Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Egentlig er jo min “drøm” at en av de store ahtsene eller to kommer inn under Brasil-ordningen og får lengre kontrakt der, det ryktes om tullerater for de store ahtsene der nå…

Øhhhh-eg begynne tro me/eg har mistolka heila Maximus opplegget. Den ligger nå ved Dan Fox Field- og det ekje akkurat nåke grønt havvindprosjekt, det e olje&gass…

https://www.larsmoeller.com/portfolio/G0000ZXLpEpNgRKk/I0000ept4enoCoqE

Eg har automatisk tolka at det e havvind den skal jobbe med da den fikk sånn “W2W” -bro de bruker på havvindfarmer, men den funker sikkert til en rigg og den likegodt… På Facebook dukka det opp et innlegg kor det sto at Maximus sko jobba for Total nå

4 Likes

LPS har vel nærmest lovet oss dette :wink:

Når jeg leser de siste postene så tilsier det en enorm stigende trend i rater?

Er det priset inn overhode? Når vold et i såfall bli priset inn? Q1 blir samme som Q4 eller dårligere forstår jeg. Kan noen av dere eksperter si noe om når ratene vil føre til oppgang i kursen? Ja den she jo gått fra 3-4 kroner. Men herfra hva skal til?

Ratene vil gi markert utslag idet de er så høye at de vipper driften i pluss-det har vi vel tro på at muligens skjer i Q2- men nokså sikkert i Q3… (Q3 er normatl beste kvartalet og det var nesten i pluss i 2021)

1 Like

Jeg har to. sendt spørsmål til SOFF mht. hva som skjer ift. denne:
Multiple PSV contracts in West Africa

@Fartin
Jeg utelukker som Metallian er inne på heller ikke sorte tall allerede i 2Q, men vi er nok da avhengig av en rimelig brukbar spot. For 3Q ser det derimot svært lovende ut, og mitt kursmål for tiden med sorte tall jf. rekon og rimelig grunnlag til forventning for videre bærekraftig drift ligger langt over dagens.

2 Likes

Jeg bare husker debatten gikk lenge i mpc. Forum deltageren lukta lunta lenge før den gikk . Men nå har jo soff gått ganske bra. Men mcap er jo lav om de får profitt på så mange båter.

Spark med nytt oppdrag for Petrofac i spotten, blir nok siste før McDermott og Afrika venter fra 13.04. Spear jobber for Total fram til 10.03. og skal også jobbe for McDermott fra 13.04. Fint med lite dødtid på disse før de begynner på kontrakten😁

3 Likes

Skulle det ikke være noe juridisk prosessavgjørelse om Normand Maximus i disse dager? Noen som husker/vet?

1 Like

Har prøvd google men finner ikke dato

Ja i andre kvartal

1 Like

#metoo

Litt helgelektyre her, månedens markedsoppdatering fra Seabrezze :smiley: God helg!

6 Likes

Denne virker jo unektelig svært positiv. Takk for deling.

Solen varmer i ansiktet og morgenkaffen setter sitt særpreg på morgenduften i det bikkja lunter rolig mot meg over blomsterengen. Fredfullheten kan tas og føles på!

En ukjent stemme tar plutselig eierskap over mine kulerunde “Bose” ørepropper. Det skapes umiddelbart en helt ny sinnsstemning. Den harde virkeligheten blir fremført med slik presisjon og innlevelse at det oser av kompetanse. Snittratenivåer er temaet- de eksisterende og de fremtidig potensielle. Mulighetene som følger av differansen!

Bikkja når sitt mål og jeg rives ut av tankene i det min Iphone faller til bakken og skifter lydspor…

Det er igjen tid for å finne roen. Nyte kaffen i den varmende solen. Fundere over livets utfordringer og glede seg over det som er bra- og mulighetene som ligger i morgendagen.

Dette selvfølgelig med referanse til ukens AS, og samtidig med en stor takk til panelet herunder spesielt ukens gjest.

4 Likes

Har ikke fått hørt-er det langt uti sendingen?
Pleier gå lang lørdagstur på morgenen og høre AS men idag er jeg noe…redusert :slight_smile:

1 Like

Trur det er cirka midten av sendinga altså. Prøvde å få fram eit godt bilde av sektoren slik den er i dag og moglegheiter framover.

1 Like

Her følger oppdatert spotrateoversikt etter den seneste SB-rapporten med 1Q22:

Vi må tilbake til 2014 for å finne bedre 1Q-spot for PSV mindre en 900m2
Vi må tilbake til 2014 for å finne bedre 1Q-spot for PSV større en 900m2
Vi må tilbake til 2019 for å finne bedre 1Q-spot for AHTS mindre en 22000bhp
Vi må tilbake til før 2010 for å finne bedre 1Q-spot for AHTS større en 22000bhp

10 Likes

Denne tråden blir jo bare bedre og bedre. Artig skrevet😄
Skal for en gangs skyld gi AS en sjanse😇

Dagens liste. Kun en liten trade for undertegnede. Kommer sterkere tilbake i morgen :blush:

3 Likes