Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Du må presisere at det ikke er nye idag, jeg ble jo helt svett på google her for å finne ut av det før jeg forstod det var forrige ukes salg/kontrakter :hot_face: :grinning: :grinning:

Det er 2 dager igjen av min “frist” for å få CSV kontrakt nå :-o :smiley:

Trodde ikke jeg klarte å stresse deg opp :joy:
Det var ikke meningen, poenget mitt er at vi er nær nå og kursen holder seg godt, den er nydelig fundamentert for en nyhet nå :grinning:

1 Like

men lite volum i dag. normalt betyr dette en korreksjon. håper det går oppover men mest sannsynlig går det ned tror jeg :orangutan:

1 Like

Ned på lite volum og opp på stort volum er bra

Australis er flyttet fra Singapore til Batam City over natten uten at dette behøver å bety annet en at ankringsplassen er rimeligere, men kanskje er er det tur for nye eventyr?

Dagens liste:

NB!
Jeg forsøker meg for underholdningens skyld på litt trades, og det er altså ingen dramatikk i at jeg solgte noen prosent av porteføljen denne dagen. Jeg er en like stor fan som tidligere og er fortsatt en tålmodig kjempeoptimist!

Faktisk så optimistisk og segmententusiastisk, at jeg etter litt frem og tilbake, har besluttet å bygge en ren “offshore-portefølje” hvor SOFF, SUBC og SIOFF av ulike grunner er ment å være bærebjelkene. Takk til de av dere som har kommet med gode råd og tips på veien- her og på XI.

Noen vil sikkert hevde at dette er en risikoprofil som grenser til galskap, men det var signalene også i fjor. Jeg har nå ca. 500k grunner til å glede meg over den risikoviljen. Fra eiendomsbransjen har jeg derimot skjønt at risikonivå gjerne er omvendt proporsjonalt med innsikts- og kunnskapsnivået, og så gjenstår bare å se om man overvurderer eget ståsted.

8 Likes

ser ut som vi flater ut på lite volum i dag

Litt tidlig å si noe…:blush:

Fritt frem for tolkninger her nå😄

3 Likes

Snart bare Drott og Prosper som ikke har jobb i spotten nå. Regner med de får den neste jobben iom de ikke fikk den til Phillips.

Trenger jo ikke akkurat flere båter i spotten akkurat nå, men det kan jo endre seg det :wink: Det er jo i hvertfall det vi aksjonærer håper på

Nå aner jeg ikke noe om behovene i Australia men de flytter ikke en AHTS halve jorden rundt uten at de mener det er bedre muligheter der.

Jeg tror heller ikke de gjør det for å ha 5 store ahtser i spotten, jeg tenker at enten har de på gang-eller forvcenter å få- lengre jobber for minst en av disse 5 ahtsene.

Må nok ha plan rundt den i Norge. Siem har akkurat flytta ned ein PSV og fått forlenga ett par AHTSer i Australia. Og 1 ut av opplag som har arbeid der. Så skjer ganske mykje i Australia så vidt eg veit.

Er vel bare et års tid siden de sendte Ranger motsatt vei

SOFF ja. Må nok difor ha ein plan på lenger kontrakt i Nordsjøen

1 Like

Virker ikke som om det skjer mye her nå før det kommer nye kontraktsmeldinger

Bransjen venter på kontrakter og det gjør vi som handler aksjer og kan det se ut som. SOFF, SIOFF og EIOF konsoliderer litt i dag.

2 Likes

Er vel heller ikke super stemning på børsen - veldig avventende og passiv…

helt klart. men tror ikke på noe stort volum og ergo vil kursen lett krype litt ned

1 Like
Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND SPRINGER](javascript:void(0):wink: Enquest Supply duties, D/D 14 21/01/22 RNR
2 Likes

Har brukt oppgangen til å gå vesentlig i cash, for en må ha cash for å kunne kjøpe dippen i følge “børs for dummies”. Tydelig at resten av dere har lest samme boka :wink: