Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Huske dette er nokså nye store psver- 2011-2014 med over 1000kvm dekk, hybridløsning og landstrømkoblibg. Jeg tror 150/dag kan være konservativt som snitt.

2 Likes

Ja, men vil jo kanskje tro at 5 års kontrakter gir en viss rabatt. Men vi får se hvordan tallene på backlogg blir når Q1 resultatet presenteres, for siden meldingen kom i dag, så kommer det med der.

Godt poeng, men legger litt sjel i IKKE å hausse for mye.

Etter ha cashet ut litt i går pga forventninger til fallende oljepris, kjøpte jeg raskt tilbake igjen og økte SOFF-bettet i dag.

Jeg tror vi vil se mer av dette fremover ettersom “alle” OCVene er i arbeid og ressursene således kan allokeres mot inngåelse av slike langsiktige gode supplyavtaler

1 Like

Liker det jeg ser! Bare gi oss litt mer trykk ut av “svingen” her nå så kan dette bli en fin reaksjon opp!

Psv; Olympic Electra spot for Equinor UK GBP 17 500.
Vi starter q2 med nesten utsolgt på båter ledige i Nordsjøen

4 Likes

Børsen ned 1, Soff opp 4🥳 fin dag!

3 Likes

Danfox feltet er nå meldt som neste destinasjon for NM med ankomst i morgen.

4 Likes

Er dette utenfor Esbjerg?

Da er vi ferdig med det kjedelige «lavsesong» kvartalet Q1.
LPS avsluttet kvartalet med å gi oss en skikkelig positiv melding. Det blir ikke pluss dette kvartalet heller. Mange båter har vært i dokk for service/vedlikehold før hovedsesongen, og LPS har gjort flåten klar for hva som kommer fremover.

Men husk: Vi startet lavsesongen/Q1 på kurs 5,72 (3. Jan) og avsluttet i dag på 17,30. Det blir pene 202%

Nå starter Q2 og jeg må si at jeg er svært spent på hva de kommende månedene vil bidra med. Tror det kan bli bra trykk i spotten, rater, utnyttelse/etterspørsel og nye lengre kontrakter med stigende rater.

Jeg blir nok sittende i Soff en stund til.
Ønsker alle lykke til med Q2🥂

8 Likes

Går vi treganger’n det neste kvartalet også er vi på 52 kr…

Finner ikke mer info enn at de ligger i den danske delen av Nordsjøen. Vi får sikkert destinasjonen definert i VF i morgen.

Du skriver danfox, er dette riktig. Finner mye om danfoss.

Esbjerg er litt sånn “hub” sjekker man marinetraffic er det mye supplyfartøyer der. Litt spent på oppdragsgiver/jobbsted.

Da er q1 over-svak start med lite jobb og lave rater i spotten men har tatt seg opp-særlig ahts i mars har vært bra. Beste ratene på 5år, siden jg begynte følge spotmarkedet. 3 båter i spotten der for Soff som hanker inn millioner. Gjør litt opp for alt verftsarbeidet i begynnelsen. Valiant, Tantalus og Triumph ut av opplag i kvartalet noe som vil koste. Flere båter solgt/sendt til skraping.

Det har vært en overraskende avslutning på q1 ratemessig i spotten og dette avspeiles nok i kontraktene det jobbes med fremover.

Jg er mest spent på ahts nå på kort sikt. Sapphire på kontrakt til mai ser det ut til, Sirius tilbake i nordsjøen om 10 dager. Da har Soff 4, 5 fra mai i spotten. Ranger ledig i australia uti mai… Dersom rapportene fra Brasil og uttalelsene til LPS stemmer tror/håper jeg vi får se 2-3 av de større ahtsene på kontrakter før q2 er over.

4 Likes

Dof har igjen fått forlenget avtalene med långiverne
Det kriserammede rederiet Dof melder torsdag kveld at det og datterselskapet Dof Subsea er kommet til enighet med kreditorene og obligasjonseierne om å videreføre de såkalte stillstandsavtalene.

2 Likes

Nede i 22 ahts i spotten nå og flere skal snart ut på lengre jobber- samtidig som det kommer noen inn f.eks Sirius og de 2 Viking båtene som kommer fra opplag.

Og Siem Ruby

1 Like

Dette er kontraktssituasjonen for SOFF når vi når trer inn i 2Q, og som fort vil kunne vise seg å bli det som senere vil kunne bli omtalt som det virkelige “vendepunktet” for både rederi og marked.

Her gjelder at mange av skipene allerede arbeider på “nye” avtaler (Les: Høyere rater med tilhørende økt ratesnitt), samtidig som flere av PSVene iht. kontrakt snart skal reise til Vest Afrika. At SPOT virker lovende for både AHTSer og PSVer uten kontraktsarbeid er en bonus.

7 Likes

Litt småendringer der vel:
Sirius er “blank”-kommer i spotten om ca 10-15dager
Triumph ute av opplag
Tantalus er på kontrakt til ut mai (minst)
Sapphire på kontrakt til 01.05 ()minst)

Ja, er enig i- og har innsikt i dette.

Jeg logger derimot ikke-børsmeldt prosjektarbeider (Tantalus & Sapphire) som spotarbeid jf. Fortress.

Triumph er ikke klasset enda, og slik sett i mine konservative øyne ikke ute av opplag enda

Mht. Sirius endrer/fjerner jeg normalt ikke “kontrakter” før jeg finner ut av hva som har skjedd med avtalen ift. om den er utgått eller hvem som har overtatt den. Alternativt at det er helt åpenbart at avtalen er kansellert slik det vel her ser ut. Dette forøvrig i samsvar med tilfellet Far Saga for noe tid tilbake.Har du forøvrig noe kjennskap til dette med Siriusavtalen?

1 Like

Nei har stusset litt på det jeg også-den fikk kontrakt i 2019 og denne ble utvidet sent 2020 til å gå til august 2023 sammen med Scorpion.

men den steamer hjemover så at den ikke fortsetter der er klart. Egentlig er jeg glad til- en såpass stor og “nye” (2009 modell 250t BP) AHTS vil nok ha betydelig bedre betingelser fremover nå enn den fikk i nov2020

1 Like