Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vi venter på kontrakter😄

Bingo! Fin oppgangen på børsen i dag. Ganske greie volumer også selv om Equinor skal få æren av mye av oppgangen i dag. Når det gjelder SOFF så venter jeg også på børsmelding og skulle gjerne sett et litt større volum enn hva som er tilfellet.

2 Likes

Er bare å sitte og stirre på kursen inntil kontraktene kommer og man kan dra fram champagnen :joy:

Det er litt interessante AHTS(/CSV) jobber i spotten nå.

Ser Far Sigma skal inhouse 31.1, liker at de benytter vinterstilla nå til å få tatt litt større ting, kommer den ut som Normand Sigma mon tro? :smiley:

2 Likes

Mente jeg leste i det årlige nyhetsbladet til Solstad at Sigma også skal bli hetende Normand i løpet av året ja.

Blir fint når alle AHTS-ene til Solstad i spotten heter Normand😁

1 Like

Ja, men litt spennende det også. Relativt stor prisstigning for få aksjer idag.

1 Like

Hvordan gjettet du at det er det vi holder på med? :grinning:

8% opp i dag og kanskje en pen kontrakt og tur til vinmonopolet på fredag…

1 Like

Mer fleksibilitet fra långivere, slik vi ser i Borr, tyder på at et mer positivt syn på fremtiden. Slike grep på andre selskap vil også kunne virke positivt inn på Soff

Sittet i SOFF i over et år og har enda ikke opplevd en vanlig reaksjon på en kontrakt. Gleder meg som en liten unge til å se hvordan kursen endrer seg ved kontrakt uten at en kjempe utnytter nedsalg muligheten

2 Likes

Vi opplevde det i desember 20 og litt inn i januar 21 så var det gjort :grinning:
Så blir kjekt å få den følelsen tilbake.

…men blir litt spennende når vi kommer ut i andre uke i februar.
hvis russland går til krig så blir det da. hva skjer da med kronekursen? evt olje pris? normalt så vil det som kommer i etterkant med boikott av russland kunne slå begge veier og påvirke interessen for aksjer. vi lever i en spennende tid…

men da var olje prisen over 90 Us$ :cowboy_hat_face:

Fyfaen jeg gleder meg til i morgen.

1 Like

Sist gang olja var i 90 dollar var i 2014. Da forventer jeg at Soff skal tilbake til samme kurs som i 2014 og det var ca 6700 kr?

oljeprisen aldri vært høyere i norske kroner)

Ok, da blir det 9000 kr!

La oss leke med den tanken - da står vi ovenfor en eventyrlig vekst i så tilfelle…

Ikke noe eventyr. Har vært med på slik oppgang daglig jeg nå siden mars 2020. Det har resultert i at jeg vurderer å kjøpe Maximus for å bruke den som partybåt.

3 Likes

Mcap på 469 milliarder? Nææh…

Kan ikke si at jeg inntil videre er glad for min eksponering i E&P samt Soff. Når det blir bonanza og fest hos driftsoperatørene blir det fest for de øvrige etter hvert…

1 Like

Ny kontrakt for subsea 7, vel og merke et litt annerledes seg ment. Lov å håpe på at en kontrakt faller inn for soff også snart