Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Mer positivitet fra Deepocean


3 Likes

Ifølge Braemar skal Sigma på jobb 1 dag for Equinor 21.3 og så på jobb for Aker fra 22.3

Virker snodig da Equinorjobben ikke er en endagsjobb. Mulig det er rammeavtalen med Aker som presser seg frem i køen der.

Btw-kun 23 ahts i spotten nå

1 Like

Clarkson har ikkje Equinor jobben for Sigma i det heile. Kun Aker Bp

Westshore har den på Equinor 21-23.3 nå så Aker, det kan stemme.

Normand Sirius er venta ledig i spotten på UK side 11.april

1 Like

Solstad er veldig fin idag. FOrtsetter oppover.

2 Likes

Om den øker litt til og holder seg stabilt forsvinner hverrfall HS bekymringene. Skal ikke mye til nå

2 Likes

Kontrakt for Serenade, 1+1 brønn for Petrofac

4 Likes

Spear ut i ny spott for TotalEnergies

2 Likes

Fin denne, blir litt flytting på denne ut året. Mulug Equinor vil øke ahts-poolen sin🤔

2 Likes

Poster her et lite chart (litt forsinket ref kommentar før helgen). :smiley: I hourly format for anledningen - rett og slett fordi bevegelsene er såpass voldsomme og jeg vil ha med nyansene.

Vi har hatt 2 bølger opp (inne i nr. 3) og på forrige nedtur tok MA200 godt imot. Vi fikk også en slags test av 16kr som støtte (horisontal og MA100) på fredag. Jeg tenker at vi har spillerommet mellom 21 og MA200 (pt. ca. 15) til rådighet og at bevegelser innenfor dette området er å forvente. Utslag over og under dette området tenker jeg er retningsgivende på litt lengre sikt.

En HS-lignende formasjon har vært under utvikling den siste måneden ca. og jeg vil ikke avskrive den riktig enda (litt skjev men forsatt “pen”). Volumet har avtatt noe nå som vi er ca. i høyre skulder. Jeg tror personlig ikke dette er en HS (med de fundamentale faktorer som foreligger) men så lenge den ikke er avkreftet tar jeg hensyn til den. Det viktige er å holde ca. 15kr og aller helst 16.50-17.00kr og over. Da har vi i samme slengen testet MA100 som støtte. P.t. har vi en bitteliten dobbel-topp ved ca. 17.50 og vil helst se at vi avslutter godt over dette nivået imorgen (senest onsdag).

Jeg tror vi i første omgang skal opp og leke litt på 18kr (som jeg tolker som halslinjen i “mini-HS”'en som ble utløst for en drøy uke siden) og så får vi se derfra om vi klarer å utfordre forrige topp på ca. 21.50.

Klarer vi ikke dette vil jeg tro vi ser økende volum og synkende priser (fra ca. 17.50) hvor MA200 raskt kan komme i spill. Under dette nivået er det rimelig åpent så greit å være våken i dagene og ukene fremover. Vi har f.eks. et gap som ikke er lukket (grovt sett 9.00-9.50). Men setter lav sannsynlighet for at vi skal komme dit (i olje/offshore/supply-bull perioden vi er på vei inn i nå…)!

Jeg tenker vi er ved et småkritisk punkt her ved 17.50-18.00kr og at vi kan få noen signaler imorgen hvor det bærer videre. Personlig ønsker jeg å se økt volum samt pris opp og forbi 18kr. Som sikkert stort sett alle her inne gjør… :cowboy_hat_face:

Lykke til!

13 Likes

Brytes 18.50-60 idag er trend bildet endret igjen.
Danske bank inne fra og med 22.03👍 Flott med banker på plass!

Er Sea Triumph solgt?
Ser den er reaktivert nå

Nei, den er ikke meldt solgt og det tror jeg heller ikke er planen - Vest Afrika!?

Den skal nok i drift for Soff tenker jeg siden LPS nevnte den og Tantalus spesifikt i presentasjonen, mens de som skal selges ble nevnt som en egen gruppe.

EDIT: Triumph er registrert som i spot allerede fra første uka i april.

2 Likes

Spennende dette. Kursen akkumulerer på 16,80 ish. Tør ikke selv kjøpe mer på dette nivået før videre retning er mer tydelig.

Ja, den holder stand enn så lenge ca. rundt MA20. Avventende situasjon hvor volumet relativt sett (ifht siste uker) er ganske lavt. Kan tyde på at vi snart for en volumbasert reaksjon en eller annen vei (mot 115 eller mot 118/118.50).

1 Like

En kontraktsforlengelse eller ny kontrakt hadde hjulpet med volumet

Har ikke vært en ny kontrakt (unntak av forlengelser) siden 14. feb

Kan jo være vi får en ny slik “oppsamlings-melding” snart med 500-1000 kontraktsdøgn el.l.

1 Like

NM Visions kontrakt, på tross av dets signifikans, gav tilnærmet null respons. Hadde vært fint med en BM som gav litt mer trøkk på volumet i det minste. Føler meg trygg på at LPS hans team gjør sitt ytterste for å klemme mest mulig kronasje ut av fremtidige kontrakter…