Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Mange tekniske indikatorer som lyser grønt nå.

regner med at vi når 7 kr i dag. selv om det høres utrolig ut :rocket:

1 Like

Noen vet noe eller khenner markedet så godt at de “vet” noe for dette kan ikke forklares utfra kun nedsalgene som er fetdige selv om oppgang etter det var ventet. Ca 20% opp nå på 4 dager uten nyheter.

1 Like

Oppgangen trenger ikke ha med fundamentale data…

Tror nok dette er mer Teknisk, selv om det sikkert er flere som kjøper på bakgrunn av spekulasjon om kontrakter, og det faktum at en kontrakt kan ha en vesentlig større reaksjon og oppside enn under nedsalget.

1 Like

Nei den kan jo skyldes både selskapsmessige og aksjetekniske forhold. Men noe uvanlig er det😃

Jeg har sittet på en post i Eiof i 1-2mnd ca, kom inn for sent på fn trade. Solgte halve den nå med 20%tap og kjøpte Soff. Vi er en god melding fra 7kr…

EIOFF pumpes et par ganger i året.

1 Like

…eller at noen ser lyset og ser at solstad får høyere aktivitet og at det blir mangel på båter. uansett klarer solstad å få positive tall i 3 kvartalet så skal vi over dobling av kursen. det mener jeg :rocket:

Kommer vi over 6,63 ish da tror jeg det smeller. (Slettet)

1 Like

olje prisen…stiger og stiger…

Er nok en blanding av det vi begge skriver.

Edit: Eneste jeg blir litt redd for nå som vi har så fin «høy» pris (sammenlignet med siste mnd) er at DNB skal begynne et nedsalg som skal prege 2022.

Der gikk det 44k på 6,72.

Kos dere med denne i påvente av oppgang.

Der må vi og børsen en pause for å tenke over oppgangen😝

Haltet ja.

1 Like

Opphevet…

Playback time folkens :slightly_smiling_face:

Skrev litt om dette i fb gruppen at man skulle ikke se bort fra lignende utvikling som man opplevde for 1 år siden. Den gikk da fra 4,9 medio desember til 10,76 intradag i januar.
Dette er meget oppløftende det som skjer nå på høy omsetning.
Og enig med de som legger til grunn kontrakts optimisme på bakgrunn av fjoråret. Det ligger flere fartøy nå klar for oppdrag og vi vet at presset på eller etterspørselen etter flere av disse er store og ratene sikkert deretter bra også.

1 Like

Fordelen i dag kontra november 2020 er at det ikke er noe haussing.

1 Like

Husker ikke hvorvidt det var mye haussing, men det som hvertfall er 100% sikkert er at forutsetningene for Solstad nå er betydelig styrket.


Ikke langt igjen… til en meget sterk teknisk indikasjon.