Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jobber i det offentlige- balansert ordlegging er mitt spesielfelt :smiley:

Jepp, jeg klarer ikke balansere dette lenger hvertfall :grinning:
Har forsåvidt ikke behov eller intensjon om det heller.

1 Like

Ta deg en tur inn i Soff tråden i XI, Rodjer

Er det meg de skriver om?
Etter min tirade i fb gruppen

Nei, du kjenner Soff best. Er noen spørsmål angående Maximus

Ah, sånn ja, ok, skal ta meg en tur der etterhvert.
Under soff tråden der inne?

Men flere her inne som kan like mye som meg om det.

jupp

Etter å ha lest gjennom kommentarene der inne styrer jeg klar.
Gidder rett og slett ikke å diskutere NM og emisjon mer.
Synes det er gjennomdiskutert så mange ganger nå at det er feil bruk av tid.
NM er nevnt i alle selskapets rapporter under RISK siden q4 2020.
NM og risk er der åpenbart, men markedet, selskapets muligheter og posisjon er totalt forvandlet på bare 12 mnd, til det mer positive.

3 Likes

krystal klart Rodjer.

men se på denne

Hedgefondforvalter slipper sjokkprognose for oljeprisen | Finansavisen

ref:
Øyner 200 dollar

En av drivkreftene bak råvareoppgangen var naturligvis oljeprisen, som spratt opp mer enn 50 prosent i fjor, og nye 10 prosent så langt i år.

King skriver i nyhetsbrevet at oljeprisene kan passere både 100 og 200 dollar i løpet av de neste fem årene. Hans argumentasjon er kort og godt mangelen på investeringer i oljeproduksjon i de foregående årene. Hedgefondforvalteren peker, som DNB-analytiker Helge André Martinsen, på at flere OPEC-land nå ikke klarer å øke produksjonen.

– Vi tror på en strukturell tilbudsside- og råvareinflasjon de fleste ikke har sett maken til – den høyeste siden 70-tallet. Kun OPEC kan reagere på prisutvikling og de underpresterer månedlig, sier han i et intervju med Bloomberg.

2 Likes

Jævlig bra svar. Det finnes faktisk en grense for hvorlenge man orker å forkynne en sak, om og om, og om igjen. Tror faktisk ikke behovet for å snakke om emisjon blir mindre heller.

Det vil fortsette, det er jeg enig I.
Heldigvis er det slik at de fleste ikke fokuserer på det

2 Likes

ha ha…det er mange som har havnet i bunn av sin egen uro. for disse så gjelder det å selge så fort som de kan slik at de ikke lever med denne uroen og for oss andre er det bare hente opp penger på gata:-))))

:rofl:

3 Likes

Bare spørs om ikke det kommer et nytt forsøk på å bryte 8 igjen imorgen.
Utrolig sterk for tiden og det at den går til 7,98 fra start, gevinstsikring og SL fører den ned på 7,2-7,3 tallet hvorpå den etterpå drar seg mot 8 igjen.
Kjøres litt unødig ned i auksjonen, men det spiller liten rolle, up we go!

3 Likes

NB! Warrants-er

1 Like

Høyeste oljepris siden 2014 | Finansavisen

nå er olje prisen 88 :cowboy_hat_face:

1 Like

Ganske interessant liste, ingen større investorer i praksis selger noe som helst, kanskje med unntak av Avanza

Lite fall i dag. Lå litt i kortene mht. oppgangen vi har sett (RSI > 70). Tar det med knusende ro

2 Likes

Ja, litt svingninger og konsolidering må vi påregne.

2 Likes

Veldig oppløftende å se at omsetningen holder seg høy, mulig den blir enda noe høyere idag enn igår om man ser isolert på første halvtimen?

1 Like

Det skal heller ikke forundre meg om vi ender i pluss.

Pengene renner inn i E&P, se bare oppdateringen fra DNO i dag. E&P generelt har hatt en meget fin prisstigning (EQN og AKERBP) foreksempel. Service og supply ligger langt etter. Oljeprisen har gått noe voldsomt i det siste. Dette henger sammen med tilbudet, som har endel begrensninger. Det må leites mer etter olje, det må borres og mer olje er nødvendig…