Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Dette kan bli en veldig fin uke

Må finne frem et gromøl ikveld visst🥳

Det begynner å bli veldig god dekning på PSVene nå all den tid noen også skal reise til v.afrika snart

godt å få en slik gammel båt i arbeid.

Solstad Offshore er kruttsterk, bare morro.
Gratulerer til alle stayere

Hyggelig dette, for alle som har hatt troen.

Jepp, helt definitivt! Veldig fortjent rett og slett og har troen på som jeg skrev igår at vi kan under heldige omstendigheter oppleve i nærheten av det vi opplevde for 12 mnd siden kursmessig.
Ikke ment som haussing, begrunnet hvorfor i gårsdagens innlegg.

1 Like

Fin volumbalanse nå. Vesentlig større volum på den siste stigningen enn fallet i forkant

Har vært med siden før jul i fjor og snittet både opp og ned. Sitter med betydelig flere aksjer enn det som var planlagt. Har et snitt på 6,3. Sitter med en god følelse nå på at jeg ikke har solgt. Nå er planen å sitte et par år til før jeg evt gjør en ny vurdering. Tror det fortsatt kommer til å bli litt “sjø”, men at vi på sikt skal opp er jeg ganske overbevist om.
image

2 Likes

Snart passeres NOK 10 mill omsatt, herlig.
Lurer dog på når vi får flaggemeldingen :joy:

1 Like

kanskje vi tipper over 11

jada blåste igjennom 11 :+1:

Litt forskjellige tidshorisont her ser jeg

Hei Rodjer. Fornøyd med dagen eller uken? jeg har god tro på at man når tett på 6.5 før ukeslutt. Volumet/handelen er økende. Det er flere dvs rund aksjer for 200 mill some vil være i potensiel bevegelse. Dette er en betydelig endring fra januar 2021 til nå. Samt at markeded styrker seg for offshore rederiene. Vi var veldigt nærme et 0 resultat i q3. Hadde valuta tapet samt covid kostnadene ikke slått in så hadde vi hatt 140-120= Minus 20 mill. Ser for meg at vi vil kunne regne med pluss resulater i neste q3. Og etter 2022 kommer 2023 som vi vet vil gi mye mer arbeid og videre 2024 . Da ser jeg for meg lett vi er opp mange ganger kursen vi har i dag.

Utviklingen i aksjen er svært oppmuntrende og skal ikke si deg imot med 6,50 ved ukesslutt, det kan opplagt skje.
Tror det kommer en kontrakt eller to til før julaften.

… det tror jeg også… blir som en God Jul :+1:

Fra Investtech.

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 20. des 2021

En tilnærmet horisontal trendkanal er brutt opp på mellomlang sikt. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og Solstad Offshore har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Kursen har også brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 5.60 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 97)

Ganske høy score der nå :joy:

2 Likes

97 av 100?

men stoler ikke på disse spå konene. har mer tro på å forstå markedet og hva som er i ferd til å bygge seg opp nå. en ting som er sikkert og det er at det har blitt invistert for lite i nordsjøen og videre rundt om kring i verden pga lav olje pris. nå er det bare en vei når det gjelder olje og gass. dette forsterkers seg veldigt den dagen vi finner ut at nå kan vi leve med covid og verden våkner opp