Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Bør jo gå inn i en konsolidering nå. Få aksjer som stikker til himmels uten hvileskjær. Men samtidig så er man også nærmere en del potensielle kontraktstildelinger/oppdateringer. Blir interessant å følge

Det kan ikke være så langt unna.

Tatt i betraktning stemningen på børsen holder SOFF seg bra. BMUS-10Y er oppe over 2 % så alt vekst blør,

Soff kan fort dra seg opp igjen ja. Sioff er råsterk i dag, VSSAB i Sverige er råsterk, hele segmentet dras. Synes at spesielt VSSAB er interessant da det har vært stor treghet i denne, har løftet seg betydelig

1 Like

Bare en liten kontraktsmelding eller to nå. Skal ikke rare gnisten til før den tar fyr igjen. Har nok akkumulert seg litt arbeid pga stormen

1 Like

Helt konge med makroen som er i bevegelse nå - oljen - Tvi tvi for håpe dette varer og leder til gode kontraktsbetingelser.

Passert 1 mill aksjer omsatt også. Nye tider

Det kan faktisk gå i pluss i dag også :wink: Utrolig hvor sterk SOFF plutselig har blitt. Er virkelig ikke hverdagskost dette. Nyter det!

1 Like

Kursen henter seg fint inn når salgsviljen brer seg.

1 Like
3 Likes

Volumet holder seg… Veldig bra…

1 Like

Styrelederen i solstad

1 Like

Espedal har kun en symbolsk sum i Soff, sammenlignet med det meste annet han er investert i. Hadde vært gull om han hadde kjøpt mer

Forøvrig rødt i USA i kveld, men fremdeles sterkt stigende olje. 88,5 $ nå, forundrer meg ikke om 90 blir testet kanskje allerede i morgen. Så da blir det fort en god dag i morgen også. Med oljeprisen som bakteppe så ser det virkelig lyst ut for Solstad.

Ser hva du mener ift Espedal, samtidig er det ikke helt vanlig at styreleder i selskapene sitter som 12. største aksjonær heller tenker jeg.
I utgangspunktet synes jeg han er ok posisjonert, men selvsagt ift hva de forvalter er det lite.
Men, enig, det skader ikke om han dobler sin posisjon, det hadde vært rimelig BULLISH.

2 Likes

Dagens liste:

knut har solgt seg ned 200k. han har jo greie på dette offshore markedet. :thinking:

Video: Trygve Hegnar om den høye oljeprisen | Finansavisen

Han har vel tidligere uttalt at han har en grunnbeholdning- og en tradebeholdning, og som jeg forstår at en del andre også har. Meg selv inkl.

1 Like

Det er naturlig å ta gevinst. Tror vi må forsøke å se på det store bildet her og ikke grave oss ned i enkelt salg blant topp 20.

1 Like

men interessant når knut selger en så stor post. 200k er jo mye i solstad

Det er 25% av hans opprinnelige beholdning som han har hatt i mer enn ett år. Interessant kan det være, men svaret vil vi nok aldri få bak hvorfor han gjør som han gjør,

han sikrer gevinst selvfølgelig. dvs at han tror vi er nære en topp.
så evt vil han kjøpe seg inn senere. men allikevel han solgte en stor post.

1 Like