett rett. jeg har fulgt med deg over tid. men det er lett å la seg rive meg på en dag som dette. normalt skal man selge hvis man ikke er “long” i aksjen. det er vel det som vil skje i løpet av dagen…med et fall noe ned. mange ser etter raske penger. men jeg tror vi må gi det minst 2 år

1 Like

Mine intensjoner med å skape bevissthet er ikke annet enn omsorg. Du husker selv pgs for ille så lenge siden;) noen kan eller vil imidlertid hevde veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

ha ha… jeg husker godt. med din viten så fikk jeg solgt meg ut tidsnok men med noe tap som jeg kan leve med. hadde jeg hvert videre med så hadde det sett stygt ut. takk! :+1:

1 Like

Jeg synes det er veldig rart at vi nå ikke har fått en flaggemelding fra Hemen. Kan det være andre som nå har begynt å selge seg ned, for det er vel ikke så mange som kan utøve noe særlig av gevinstsikring enda?

Nettopp. Aktiverte i dag topp 50 aksjonær i Infront. Følger med argusøyne nå som mange andre på hva som skjer der. Holder gruppen oppdatert med endringer.

2 Likes

ser du endringer?

Nå må man ikke glemme at oppgang fra 4,40 til 5,50 idag vil utløse lass av salg også fra mindre aksjonærer.
Det er ganske flott oppgang for de som er tilfreds med 5-20%

1 Like

“Alle” har konkludert med at Hemen selger. Hvorfor kan det ikke være utlåner DNB som er i lockup og selger, gjennom Hemen? Når salget er gjennomført, slipper Hemen å levere tilbake aksjene mot å betale et vederlag tilsvarende gjennomsnittlig salgspris. Dersom ja, kan Hemen til og med ha begynt å hamstre, da de vet at DNB-posten er (snart) ferdigsolgt og kurspresset vil forsvinne. Det rimer også med at det ikke har kommet flagging.

1 Like

Teorien holder, men jeg tror ikke det er slik ref. Hedda mv.

Nå vet jeg det er som å banne i kirken og jeg har gode venner som sitter i Sioff, men skal jeg være ærlig er oppgangen der betydelig mer suspekt enn hva den er i Soff.

Men det er nå bare min mening.

Syntes ikke oppgangen er suspekt. Har selv sterk tiltro til at mange har sitter på gjerde i påvente av JF sin exit. Kursen stod nesten i 10kr for ett år siden.

SIOFF tjener jo penger, har betydelig mindre risiko enn SOFF og en P/B som er nesten like hyggelig som SOFF. Begge er veldig underpriset, SOFF har betydelig høyere potensial, men mindre risiko gjør SIOFF til et mer naturlig investeringsobjekt for folk flest slik jeg ser det.

Jepp, eller tvilsom er kanskje et bedre ord.
Den aksjen kjøres nå mye pga aksjesladder og dnb sine julekuler.
Og det er helt greit, men da er det også på sin plass at også Soff endelig stig :grinning:er

1 Like

Det viktigste er uansett at interessen for disse selskapene er stigende, da kan man kanskje oppnnå en mer ok prising

Hadde vi fått et kursmål🙏🏻

1 Like

Kursmål hadde væ’rt gøy men ingen tro noen tør det før JF er ute-kanskje ikke før NM er avklart heller…

Btw er det bare et stort pluss at noen ser en aksje fra flere sider, kommer med “motargumenter” etc- det blir lett slik at det bare er de som er udelt positive som sier noe, ekkokammer-teorien :slight_smile:

1 Like

Synes stigningen i Sioff er minst like logisk som Soff. Nøkkelordet er risiko. Sioff har ikke samme oppsiden, men heller ikke samme nedsiden som Soff. Har nå 50/50 fordeling mellom disse, og på en slik dag som i dag så klager man ikke på det :slight_smile:

Jeg hevder ikke at Sioff ikke skal stige, men dersom den skal videre opp hersker det hvertfall ingen tvil om at Solstad skal opp.

1 Like

MIN plan er at begge skal opp ja :slight_smile:

1 Like