Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Selv om 80 usd brent fra mitt perpektiv er utopisk - ser for meg 100± så anbefaler jeg folk å sjekke korrelasjonen mellom oljepris og aksjekursen til soff. Om man er bear olje så tilsier det også et bearish sentiment for soff.

Er brukbart fornøyd med å ha økt cash-andelen i går samt med “overvintring” i SUBC som jo i alle fall inntil videre ser ut til å holde seg brukbart.

1 Like

Jadajada der kom det litt ahts arbeid ja, 3-4 båter og det er nok til at det er tendsenser til stramt marked igjen, for jeg er nokså sikker på at de 5 båtene som jobber på Njord ikke er ferdige 18.4 som er datoen de står på nå, først må de få den ut så skal de vel ha 3 dager for å få ankeroppkoblingen på plass.

2 Likes

Prosper og Sigma med ny jobb fra 20.04. jf. Solstad sine sider

1 Like

Høres bra ut, det kan gå for nå er det bevegelse på Njord, den har forlatt roligere farvann og er på vei ut i havet med ikke mindre enn 6-7 ahts rundt seg…

1 Like

Lurer på om det ikke var Njord jeg så på vei ut fra Kristiansund i går?

5 Likes

Det er det ja, Skand…Hera(?), Magne Viking og Siem Opal i front, Siem Pearl vel bak

Vega i midten, Pearl til høyre og Opal bak.
Så ligger Prosper, Hera og Havila Venus klare på feltet for oppankring. Svær operasjon!

2 Likes

Kan ikke si jeg skjønner særlig av denne selloffen. Oljeprisen er kraftig opp og kursen har vanligvis reagert i samme retning. Det eneste jeg kan se er nyheten om “ingen nye mål for havvind”: Ingen nye mål for havvind: – I ferd med å bli totalt akterutseilt – E24

Om man ser på det store bildet med tilløp til inflasjon, fare for stagflasjon, så er det nok mange som er usikker og derisker litt. På den positive siden er det veldig lite som tilsier at behovet for energisikkerhet blir mindre med det første - jfr opecs varsel tidligere i dag om konsekvensene av RU sanksjoner og innvirkninger på oljeprisen.

Minder blir mye opptatt fremover muligens🤔

2 Likes


De to til høyre her håper jeg å se sige utover snart, Corona og Aurora idag😃

7 Likes

Fin-fin avslutning nærmere 17.50 enn 17.00. Ikke helt avkreftet støttebrudd - men snart får vi det :pray:

Olja lukter også på trippel bunn her ved 98-100 ish og kan hjelpe litt til også. Kan ikke forstå at den skal ramle/sige videre i det klimaet vi er inne i nå - med og uten COVID oppblussing.

Drott ut i spot for Wintershall D/D 14, 16.04 , jfr Seabay
Psv; IT Infinity spot for Peterson GBP 25 000, jfr Clarkson
Psv markedet er utsolgt og en begynner å se gode rater.

7 Likes

Spot raten for Drott ca GBP 30 000, jfr Braemar

Det er vel adekvat

FYI

RE: Vedr. Multiple PSV contracts in West Africa
Hei Svein Roar,
Beklager sent svar. Ingen av kontraktene som ble publisert er kansellert, men prosjektet ble forsinket og vi hadde mulighet å ta andre jobber i mellomtiden.

Håper det er avklarende.

Mvh
Solstad Offshore ASA

7 Likes

Installer; Walvis Bay var kun et pit stop, kursen nå Gibraltar beregnet ankomst 03.05

2 Likes

Det elementære i aksjemarkedet er uendret. Det er en sammenheng mellom tre ting. En: Hva er selskapet priset til? To: Hvordan vil inntjeningsveksten være? Tre: Hva vil aksjekursen være i fremtiden? Hvis de to første henger sammen, så kommer den tredje. Hvis de to første ikke henger sammen, så kan man ikke forvente at den tredje kommer. Det var det samme i 1922 som i 2022.

FINANSAVISEN: Tror vi på et comeback for den norske paradegrenen oljeservice?

MOEN: Oljeservicebransjen melder stadig om økt aktivitet, men når du graver litt dypere så handler den økte aktiviteten mest om at de får flere telefoner. Det er ikke mange nye rammeavtaler på gang. Jeg har lite i oljeservice og mye i oljeprodusentene. Du skal ellers eie Oslo Børs fordi vi har en fantastisk kombinasjon av olje og nye muligheter innen fornybar energi. Selv om krigen skulle ta slutt vil det være et fokus på energiforsyning i mange, mange år fremover.

SHAH: Jeg melder meg på her. Norge ser veldig bra ut. Så må vi huske at Norge egentlig ikke er en stor del av de nordiske indeksene, den utgjør bare ti prosent. Men vi er overvekt i Norge.

TUNAAL: Det er vi også!

URDAL : Vi og! Vi økte vektingen mot Norge i forkant av krigen i Ukraina med å kjøpe oss opp i Hydro, Yara og Equinor.

SHAH: En annen spennende sektor er sjømat og laks. Den ser utrolig sterk ut. Lakseprisen er høy, og det er før gjenåpningen av restaurantbransjen slår til for fullt. I vårt fond har vi en solid eksponering mot laksesektoren, i tillegg til olje og råvarer.