Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Solstad med høyeste avkastning på Oslo Børs siste 3 måneder. +70%. Gratulerer til dere som fremdeles holder. Holder selv hovedposten, selv om tradingpotten forsvant ut på 6,30.

2 Likes

Der slapp 9.1

og snart bare 100k igjen ti 2M

1 Like

Litt bekymret for høy RSI, det kommer nok en relativt kraftig korreksjon i morgen, selger meg ut (så kan dere takke meg på onsdag når den passerer 10, sikkert…)

4 Likes

The Reason Why Stonks Only Go Up

The truth is that stocks go up in price because someone believes they can make money by buying them

@srh hadde du excelskjema over kontraktene på subsea/renewable?

Jepp: Se priv.melding

Sjuke tilstander. Vet ikke hva jeg skal forvente. Syntes ikke selv kursen er overkjøpt, men vi får se hvordan kursen utvikler seg. Får vi en korreksjon anser jeg dette som en kjøps mulighet.

2 Likes

Helt sykehus, føles fortjent dog😄

Litt rart å ikke sjekke marinetraffic for å se om noe skjer med ledige csver😄

1 Like

ja det har hvert en utrolig utvikling…normalt så følges det med en korreksjon. hva tror du? typisk koreksjon er max -4% så uansett blir det totalt sett et løft for senere videre stigning sikkert i overkant av 10

1 Like

Det er ikke godt å si - Jeg regner med vi skal videre opp påtross av at jeg solgte litt i dag. Men utviklingen i det siste er langt på nært hva jeg forventet ved årskiftet.
Vil tro utviklingen i kursen er svært forlokkende for tradere. I det tilfellet vi får en korreksjon så er ikke dette annet enn naturlig tatt i betraktning at kursen har gått 40 p. uten å korrigere i nevneverdig grad. I det tilfellet kursen havner over 10 intradag så blir dette en stor dag -da har vi ikke lengre noe sammenligningsgrunnlag for motstand.

Oljen er påvei over 95 igjen og det kan se ut som at alle USA børser blir grønn. Da blir det tutt og kjør på OSEBX i morgen 247 selskap havnet i rødt i dag.

ja det blir spennende. kursen har ikke steget pga. resultat eller forventet q4. Kursen har steget pga troen på offshore service
har blitt forsterket med olje prisen. videre at vi ser at ratene har gått opp samt vi er forespeilt at ut i 2023 så øker innvesteringene .
dvs. på olje og gass samt på fornybart og kanskje ser vi en begynnende utvikling på store oppdrett til havs som vi egentlig ikke kan forestille oss. men vi få se. spennende blir det. jeg har ikke solgt og kommer ikke til å selge. jeg ser på solstad som en langsiktig investering.

2 Likes

Ser ut som blodbad i USA gitt. Oljen tok seg i det minste opp da

blodbad? S&P ned 0,89% og Nasse ned 0,42% Nå må vi puste litt her altså

1 Like

Det var kanskje å ta litt i.

Stigende også:) Ender muligens i grønt. Langt fra noe blodbad i det minste hvertfall:)

1 Like

Nå tror jeg du må prøve å puste litt :sunglasses:, men jeg håper du får rett! Tror ikke jeg har tatt del i et så anspent børsmiljø før. Slår USA i positiv og det ikke blir så altfor dårlig stemning i østen så kan det bli et postivt sentiment i morgen, hvilket kan slå positivt ut på SOFF.

Men nå stiger det igjen. Går i bølge daler der borte

96 us$ på olje prisen lover godt. Kan ikke være lenge til at vi er i 100

Nervøst ja

Virker som børsene er usikre på den videre retningen, men inntil videre kan man ikke si at endringene i USA ikveld er heftige.

1 Like