Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Stemmer det, samtidig helt ok at score er så høy, det samsvarer bra med @Hpbjorn sitt bidrag igår.

1 Like

Gratulerer til dere som sitter med større poster her :slightly_smiling_face: rotet meg aldri til å handle en større post da jeg trodde den skulle til lavt 4 kr :sweat_smile: Jaja, kommer alltid nye muligheter på børs :slightly_smiling_face:

2 Likes

Etter min oppfatning så skal vi høyere opp spesielt hvis vi ser 2-3 år frem over. men når aksjen stiger så mye som den har gjort disse dagene så blir man noe bekymret hva som kan skje rundt neste sving. Det viktigst her er at John er ute eller er snart ut. dvs han lot kursen gå helt ned på 4.5. Jeg mener at før han startet å selge ned så lå vi på over 7 kr på aksjen. Videre siden den gang så har det kommet mange positive signaler fra markedet og Jeg tror at vi i løpet av 1-2år så er vi betydeligt høyere enn vi er nå samt at vi viser sorte tall. Når en ser på egen kapitalen i firmaet samt utviklingen så tilsier det at vi skal opp…opp…:slight_smile: videre når markedet strames opp så kan noen fartøy skrives opp. Det å tilføre dette markedet nye fartøy vil ta tid samt at de vil være mye dyrere en hva det var å bygge rundt 2008. Ha en fin kveld…jeg har ihvertfall troen…dette er mine meninger selvsagt

Ser på Twitter at Brønnøysundregisteret har twitret noe angående Normand Maximus LTD for 12 timer siden, er ikke bevandret i de registre, mulig andre kan fange opp hva dette er snakk om.

2 Likes

haha, “ekstrem risiko”

1 Like

jada, ekstreme risiko. Men det er pga volatiliteten :slight_smile:

1 Like

Normand Maximus ltd samt Normand Maximus operations ltd ble i dag registrert som «norskregistrert utenlandsk selskap» av Solstad shipping i enhetsregisteret. Dette MÅ jo gjøres dersom virksomheten skal operere i Norge. Vitner dette om kontrakt på norsk sokkel, eller er det bare proaktivt?

Edit: selskapet skal bedrive bareboat charter utleie- som tidligere

Aner ikke rett og slett, men skulle vel uansett tilsi at noe er i bevegelse?

Sett i lys av de seneste dagene- med kursvekst uten fundamental forankring så er det jo umulig ikke å spekulere i at dette kan være viktig ift. Fremtiden for skipet

Det stemmer ihvertfall med det LPS sa- fritt oversatt “Vi tar det vi får i 2022 for NM for det er fra 2023 vi skal tjene penger som gress med den”
(min tolkning😄)

Hemen ned 100k (rest: 7767k)
Nordea ned 148k (rest: 4733k))

Nordea som skal leggepress på kursen de neste månedene da…?

Ja, kanskje. Men, de har solgt litt i rykk og napp også tidligere.

Kan jo umulig være lange ned til meldings grensen for Hemen nå?


Det ser vel ut som at Hemen kanskje Ikke har benyttet oppgangen til å øke takten på nedsalget, for da burde det allerede være flagget. Omsetningen er derfor kanskje en kombi av Nordea, trades og utålmodige tidligere longs?

1 Like

Han ligger uansett veldig nært grensen nå. Kommer det ingen melding innen i morgen blir jeg betenkt.

nei… handelen som har hvert er fra små kjøpere. husk at 11mill er det samme som rundt 2mill aksjer. det som står på listene her er små bevegelser. det er veldigt positivt at den nå blir handlet i solstad og at aksjen får oppmerksomhet med den stigningen aksjen har hatt