Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Tror dagen i dag er dagen hvor vi endelig blåser gjennom 17.50 & beyond. Volum og prisøkning kom samtidig her :partying_face:

1 Like

Ja, dette er bullish. Svært sannsynlig at 20-tallet testes i dag eller i morra.

Teknisk ser det strålende ut. MACD krysser ved close eller i morra antakelig. Jeg har kortsiktig target på 25-26 kr før det antakelig trengs en pustepause.
image

3 Likes

Da er vi helt på linje mtp target og syn på situasjonen. :+1:

Fin start på uken gett!

Begynner å bli størrelse på postene i handelen også.

Alle 4 båtene på jobb for Equinor nå (Njord A/B) forlenget til 10.4 på Westshore (11.4 SOlstad siden) og godt er det for nå begynner det bli ledige båter til kai.

1 Like

3 Likes

Q3 i fjor var som flere kjenner til ganske bra, uten corona og valutatap hadde det nesten vært break-even.

Så langt jeg husker så var ikke ratene i spotten like bra som de er nå, forskjellen er at det ikke er høysesong nå, men det er det i Q3. Hvis man skal spekulere litt og trykket i spotten holder seg oppe så vil det nok være enda bedre rater da?? Vil ikke være for optimistisk, men sorte tall burde være fullstendig mulig spør du meg!

Helt klart. Ser vi bort fra de hinsides ahts ratene i mars var faktisk både ahts og psv bra i februar også.
Jeg har særlig tro på ahts de neste 2 kvartalene, og det kan fort ende med at de hentes inn ahtser i fast kontrakt som "poolbåt " (slik f.eks Equinor hentet en Siem båt nylig)

1 Like
4 Likes

Veldig fint oppsummert! Jeg er også spent på om det skjer noe på AHTS-fronten framover. Blir i nærmeste framtid kun eksponert i PSV-spotten med Springer på britisk side, så er dette som er viktigst for SOFF sin del også - å sikre god inntjening på Drott, Prosper, Sigma, Sirius, Sapphire og Ranger. Hadde vært mega-bull og er helt enig at det hadde vært ideelt å fått et par av disse under brasiliansk flagg og for en lengre kontrakt med f.eks. Petrobas.

Også spent på om det kan komme noe noe arbeid til disse skipene i nærmeste framtid, lenge siden det har vært meldt om nye kontrakter i Australia/Sør-Øst-Asia. Har vel vært meldt at markedsforholdene har tatt seg mest opp i Brasil og Nordsjøen, topp om flere markeder følger etter.

2 Likes

Ordreboken ser ikke dårlig ut!

Vi fikk en god start, men så var det ikke nok kjøpere. Det ligger dog bare små salgsposter ute, så her kan det fort gå begge veier :wink:

Tenker det blir noen rolige dager nå pga været så får vi sannsynligvis et nytt lite kjør inn i påsken om langtidsvarselet holder seg, blåser nokså mye denne uken.

Njord ligge rigjen og avventer så alle båtene på den jobben får utsatt hjemkomst-begynner bli dryg lang den jobben men helt ok det slik det er nå.

2 Likes

tok seg litt opp nå. Plutselig interesse kom fra 18,78

1 Like

Blir det rally mot slutten nå mon tro :thinking:

Er meget fornøyd om vi lander her vi er nå ig😄

1 Like

Er det ikke en fare for emisjon når deler av gjelden snart forfaller?
« on the latest balance sheet data, we can see that Solstad Offshore had liabilities of kr4.02b due within 12 months »

Lånene forfaller 31.03.2024, og for hovedlån gjelder at det ikke skal betales avdrag før 31.03.23 og da kun så mye som likviditeten tillater

3 Likes