Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Rett ut i lengre kontrakt. Det er jo helt topp :wink:

2 Likes

New long term PSV contracts in Norway

5 Likes

Nå blir det nok mer handel :partying_face:

1 Like

Kontrakt helt ut i 2027 på høyere rater forhåpentligvis er jo ekstremt bra!!

4 Likes
1 Like

Veldig bra levert av Solstad.
Skulle vært interessant å vite ratene her. Med avtale langt inn i det vi forventer å bli en ny gullalder for supply, bør den være bra…

5 års beskjeftigelse x 3 skip. Hvor mye av det er ny backlog?

Denne børsmeldingen er signifikant mht. Markedets forventninger om fremtiden. Forhåpningsfull er jeg jo også om at den blir toneangivende på markedets vilje til å sikre seg ressurser.

2 Likes

Ja, er jo en vesentlig melding at en sikrer 3 skip i 5 år. Må vel være en av de mest omfattende kontraktsmeldingene som de har hatt de siste to årene.

2 Likes

Alt vel? For det er i forlengelse av eksisterende slik jeg leser det🤔

En forlengelse er også en kontraktsmelding, og når det er såpass mange år for tre fartøy viser det jo hva slags tro conocophillips har på fremtiden innenfor olje og offshore

2 Likes

Ja, det er litt det jeg lurer på hva som var expiry på de eksisterende for de tre skipene. Er jo vesentlig om det er 15 skipsår eller 10. Fant ikke SRH sin flåteoversikt i farten.

Hm, er det ikke rett og slett en ny kontrakt når de skriver “have entered
into new long-term contracts for…” ?

Greit nok dem har et langt kundeforhold og vi kjenner ikke kontraktsstørrelsen. Jeg vil likevel tro arbeidsgiver er den som tar økonomisk risiko.

Det er “nye” det er ikke opsjoner på eksisterende for da står det at det er utløst opsjon. Så selv om det er fortsettelse av de eksisterende er det nye kontrakter og vi kan nok anta 150k vil jeg mene.

3 Likes

Har kontrakt på ; Fortune 01.04.22, Server q4 22, Supporter q1 23

3 Likes

Så rundt 13 skips år med ny backlogg. Rundt 700 millioner kroner altså.

2 Likes

Heftig. Omtrent 4000 fartøydøgn.

1 Like

Kjøpte meg en aksje for hvert døgn :wink:

2 Likes

Det at ConocoPhillips Skandinavia AS så lang tid før kontraktsutløp sikrer seg så lange forlengelser vitner om at offshore-nerder og marked tilsynelatende nærmer seg mht. forventningene til morgendagens marked og rater.

Avtalen styrker anslagsvis SOFFs backlog med 13365 113000= 536 MNOK dersom man legger 2021- snittrate til grunn, og med 13365 150000= 712 MNOK dersom man legger en snittrate på 150k/dag til grunn. Det er ikke så galt for 3 skip!!!

Flott avtale- isolert sett og som signal for fremtiden!

2 Likes