Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Er du inne igjen srh? Siden du postet liste :blush:

Tror nok ikke det er noen forbindelser til den Solstad-familien. Han er forøvrig året eldre en meg, og bor et steinkast unna.

1 Like

Jeg er inne, og har vært inne hele tiden selv om jeg ikke er synlig T50. Kommer nok enda sterkere tilbake snart.
Listen poster jeg for tiden egentlig bare i den private SOFF-tråden, men postet feil.

1 Like

Ser ut som miniputt båten Havila Mercury skal inn igjen i spotten.
Ut av layup sidan 2017

Jeg har jo et relativt tykt lag med bias på mine briller men begynner å ane en vending på 13,50-14,50 slik jeg håpet (og satset) på. Trengs nok litt mer tid for å fastslå om dette ble som jeg trodde eller ei men så langt så vel.

Akkurat nå er vel den fundamentale foten den tyngste i mitt bet. SOFF er godt plassert i et marked i rebirth/rebound/recovery og det gjøres nå konsoliderings-deals rundt forbi, rater stiger, knapphet på båter, oljeprisen er forventet å stige, det grønne skiftet presses frem av energisikkerhetspolitiske tiltak og vedtak, osv. Mye som taler for at SOFF får dra godt nytte av det som tegner seg opp i horisonten.

EDIT: På helt kort sikt ser jeg det som betryggende med etablering over 16kr så får vi ta det derfra.

EDIT 2: Også litt volum herfra (15.50) nå - typ dobling eller 3-dobling - så snakker vi :cowboy_hat_face:

4 Likes

ER på vei til 16 nå ,HP. Har sagt ironisk at den skal til 18 idag eller i morgon :slight_smile:

4 Likes

Springer emd jobb .Tipper rate på 15-16k GBP Veldig fine rate for PSV og nå

2 Likes

For en fantastisk avslutning på dagen (og snart uken)! :star_struck: Holder vi 16+ imorgen blir det et meget pent bunnstick i weekly. For daily så starter vi lavt og avslutter høyt - på tiltakende volum av hva jeg kan se. Liker det jeg ser. Det lukter retest av forrige topp på ca 21 og muligens ny topp (sikter meg selv inn på ca 24-26kr).

Prøver å poste noen tekniske charts her ila helga. :nerd_face:

Lykke til folkens!

12 Likes

ser ut som vi skal mye opp fra start i dag. mange som vil kjøpe men ikke så mange som vil selge før vi kommer over 19…men vi får se

Volum på denne oppturen blir essensielt. Er det relativt sett lavt (både ifht forrige opptur men også ifht nedturen hit) er det risk for at den avslutter under forrige topp. Vi får se!

1 Like

Volumet er betydelig redusert til sammenligning med forrige run, men likevel har kursen gått gjennom motstandsnivåer. Volumet kan også endre seg oppover.

Jepp. Vi får se om det endrer seg i dagene fremover!

EDIT: 18kr ser ut til å fungere som en slags motstad (tidligere halslinje i HS som ble utløst i forrige oppgang). Vil nok jobbe her en stund og validering av denne som ny støtte krever at volum kommer betraktelig opp. Jeg tenker vi bør ha godt over 2.5M aksjer omsatt (daglig) og helst opp mot 4-5M for å kunne tro på det.

EDIT 2: Drøyt 1kr ned fra morgenens topp og nå gap-close fra gårsdagens slutt. Evt. skal vi ned på 16kr og sjekke om denne kan fungere som støtte.

EDIT 3: litt som jeg fryktet og trodde skulle vi ned mot 16kr og teste gulv. Egentlig helt greit med en mer robust oppgang denne gangen og ikke sånne 10/15% dager som vi hadde endel av på forrige opptur.

Er nok litt gevinstsikring etter 22% oppgang på noen få dager denne uka. Så får vi se om det tikker inn fredagsmeldinger eller ikke.

Tenker det samme. Har vært redd for en HS formasjon, men ikke noe illevarslende enda for meg.

Tok en lite parti til idag ettersom det er fredag- og SUBC er så treg.

1 Like

Normand Serenade rett ut på ny kontrakt 1 well+ 1 well option 27.03.22 for Pfml, jfr Braemar

4 Likes

God helg folkens!!

5 Likes

God helg!

4 Likes

Maximus i Haugesund i dag.


4 Likes