Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Må nok innrømme at jeg bommet på bunnfiske i Soff. Trøsten får være at de samme midlene står i Sioff

5.44—opp 8.8% utroligt

uansett min plan er å være med i minst 2 år til… dvs mot 2024. så her blir ingen ting solgt. jeg har god tro på solstad, men trenger fremdeles noe tid

2 Likes

Bommet jeg og men tør ikke vente lenger, vekter opp i Soff nå og snittet ned til 5,73

Kommer flaggmeldingen forstår alle hva som skal skje, da er 5,73 fin inngang tror jeg

Tar helkt av nå, passert 1mill omsatt

1 Like

Gratulerer med dagen folkens! Rene bursdag og julekveld og nyttårsrakett på en og samme dag.

5 Likes

Takk- og ditto!

Men, så veldig irriterende at denne børspsykologien ikke bare kunne ventet noen få virkedager til.

Inngang på 4.78 , 5,5 eller 10 kr tror jeg derimot ikke spiller noen som helst rolle på litt lengre sikt.

Jeg vet ikke hva som skjer nå men dette lukter (roseduft) av at en trigger er på vei og jeg ble plutselig feig/tøff, for jeg vil ikke stå på perrongen :-o

Tok småprosenter i fortjeneste og solgte meg ned i Saga Pure og REC og kjøpte noen tusen Soff til og fikk snittet ned til 5,67

Det er litt for mange potensielle triggere her…

JF-flaggmelding
Større kontrakt på en av disse (eller flere)

ormand Maximus CSV Inhouse until 20.12.2021 Europe
Normand Cutter CSV 20.12.2021 Haugesund, Norway
Normand Pioneer CSV PPT Haugesund, Norway
Normand Australis CSV PPT Singapore
Normand Navigator CSV 01.01.2022 Singapore
2 Likes

Solstad Offshore fikk britisk oppdrag | Finansavisen

Gassprisen tilsvarer nå over 250 dollar fatet | Finansavisen

2 Likes

Ja, det er nå ikke lenger aktuelt å trade med andeler av SOFF-porteføljen.

2 Likes

En pustepause nå før neste magadrag

1 Like


Ser til og med AKER øker marginalt

I antall aksjer? Merksnodig, og det har ikke noe med warrants å gjøre?

1 Like

Jo. det er warrents

2 Likes

Nå skal ikke jeg ligge en demper på euforien eller spre eder og gall, men nå har jeg vært gjennom dette så mange ganger at jeg ikke lar meg rive med. Jeg er super bull SOFF, men det er ingen fundamentale endringer. En ny kontrakt ja, fremtidsutsiktene ser bra ut, men risikoen i SOFF er meget høy.

1 Like

Jeg håper du har rett. Jeg har nemlig til hensikt å kjøpe et lite antall SOFF-aksjer den 27.12

1 Like

Jeg ser bare på de stakkarsene som lot seg rive med i scana, xxx,. Nå har riktig nok ikke soff blitt hausset. , Men man er ansvarlig for sine egne valg;)

Som sagt tidlegare trur eg ikkje at Soff skal gå nå, risikoen er framleis for høg i min meining, men eg trur at på sikt skal Soff gå enorm så lenge markedet bedrer seg. Ville derfor vore forsiktig akkurat nå viss ein skal gå for kortsiktige gevinster. Long term er nok dette veldig gode kurser å handle på

3 Likes

Enig.

Synes vi med all mulig grunn har mandat til å glede oss over at Soff er på vei opp av gropa både mht drift/inntjening og kursmessig.
De fleste av oss som sitter her har fulgt aksjen i tykt og tynt de seneste 12mnd eller lengre og vi ser en helt klar og opplagt forbedring.

Vi er milevis unna en fair value fortsatt.

2 Likes

Er ikke uenig, men når kursen går uten fundamentale endringer er det større grunn til varsku enn i motsatt tilfelle.

Varsku var dårlig ordvalg, men ber bare folk om å ha er våkent øye og et klart sinn

Ikke enig med deg der i dette tilfellet.
Vi er vel alle enige om at Hemen, Danske Bank, Handelsbanken og 2 stk SR banker har holdt nede aksjen i 11 mnd nå grunnet deres nedsalg? De har trykket den sammenhengende ned fra 10 kroner til 4,50.
Underveis dette året har de fundamentale endringene vært store mener hvertfall jeg.
Selskapet har kvittet seg med daukjøtt i høyt tempo, alle nye kontraker fra og med q2 er inngått på forbedrede betingelser.
De har vunnet saken mot Saipem, spot oppdragene er flere og til høyere rater.
Aksjen er kjørt i DASS, mange har sittet på gjerdet og avventet en avklaring på NM og Hemen sitt nedsalg. NM langtidskontrakt er ikke avklart, men Hemen er snart ute, denne interessen var dømt til å komme.

4 Likes