Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Noe jobb ihvertfall og det er viktigste😄

Superior driver med dp-testing før mmt jobben.

Drott og Sapphire omtrent eneste ledige i nordsjøen nå, genialt eller dumt-vi får se…

Soff i grønt idag på svak børs, sterkt.

2 Likes

Det har ikke noe med denne kontrakten å gjøre? De har en opsjon de kan bruke i 2022 for videre oppdrag?

Solstad wins GMG contract for Normand Cutter

February 17, 2021, by Adis Ajdin

Solstad has secured a contract for the CSV Normand Cutter with UK-based subsea engineering firm Global Marine Group (GMG).

Commencement of the contract is in March 2021, in direct continuation of current charter with GMG.

Firm duration of the contract is 120 days plus 80 days options thereafter.

In addition, GMG has the option to extend the contract for up to 200 days in 2022. The option is exercisable by August 1 2021.

Global Offshore, part of the GMG, will utilise the Normand Cutter on their cable installation, trenching, maintenance, and repair projects; both within the renewable energy and oil & gas markets.

Kan være-men den står fortsatt som ledig på solstads egne sider…

Hun har jaffal satt kurs mot Middelsbjørg, selv om rapportert ETA er noe ute å kjøre.

Prosper er på jobb vel. Drott og Sapphire ?

USA ser bra ut foreløpig, muligens bedre i morgen

Drott ja, endret.

Kan jo seff være en mindre jobb for gmg Cutter skal på siden de går til uk🤔

Utgjør enda ikke allverden, men tar med oss alt som er positivt for Soff, Reach opp over 6% idag

1 Like

Borg klargjøres for slep, skal nok skrotes

1 Like

Reach leverte sitt beste kvartal noensinne i dag. Og selv om soff og reach ikke er helt like selskap og reach har hatt god cash flow over lenger tid, så er jo ikke det akkurat negativt for Solstad og andre offshore supply selskap🙌

Poenget mitt er at Solstad gjennom Normand Drift sitter med en eierpost på 5 mill aksjer I selskapet, sjette største eier

1 Like

Åja sånn ja, det tenkte jeg ikke over i det hele tatt.
Men positivt for Solstad ja, og reach er et godt selskap med gode vekstmuligheter, så den posten kan fort øke i verdi de neste årene

2 Likes
1 Like

Dagens liste:

NB! For egen del er dette, som tidligere nevnt, kun er balansejustering ifm. uttak av gevinst og hvor jeg nå har splittet innsatsen innen offshore på SOFF & SUBC. Jeg har fortsatt like stor- om ikke enda mer tro på SOFF men hvor vurderinger knyttet til tidsaspekt/timing/markedsutvikling har medført denne endringen. Resterende SOFF-portefølje er i alle tilfeller LONG

T.Østensen øker fint ser jeg.

Det ble btw delt ut 12 oppdrag i spoten i Nordsjøen igår, det er det leeeenge siden vi har sett! Drott er perfekt posisjonert for en godt betalt jobb nå.

Equinor leverer enormt overskudd, selvsagt ikke feil for Soff

og 2023 med 2024…blir flotte år for solstad og selvfølgelig en helt annen kurs enn vi har i dag. :rocket:

Volumet tok seg plutselig voldsomt opp

1 Like

Soff er potent, ingen tvil om det. 8 ligger i kortene, kanskje allerede i dag. Men trengs kanskje noe nytt for å dra den over

Algoritmene sliter litt når det blir tatt et større volum oppover som nå. Blir kaos i ordrebildet