Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Subsea7 og Solstad har en god historie sammen, ikke feil for Soff dette.

I dag blir det en spennende dag. Glad for at jeg har noe cash, og at SUBC, med fin kontrakt i går, er del av porteføljen.Takk til @Midlang86 for Freyr-tipset. 10% i grønt med salg før. kl.2000 i går.

Dagens liste:

2 Likes

Solgte du? Nei nei, ha is i magen:) 14dg er den i 11-12 US:)


En begynnende hode skulder formasjon (bearish) og indikerer nedgang. Med parallellen tilløp til golden cross (bullish).

Bilde ser litt forskjellig på lang sikt, men skulle sett et brudd i øvre trendlinje.

1 Like

Får håpe at en kontrakt gjør susen

1 Like

Jeg tror ikke vi trenger å vente på det engang. Vi må bare komme oss forbi denne rufsete makroen.

1 Like

Det virker på meg som om interessen for oljeservice tar seg enda mer opp nå, og da mener jeg SOFF med alle sine assets innen ulike områder som mest sannsynlig kommer til å få en oppsving nå fremover bør være en klar kandidat å vurdere for å være med på moroa.

1 Like

Sigma ankommet Husøy, den er på vei til verft muligens Westcon like ved der Cutter nettopp var. Cutter ligger fortsatt til samme kai🙄

2 Likes

Hadde vært fint med en melding i dag. Kjell-Makrell legger inn bud på Maximus 2,5 milliarder. Burde vært noe slikt…

3 Likes

Verste er jo at reell verdi på Maximus nok er borti 2.5mrd-bortsett fra at “ingen” har råd til å kjøpe den da. Men en ny Maximus vil koste 3-4mrd så ingen har råd til å bygge noe tilsvarende heller :smiley:

1 Like

Akkurat, men hva ville du gjort hvis det lå en mulig buisness foran deg som trengte akkurat et slikt skip? Ville du kjøpt helt nytt eller ville du kjøpt denne som er nylig klassifisert og topp moderne forøverig også?

Det er vanskelig å se noen bedre løsning enn å leie Maximus til en rate litt over breakeven inkl finans/nedskrivning for en som trenger de spesifikasjonene i en la oss si 3-5års periode.

Hvios Soff skal selge vil de jo selvsagt også ha betalt for fremtidig inntjening i tillegg til selve “stålet”

Tror ikke LPS vil leie ut dette skipet til litt over breakeven. Tipper det er derfor det tar litt tid. Han har nok lyst til å begynne å tjene litt skikkelige penger igjen snart :wink:

2 Likes

LPS vet hva de har. Det aller bedte hadde jo bært en “ny saipem”- 5år eller mer til 1mill+/dag😄

koster nok mer enn 4mrd å bygge en slik båt nå, men det viktigste er om du har en slik båt når markedet strammer seg inn. timing er det viktigste. regner med at det tar 3 år å bygge og utruste en slik båt.
hvis noen setter en slik båt i gang nå så er den klar for levering i 2025. hvis markedet strammet seg inn allerede i 2023. så mister man 2 år med gode rater.

men tror nok ingen hiver seg på å bygge en slik båt nå. først må man ha noen gode år…gjerne 2 år. ergo 2025 + 3 år…båten er ferdig 2028 og man har mistet 5 år med gode rater. ergo. Maximus begynner hver dag å øke i pris ettersom man ser lysning i markedet. plutselig så er det noen som snakker med bankene og frigjør maxius. selvfølgelig ønsker jeg at det blir solstad som løser inn hele båten. dette kan de gjøre uten noen emisjon slik jeg ser det.

Vi skal ikke bare ta å selge aksjene, og så bygge oss en slik skute for pengene i stedet da?

oh…du får den ikke så billig som du får den gjennom aksjene i solstad :cowboy_hat_face:

3 Likes

Australis rører på seg…

men kanskje bare til en ny oppankringsplass?

Med 25k i foret på et døgn synes jeg det var greit mtp. at jeg ikke har noe kunnskap om aksjen eller markedet. Synes dessuten det er ok å sitte på noe cash nå dettersom jeg kan bli fristet til å kjøpe flere rimelige SOFF/SUBC/SIOFF -aksjer

Navigator har snudd. Glemte de noe i Singapore?