Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vision var “” bare" en forlenging uten rate oppgitt og sånt er kjedelug for markedet😄

Jeg vil ha ahtskontrakter!

1 Like

Det har du nok rett i. Tenker likevel at minst mulig opplag eller “dead time” er godt nok.

NewsWeb (oslobors.no)

SOFF har eierinteresser i Reach gjennom NM Drift AS. ca 3 % av aksjene.

1 Like

Maximus skal til Danmark for neste jobb er nå avslørt😃

Ikke at det betyr så mye men hadde ikke vært kjempeteit om det er giganten Ørsted vi får enda en harelabb innafor hos hadde det vel?

7 Likes

Ref eller kilde på denne/dette?

Maritim Opplæring Sørvest på Facebook :smiley:

De har sikkert lærlinger ombord og vet ikke at alt er hysjhysj-men dette er jo ikke overraskende sånt sett det var jo Danmark eller Skotland som var mest aktuelle. Jeg håper som sagt Ørsted da det er greit å ha en fot innafor sånne giganter.

4 Likes

Fantastisk graving / funn!

Husker du hvilke forutsetninger selskapet lå til grunn for børsmelding? Lengde, omfang?

Nytt kjøp på 6 000 stk på 16,80

Det montetes gangbro for 180 dager og LPS sa “mesteparten av 2022” så det er nok oktober før den er ferdig me jobben.

1 Like

Går over 17 igjen idag🥂

Legger merke til at Soff har en bokført verdi pr aksje på kr 40,93. Kan den somvet utdype dette?

EK/antall aksjer

(Anleggsmidlene + Cash - Gjeld) = Bokført verdi/egenkapital

Egenkapital / antall aksjer = 40

Dette er det samme som P/B. Forskjellen er at P/B er markedsverdien / egenkapital som er 0,38 ish. Deler du kursen på 0,38 vil du ca. komme fram til 40

Vi klorer oss godt fast rundt MA20 og ca 16.80-17.00kr. Lover godt men vil helst se volumunderstøttede bevegelser.

Kvittet meg med ca halve beholdningen rundt 17kr i påvente av videre utvikling. Kjøper mer ved 15 ellers er vel egentlig planen å sitte med resten opp mot 25kr :cowboy_hat_face::partying_face::sunglasses:

Hårreisende lavt volum i grunn.

og samtidig med fin oppgang…

Supert teknisk tegn om aksjen stiger på lavt volum…

3 Likes

Her tenker jeg litt motsatt. Bevegelser med høyt volum har større tyngde og er ofte mer motstandsdyktig mot reaksjoner motsatt vei. Ikke dermed sagt at den ikke kan fortsette oppover i lang tid. Men her er det ingen fasit.

Spørs egentlig litt hva/hvem volumet skapes av. Er det mye tradere så betyr volum mindre. Er det derimot akkumulering/distribusjon så er volumer verdt å se på. I SOFF opplever jeg en sterkere grad av akkumulering enn trading.

For meg er høyt volum én av de viktigste indikatorer jeg bruker for å vurdere validiteten til bevegelser og kursutslag - og til syvende og sist beslutning om inntreden eller exit. :nerd_face:

Happy SOFF-days to all :heart::star_struck::pray::v:

2 Likes

Det er ingen ahts-jobber nå og det blir nok ratefall på slutten av mars her om det ikke skjer noe spesielt nå. Heldigvis ser jeg flere av flyttene tar litt mer tid enn forventet så flere av båtene komme rikke inn før helga/neste uke og ikke de neste 2 dagene.

Russland planlegger at ikke-vennlige nasjoner må betale for gass i rubler

Russland vil fortsette å levere gass i henhold til kontraktene, men planlegger at ikke-vennlige nasjoner må gjøre opp i rubler.

Det rapporterer Reuters, ifølge Interfax onsdag.

– Myndighetene vil beordre Gazprom til å gjøre nødvendige endringer i gasskontraktene, sier president Vladimir Putin.

Putin sier ifølge nyhetsbyrået at han har gitt sentralbanken og myndighetene i landet en uke med å komme på en måte å komme med en løsning.

… så hva vil det betyr for energi prisene… uansett russland har svart og dette betyr at prisen på olje gass og strøm går opp og selvfølgelig olje relatert industri. med solstad

1 Like