Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Samme snitt opp mot 7,3. brytes dette er 8 rett rundt hjørne.

1 Like

Kjører på. Flottis.

…men det salget som skjedde i Eidesvik det gir et situasjons bilde på hvilke verdier som er i flåten. sannsynlig er flåten mer verdt enn den er ført opp med i regnskapet. Videre er det nå en utvikling hvor ting vil stramme seg til. Jeg mener bestemt at dette var et klart signal på hva som gjenspeiler seg i verdier på offshore flåten. dette er min mening.

4 Likes

Utrooolig seigt det skal være å bryte skikkelug over 7😳

kreves litt volum for å bryte gjennom. nifs ordrebok

Jeg synes nå den er utrolig sterk som klarer å ligge på 7 såpass stabilt uten å dumpe ned på volum

Kortsiktig høy risiko for kjøpere å gå over 7 uten nyheter og derfor lite kjøpere, ligger volum på 7,05 7,10(11), 7,2 (kan også ligge en del skjult) som kan gi reaksjoner ned. grunnlaget for å kjøpe er i håp om kontrakt eller langsiktig.

Selgerne virke fornøyde med 7 som nivå til å hente ut gevinst.

Men når det er sagt så er det utrolig imponerende at vi klarer ligge på 7 selv om vi ikke har klart å bryte gjennom. Risiko for at selgerne tar over på slutten av dagen derimot

1 Like

Blir overrasket om den ikke faller litt på gevinstsikring på slutten men fin dag uansett. Vi er nå opp ganske betydelig etter nyttår uten en eneste kontraksmelding.

Mange måter å se dette på.
Ifjor gikk som kjent kursen fra 4,9 til nesten 11 på 1,5 mnd, for deretter å falle tilbake til 4,5 ish nå for noen uker siden.
Selskapet og markedet idag er noe helt annet enn for bare 12mnd, det kan knapt sammenlignes.
Så, dersom man mente at 10 i januar for 1 år siden var for lavt er det tullete å snakke om at 7 nå burde gi høydeskrekk.
Nå har ikke jeg spådd riktig kursutvikling i soff overhodet, men har truffet på endel andre ikke uvesentlige elementer i Soff.
Soff aksjen er ekstremt potent for tiden og det skal utrolig lite for å spenne den opp 1-2 kroner til med momentum i markedet kombinert med positivt nytt fra selskapet.
Så for min del er valget hvertfall ekstremt enkelt, min vurdering er at sjansen for en kontrakt eller 3 nå og høyere kurs er mye større enn ingen kontrakt og større fall.

5 Likes

Helt enig. En aksjekurs på 7kr er uansett en vits!

Tror man på morgendagens marked og har tillit til SOFFs muligheter i dette markedet så skal vi laaaangt opp, men tror man ikke på morgendagens marked og/eller at SOFF blir del av dette markedet så er 7kr bortkastede penger for alle andre enn de som gleder seg over volatilitet.

4 Likes

Siden jeg er litt dårlig på å tippe kurs i Soff kommer jeg nå med min fasit for sluttkurs idag:

7,09 :joy:

Forventer, eller kanskje mer håper på en sluttspurt

1 Like

7,02

Spekulerer på et siste forsøk på 7,05 før vi bøyer oss til 6,9 som sluttkurs

Ja, mulig det, jeg tippet nok mer med hjertet enn med det mellom øra, men nå får vi se.
Ingen grunn for at den skal ligge 4% etter sioff

1 Like

Da er det bare å få Sioff ned, kan bistå om ønskelig :slight_smile:

Nei, den må gjerne stige 20% for min del, men viktig at soff henger seg på

Jeg har tradet litt fra toppen i tro på at markedet fortsatt ikke tror på SOFF og gjetter derfor på 6,87

Edit: Merk at jeg taper penger på ALLE mine forsøk på trades

Blir lutt gevinstsikring tenker jeg så ender på 6,84

Btw-2 ahtser vekke fra spotten, ene er MaerskM men noen som ser hvilken annen?

Det der er jo nesten et kjøpsargument :slight_smile:

1 Like

Tror vi ender rett over 7,-