Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Hemen ned bare 150k (Rest på 7867k)

Flower ligger fortsatt i Montrose

Jeg tenkte kanskje fraværet av flagging skyltes at man kanskje kun måtte flagge ift sine egne aksjer og ikke de lånte?

Ut i fra det jeg kan lese skal det også flagges om man har lånte aksjer:

§ 4-2. Flagging av erverv av større aksjeposter, rettigheter til aksjer og stemmerettigheter

(1) Hvis en aksjeeiers eller annen persons andel av aksjer og/eller rettigheter til aksjer når opp til, overstiger eller faller under 5 prosent, 10 prosent, 15 prosent, 20 prosent, 25 prosent, 1/3, 50 prosent, 2/3 og 90 prosent av aksjekapitalen eller en tilsvarende andel av stemmene som følge av erverv, avhendelse eller annen omstendighet, skal vedkommende gi melding til utstederen og til Finanstilsynet eller den Finanstilsynet utpeker.

(2) Like med aksjer og/eller rettigheter til aksjer regnes stemmerettigheter til aksjer som kan utøves med grunnlag i:

  1. avtale etter lov om finansiell sikkerhetsstillelse §§ 3 og 4, såfremt sikkerhetshaver overfor sikkerhetsstiller erklærer at han har til hensikt å stemme for aksjene,

  2. fullmakt hvor det ikke foreligger instruks fra aksjeeieren, og

  3. avtale etter allmennaksjeloven § 4-2.

(3) Innlån av aksjer og tilbakelevering av aksjer til utlåner skal regnes som erverv og avhendelse i forhold til denne paragraf.

Da har de en rest på 10,4% ser jeg, så da kommer det vel et flagg i dag.

Ja, lånte aksjer skal medregnes.
Hvilket innebærer at de må ha solgt maksimalt tilsvarende menge med aksjer torsdag og fredag til tross for bedre kurs. Da er det kanskje ikke primært aksjekurs, men utsalgsdato som er sentralt for Hemen?

De flagget på vei opp ifm lån, så da bør samme regler gjelde på vei ned

De har flagget nedover også på under 15%

to

Ordrebildet ser jo positivt ut for dagen:
opp

1 Like

En evt. melding om NM-arbeid idag vil vel sikkert også kune bidra positivt!?

Av hensyn til min mentale helse har jeg innstilt meg på at det ikke kommer noen long-term melding på NM før tidligstr Q3 :smiley: Tar alt før som bonus også om det skulle være en “lang kort” jobb på 6mnd eller lignende.

3 Likes

Jeg har begynt å tro at datoen 31.12.21 er viktig ref. helt tilbake fra siden restrukturering, og tror derfor ikke det kommer noen viktig triggermelding før på nyåret.

Basert på min teori så tror jeg NM blir liggende ppt over nyåret

Dersom man legger til grunn det LPS sa på q3 så kommer det ingen langtidskontrakt enda.
Samtidig har da kreditorene gått med på at man kan kjøre som man har gjort fram til det. Dog hadde det smakt med en 3 mnd kontrakt nå likevel, meget spent på hva destinasjon som dukker opp eller om inhouse blir forlenget når spot siden oppdateres idag.

NM bestilt los onsdag morgen, til havs! Da blir det spennende å se hvor de setter kurs
Oppdatert: ser ut som de bare skal til Haugesund etter en liten dag på havet.

4 Likes

Nå tror jeg Hemen tømmer på, mulig de selv har bidratt til å pumpe den litt for å få ut mer fortere nå.

Ryker ut en del som satset på kortsiktig stigning pga Hemen. Makro er for urolig

God dag for kjøpere. Dårlig for selgere - skal ha mer SOFF, men venter litt til. På onsdag, men dette kan gå begge veier her fra.

Voldsomt volum😳

NM oppdatert:

Normand Maximus CSV PPT Haugesund, Norway

Så det tyder enten på at den blir liggende noen dager til eller så kommer selskapet med melding om kontrakt i en eller annen form dersom det stemmer at det er bestilt los og den skal på det store havet

Soff er råsterk nå, blir spennede dager fremover

Los var vel, slik jeg forsto @sveima , bestilt til Haugesund hvor den nå er oppført som tilgjengelig for oppdrag.