Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

… kommer i februar

Statistisk er det også sannsynlighet for børsmelding i januar. Da med tidligere år som referanse.

vi får se :+1:

Som trader ser mange på RSI, den er faretruende høy nå i Soff…så får en se hvor lavt den blir solgt ned :slight_smile:

image
Alle gode ting er 3? Rsi i det minste bedre enn den var. Litt nifst å kjøpe seg inn her, eller det gjør jeg ikke. Men vi er i godt driv.

Du som har kontroll på det meste @srh hva tenker du om bokført verdi av EIOF sin båt her kontra bokførte verdier hos Soff? Kan vi trekke noen paraleller og lese noe ut av det?

1 Like

Daily viser rally ut på godt volum. Pullback på lavt volum, men siste lille forsøk på rally opp er svakt. Lavt volum, lower high. Sårbar for en ny test til nedsiden. Men dagen er ikke over. Kan fremdeles komme volum og videre bevegelse.

3 Likes

Nei, dette kan nok isolert sett ikke legges til grunn for bransjen generelt. Dette ettersom av- og nedskrivningsprinsippene varierer og ettersom en enkelt kjøpers betalingsvilje avhenger av dennes intensjon- og fremtidsmuligheter for skipet. Skal skipet rett inn i et godt betalt langtidsoppdrag som den er ypperlig egnet for, eller kjøpes den på spec?

Det sagt; Jeg har siden min inntreden i offshore i 2020 hele tiden ment- og argumentert for at det her finnes et betydelig EK-potensial og da spesielt blant de selskapene som praktiserer 20 år nedskrivning og har mange store/dyre/ kompliserte skip slik SOFF har. Dette har samtidig den egenskapen at det har innflytelse på “gjeldsmengden” og “gjeldsbetalingsevnen” og dette igjen da særskilt knyttet til OCVer og SOFF i særdeleshet ettersom de er blant selskapene som har hatt lavest rater/inntekter over tid med dertilhørende nødvendig ekstraordinær nedskrivning av verdiene.

Sistnevnte var derimot tilfellet også for EIOF og slik sett kan det jo dette peke i retning av at det flere av oss har trodd nå kanskje begynner å vise seg i praksis!?

3 Likes

Blir spennende å se om det nå kommer et seriøst forsøk på å dra den over 7.
Kunne vært veldig kjekt å vært over 7 neste gang det meldes noe :grinning:

Den er så vanvittig potent om den klarer å dra seg over 7. Da kan man se vekk i fra RSI inntil videre

Er stor salgsvilje rundt 6.95-6.99.
Føler med en kontrakt vil vi skyte oss gjennom 7 tallet

Tror den kan klare det uten melding, men det vil hjelpe oss å nå 8 fortere selvsagt :grinning:

Å bryte 7 er nok mer en psykologisk greie enn noe TA messig

og vi er bare i Januar, tror det blir vilt i supply markedet når sommeren nærmer seg

2 Likes

Fant denne i oljetråden på TI
Merk; artikkel om kinesisk oljefirma, men det viser hvilke investeringer og forbruk vi vil ha i mange år fremover globalt.

TA er vel et forsøk på å kvantifisere psykologien.

Ja, sikkert, jeg hverken kan eller bryr meg om TA i særlig grad.
Investerer man langsiktig og selskapet leverer så trumfer det alt.

2 Likes

Make it or break it nå på denne kursen.

1 Like

Gjennom 7 ja😍

Tror jeg har blitt pessimist etter å ha sittet i soff i over 1 år og alltid følt at kursen har skuffet. Tror vi skal laaangt opp på 2–3 års sikt, men dette var digg! Håper vi kan stenge over over 7 i dag

Ikke gjennom! Det er bare et forsøk;) men viljen er sterkere enn for noen dager siden.

Den har skutt litt over på de to forrige forsøkene i fjor også, 7,05 og 7,10. Så må over der for å bli noe med fres