Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Mermaid på vei til Johan Castberg

750k omsatt, det drar på😳

Nå trenger vi bare noen villige kjøpere eller en annen trigger.

Listen er ikke ryddet opp i etter 4q mht. økonomi og lokalisering, men alle kontrakter mv. er ajourført

15 Likes

Imponerende arbeid og oversikt @srh , All mulig honnør!

1 Like

Syns dere 2 (srh og Rodjer) er noen ihuga flinke aksjonærer som viser deres engasjement. :slight_smile:
Dere gjør en fabelaktiv innsats.

6 Likes

Takk for det, men jeg har den enkle jobben og hvor LPS/SOFF har den utfordrende og krevende delen. Jeg har nå investert en liten årslønn i dette, og finner det både hensiktsmessig og interessant å holde god oversikt. Mye mer interessant enn aksjekursen, som iht. min vurderinger vitner om alt annet enn innsikt herunder kompetent avkastnings- og risikovurdering. Men, kanskje er det jeg (vi) som tar helt feil?

Skal publisere renskrevet oversikt når jeg har fått ryddet opp etter 4Q.

1 Like

Takk, heldigvis mange som bidrar her til å gjøre denne tråden interessant å følge og samtidig noe annet enn biotek som Tekinvestor trådene er gjennomsyret av.

1 Like

Soff sterk idag og-høy omsetnkng i grønnt på rød børs…

3 Likes

Det ser bedre ut teknisk enn det har gjort på lenge. Kursen har brutt ut av den negative trendkanalen, som i seg selv er bra. På den andre siden er det ikke snakk om rare kursbevegelsen nedover før vi er tilbake i den nedadgående trendkanalen på mellomlang og lang sikt. Oppover er det flest motstandsnivå mellom 6-7. Hva som skjer skjer kursmessig omtrent 6,14 er utslagsgivende for min egen del i det korte bildet.

Jeg har ikke peil på TA mdn er ikke første skikkelige mitstand opp på 6,70?

Det er riktig, men tror 6,16-,2 blir like tøff å knekke. Baserer denne vurderingen på antallet ganger motstanden er testet og kursen har slått ned.

1 Like

Hvis ikke noe rart skjer er både Nordea og JF ute til helgen. Blir interessant å se vva som skjer på selgersiden da, om den tørker litt ut…

Ja, men det er nok en god del aksjer på utålmodige kortsiktige hender så tror ikke på noe reprising av aksjen riktig enda

Ja blir nok endrl gevinsttaking når vi presser 6 igjen

Fortsatt litt overrasket over volumene som går uten store kjøpere.

Tror vi skal være veldig happy at kursen ligger der den ligger, nå etter at Nordea også valgte å selge alt. Hadde jeg ikke trodd for egen del, om jeg hadde blitt spurt på forhånd

Finfin avslutning og vi holder oss i grønt område og over nevnte 5,50. Ble mye volum også idag og tipper både Hemen og Nordea nå er more or less ute. Synes aksjene slukes greit uten for mye press til nedsiden. Lover godt for tiden som kommer etter 1.januar! :pray:

1 Like

For meg så holder det med ett fyrverkeri i år, og den kan gjerne gå av ukontrollert i morgen. Soff :tada:

1 Like

Tenker denne gir svar på ratenivået på NM kontrakten.

Hentet fra fb gruppen.

1 Like

Så hvilken rate blir det?