Vi venter på kontrakter😄
Bingo! Fin oppgangen på børsen i dag. Ganske greie volumer også selv om Equinor skal få æren av mye av oppgangen i dag. Når det gjelder SOFF så venter jeg også på børsmelding og skulle gjerne sett et litt større volum enn hva som er tilfellet.
Er bare å sitte og stirre på kursen inntil kontraktene kommer og man kan dra fram champagnen
Det er litt interessante AHTS(/CSV) jobber i spotten nå.
Ser Far Sigma skal inhouse 31.1, liker at de benytter vinterstilla nå til å få tatt litt større ting, kommer den ut som Normand Sigma mon tro?
Mente jeg leste i det årlige nyhetsbladet til Solstad at Sigma også skal bli hetende Normand i løpet av året ja.
Blir fint når alle AHTS-ene til Solstad i spotten heter Normand😁
Ja, men litt spennende det også. Relativt stor prisstigning for få aksjer idag.
Hvordan gjettet du at det er det vi holder på med?
8% opp i dag og kanskje en pen kontrakt og tur til vinmonopolet på fredag…
Mer fleksibilitet fra långivere, slik vi ser i Borr, tyder på at et mer positivt syn på fremtiden. Slike grep på andre selskap vil også kunne virke positivt inn på Soff
Sittet i SOFF i over et år og har enda ikke opplevd en vanlig reaksjon på en kontrakt. Gleder meg som en liten unge til å se hvordan kursen endrer seg ved kontrakt uten at en kjempe utnytter nedsalg muligheten
Vi opplevde det i desember 20 og litt inn i januar 21 så var det gjort
Så blir kjekt å få den følelsen tilbake.
…men blir litt spennende når vi kommer ut i andre uke i februar.
hvis russland går til krig så blir det da. hva skjer da med kronekursen? evt olje pris? normalt så vil det som kommer i etterkant med boikott av russland kunne slå begge veier og påvirke interessen for aksjer. vi lever i en spennende tid…
men da var olje prisen over 90 Us$
Fyfaen jeg gleder meg til i morgen.
Sist gang olja var i 90 dollar var i 2014. Da forventer jeg at Soff skal tilbake til samme kurs som i 2014 og det var ca 6700 kr?
oljeprisen aldri vært høyere i norske kroner)
Ok, da blir det 9000 kr!
La oss leke med den tanken - da står vi ovenfor en eventyrlig vekst i så tilfelle…
Ikke noe eventyr. Har vært med på slik oppgang daglig jeg nå siden mars 2020. Det har resultert i at jeg vurderer å kjøpe Maximus for å bruke den som partybåt.
Mcap på 469 milliarder? Nææh…
Kan ikke si at jeg inntil videre er glad for min eksponering i E&P samt Soff. Når det blir bonanza og fest hos driftsoperatørene blir det fest for de øvrige etter hvert…
Ny kontrakt for subsea 7, vel og merke et litt annerledes seg ment. Lov å håpe på at en kontrakt faller inn for soff også snart