Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Trekker det tilbake ble lagt inn noe på 9.26 og 9.30 nu

Det tekniske er vel nå av mindre betydning. Dette «beviser» at LPS er på sporet ift. Strategi og at Ocv-markedet er på vei i den retning flere av oss lenge har sett. Vi er nå veldig godt på vei i en retning mot sorte tall- og som garantert kommer til å flytte på P/B-en

2 Likes

Sterkt med mer enn en rolig omsetning på første halvtime enten om vi kommer oss opp på 9 tallet eller ikke.

Markedet er overbevist med LPS.

Either way, skal slutte å trade på 3 timers søvn åg fortsette nattrutinen. Satser på det beste når jeg står opp :ok_hand:t4:

Grattis med kontraktsmelding, folkens!

6 Likes

Da er pass til sommerens etterlengtede sommerferie sikret. Det kan jo til og med se ut som en får råd til det også nå

Dette var en en riktig god kontraktsmelding og som samtidig forankrer det mange av oss lenge har sett mht. inntekstvekstpotensialet i SOFF-flåten. Snittdagsraten for Valiant ligger faktisk 200k over snittraten for renewableflåten pr. 3Q21, og dette er altså vår aller minste OCV!!!.

Man kan jo også stille seg spørsmål mht. hva dette utgjør ift. den regnskapsførte verdien på skipet?

Edit:
Denne snittprisen gir faktisk alene grunnlag for sorte tall- altså uten ytterligere bedring fra PSV/AHTS jf. 3Q21

1 Like

og kursen bare kjører på

1 Like

P/B=0,18

Dette er ikke å kjøre på, men motoren ser i alle fall ut til å ha startet

Edit:
Jeg tror derimot ikke markedet evner å se 6-9 måneder fremover hva gjelder denne aksjen. Jeg tror derfor vi må påregne en del ujevn tomgangskjøring en stund til fremover

Tror jeg selger unna litt for å ha cash. Fra mitt hold fremstår det som om at kursen skal opp. Kommer det flere børsmeldinger så kommer det til å gå unna

Minner igjen om at kursen gikk til over 10 for ca 1 år siden, på veeeeesentlig dårligere fundamentale forhold enn nå i dag

2 Likes

God Morgen

Det at Normand Valiant fikk seg en så god jobb forteller hvilke tider vi er på vei inn i nå. Denne båten har ligget i skudesnes i flere år.
Dette gir en klar tilbake melding på hvordan markedet utvikler seg.
Jeg tror vi skal mye høyere opp i den nærmeste tiden. ikke pga at firmaet viser inntjening men pga at nå ser de fleste at markedet endrer seg. Det er ikke nødvendig vis i nordsjøen vi vil se størst endring. men en olje pris som snart er over 100 us$ så blir det et løft på utbygging samt på vedlikehold. :rocket: :rocket:

2 Likes

Jeg er inne på samme tanken, men har nå bundet opp mye i SUBC og som jeg også har veldig tro på - og i utgangspunktet med en kortere tidshorisont om det ikke skulle skje noe helt spesielt den nærmeste tiden.

1 Like

Bra trykk i spotten nå

Følger ikkje så nøye med på flåten til Soff som Sioff, men er det planlagt reaktivering for nokon av Solstad sine Ahts og Psv i nordsjøen? Slik det er i dag så er det ~utsolgt både Psv og Ahts og det kan det fort fortsette med. Sioff driver å reaktiverer 1 AHTS nå og planlagt siste i slutten av året.

SOFF har jo denne kontrakten og hvor det pt. kun er Carrier som befinner seg samtidig som man kun har 9 aktive og tilgjengelige PSV world wide. Det er nok derfor sannsynlig at noen igjen blir satt i arbeid

Aurora og Corona ligger i varmt opplag på Karmøy og er kandidater til aktivering🤔

Men håper ikke vi får mye gammelt inn i spot som dreper gode rater fremover…

1 Like

Enig
Tantalus og Triumph er nyere clean design skip som nok også kan være aktuelle for Afrika- eller som erstatning i spot. Disse ligger i Fedafjorden. Noen som kjenner opplagsstatus på disse?

Det ser forøvrig ut som begge disse skipene var gjenstand for noe certifiseringregistrering hos DNV i Okt 21 og som vel kan tyde på at noe er på gang.

Corona og Aurora står forøvrig uten nyere certifiseringregistrering pt.

PSV rater rundt og OVER 200k/dag nå, det har vi ikke sett på en stund.

ryker den proppen nå på 9,1 da lurer jeg på hva som skjer med kursen

Forsinket cava-søndag er det som skjer her i huset om det skjer :flushed:

Dersom dette- og nye kontrakter i sum kan bidra til et snitt på 160k så bryter vi 500M for kvartalet bare fra PSVene, men det er nok i overkant optimistisk

Edit:
Kan vi bryte 2M-grensa idag? Det begynner å nærme seg

Edit 2:
Kan det henda at LPS den 24.02 vil guide for sorte tall i 2Q?

1 Like