Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Hans tidligere handler vitner om trading i aksjen. Det ser derimot ikke ut som om han er noen stor aksjehandler, og da kan det jo være en særskilt grunn til at han likevel og tross alt har valgt å tre inn som aksjonær

Dette er jeg helt enig i- og strengt tatt;
Man skal være svært trygg på egen kompetanse/vurderinger eller alternativt utrolig naiv og risikovillig for å gå inn i en aksje som SOFF slik markedet og regnskapstallene har vært de seneste årene.

300KNOK vil således måtte anses som et betydelig bet for de aller fleste, og hvor tilgjengelig tid til- og engasjement for å følge offshoremarkedet bør være en viktigere faktor enn størrelse på lommeboken.

Alt dette er dessuten relativt;
For det er vel stort sett de som har som hovedfokus å “bygge” kapital som sitter i denne typen aksjer- for det det må vel kunne sies at det finnes mer hensiktsmessige alternativer mht. å “forvalte” kapital!?

Ser ikke ut som at selgerne vil lengre ned enn 7,12. Har prøv å ligge inne greie ordre under dette nivået, men interessen for å gå lengre ned er ikke stor. Syntes kurs holder seg bra på dette nivået.

1 Like

Ser ut som Ivan slal flyttes på🤔 muligens bare samlokalisere gor å spare peng…

1 Like

går vel til kina den også

Lukter litt oppgang her idag jeg. Venter bare på at boka blir bygd…

Har du corona, Kjell? :blush:

aiiiii corona

Ble ikke oppgang, men syntes kursen har holdt seg fint. Salgsinteressen er laber.

Ja mtp den sterke oppgangen fredag er det igrunn bra at den ikke faller tilbake noen prosent

Godt poeng.

Australis har flyttet seg til anker utenfor Sentosa i Singapore, nå skjer det noe her. Dette kan bli like moro som da vi fulgte henne til Sahkalin-halvøya i fjor.

3 Likes

Båtspottingå gir ein ekstra dimensjon som Soffaksjonær😄

Akso leverer bra, det liker jg.

2 Likes

Minste motstands vei opp. Lå 120k ish aksjer på kjøp som ikke fikk fill på 7,22 i slutt auksjonen i går

Det kommer noen nye oppdrag i spotten og det trenger vi virkelig nå :slight_smile:

Date Charterer Scope of Work Commencement
NEW Wintershall Dea R/M Scarabeo 8 (3-4 x HTS), D/D 14 14/02/22 - 19/02/22

Det hadde smakt veldig godt med en kontrakt på Australis nå

Ser forøvrig at Cutter er i bevegelse også. Da ble jeg riktig så sulten…

Australis bunkrer
image

2 Likes

Åjåj - Cutter har gått fra SOffbasen på Husøy til bunkringsanlegg på Storasund (bilde kommer straks)

Det kan jeg ikke se for meg at den gjør sånn helt tilfeldig…

Btw-vi kan fort se 300-500k/dag for ahts i spotten nå litt avhengig av noen detaljer på når båter er tilbake fra jobb/ferdig inhouse…

Bilde-flyfoto bunkringsanlegg, Cutter på marinetraffic

3 Likes

Dette høres lovende ut. Melding på Cutter og Australis med snarlig kontraktsarbeid nå så er det faktisk mulig med sorte tall i 2Q

2 Likes