Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Beklager dumt spørsmål men, hva skal til for å komme dit?

Må vell opp på 7 tallet for at ma50 skal krysse? - og holde oss der.

Status qou. kanskje litt opp over litt tid. Det er noe lagg i formlene om jeg ikke husker helt feil - jeg tar ofte feil

1 Like

Basert på inntektsøkning fra nye OCV- kontrakter gjennom 2021 er det altså min påstand at vi skal kunne være på sorte tall med 6 slike nye kontrakter- og det har vi nå altså muligheten til å få dersom SOFF lykkes med anbudsarbeidet sitt.

1 Like

Leste en fin artikkel fra en svenske på det der. Skikkelig sving trade graf det der. Skal vel blåse oppover om teoriene er riktig. Så får kanskje Rodjer anledning til å snakke oss inn i aksjen igjen utover hele Q2 i år også :wink:

3 Likes

Har meget troen på SOFF fundamentalt, men siste aksjekjøp er basert på tekniske indikasjoner.

1 Like

Ja, samme her, har også kjøpt i dag. Er jo den grafen der en drømmer om i en aksje. (Så får alle gjøre sine egne funderinger, om de er basert på fundament eller tekniske faktorer).

1 Like

ny HOD der

2 Likes

Ser folk kaster seg på… Ser kursen er i ferd med å bryte ut fra kortsiktig trendkanalen. Kommer nok meget god score på Investtech om noen dager.

Oljen er opp… Alt er bare velstand… Det er da man må passe på… Tyngde kraften er universell

1 Like

Makro har det med å ødelegge det meste, irriterende egentlig. Men SOFF var jo utrolig sterk i dag ved åpning til tross for negativt marked. Nå ser det jo grønt ut i USA og oljen trekker oppover…

1 Like

Er det noen som har abb på en dyr internasjonal offshore-rapport (flere tusen dollar- usikker på hva det er)
Jeg har fått melding om at denne i seneste utgave skal rapportere om svært gode fremtidsutsikter.

Jeg vil være positiv til Solstad så lenge jeg mener at det er grunn til å være det.
I motsetning til mange andre har jeg stått i dette med begge beina fra 4,99 til 10,76 og ned til 5,06.
Grunnet flytting av kapital fra en bank til en annen solgte jeg soff med sviende tap på kurser fra 5,40- 5,06 og stod utenfor i ca 3-4 uker og kjøpte meg inn igjen perfekt rundt 4,6.
Solstad vil kunne bli en vinner framover, mye taler for det som vi har gjentatt her inne og på andre forum lassevis av ganger.
Tror vi har mye å se fram mot i fortsettelsen.

Nå er det gevinstsikring og konsilidering, den trekker pusten før den forsøker seg mot 7 igjen.

1 Like

Ja, du har stått for det du har ment hele veien Rodjer. Poenget mitt er bare om vi får et rush opp mot 10-11 kroner nå i Q1, så kan det hende at du må argumentere hvorfor vi som sannsynligvis tar gevinst, bør kjøpe oss inn igjen i Q2 :slight_smile:

Jeg har holdt på aksjen 98% i rundt et år jeg og.

2 Likes

Ja, den vanskeligste øvelsen i dette gamet, hvertfall for egen del er, når ta gevinst?

Det er fryktelig vanskelig å vite og time dette. Det eneste jeg tenker nå, er at Hemen og Nordea alene har kjørt kursen i dass.
Når de nå er ute og nærmest alle parametere for selskapet lyser kursøkning kan vi se både 12 og 17 kroner i 2022.
Uansett, veldig spennende dette.

1 Like

Blir spennende og vel fortjent for alle som har fulgt godt med. Så er det alltid vanskelig å gjøre rette beslutninger. Kommer nok til å være delvis lang og delvis kort i min horisont fortsatt. Fordi den strategien fungerer for min del.

10 mil i omsetting straks… det er jo bra;)

1 Like

men små volum som blir solgt nå… lett kan det tippe nedover igjen.
skulle gjerne ha sett 7 tallet igjen, men lett kan det bli 6.4-6.5 på slutten. men i morgen så kan vi lett få et tilsvarende løft å se 7 tallet for så å falle noe ned på 6.7-6.8…dette er mine tanker :orangutan:

uansett jeg er langsiktig så hva som skjer nå hefter jeg ikke mye tid på. som Rodjer har nevt… så tror jeg også at etter 3q så kan vi lett se 12-15 kr på aksjen hvis vi får positive tall. :man_dancing:

Godt observert.

Naturlig område å møte motstand. Kan få et pullback ned mot forrige topp som vil treffe ca toppen av nedadgående tradingrange.

1 Like

Dette har vært en god dag tatt makro i betraktning. Børsen er svært nølende…