Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

7 Likes

Tror aldri jeg har lest noe mer bull. Legg merke til siste setningen, samt endringen i antall båter i opplag…

5 Likes

Det nærmer seg nå, og jeg er superfornøyd med mine posisjoner i Soff og Subc og som jeg har store forventninger til

2 Likes

Ja den var veldig Bull.

«Og det er ingen ting som tyder på at noen kan hive seg rundt og bestille nybygg på spekulasjon, mener Widing.

Stål- og utstyrsprisene har allerede skutt i været, og kan øke ytterligere i løpet av de to–tre årene det tar å bygge en båt.

Widing anslår at et «dual fuel»-forsyningsskip som kostet 450 millioner å bygge for syv år siden, ville kostet 650 millioner å bygge i dag.»

Kan bli kjekt å være Soff aksjonær fremover.

3 Likes

Jeg likte denne best
“Nå må oljeselskapene akseptere at det blir en helt annen verden med betydelig høyere dagrater for offshorefartøyene.”

Dette var LPS inne på i q4 presentasjonen. Gamechanger.

5 Likes

Helt enig.
Ganske klar melding og avslutning på artikkelen.

Har vært svært brutalt for Soff og aksjonærene de siste årene når markedet har vært dårlig. Når det snur oppover tilsvarende blir det motsatt.
Vi er ikke i mål, men når det drar seg til fremover er det kjekt å sitte i et av de største selskapene.

Jupp. Jo flere båter jo mer taper man- og tjener når ratene er høye…

Og ser vi på båtene i opplag er det ikke mange som kan komme inn i konkurranse med Soff sine nå som de har ryddet.

Sitter fortsatt og håper Aurora og kanskje Corona aktiveres snart.

Importforbud mot russisk olje til EU, ja da skal vel dette bli en brukbar dag

2 Likes

Hvor står det skrevet?

E24 har en sakl om det nå.

1 Like

Hera og Iceman på jobb D/D 21 fortsatt 4 shts i demand på Braeamr, det begynner allerede tette seg litt til.

1 Like

Blir spennende å se om SOFF klarer å holde MA200 i hourly chart. Den har holdt denne 2 ganger tidligere den siste måneden ca. Kjøpt mer idag men ser an videre utvikling. Var sikker på at vi fikk brudd opp gjennom 17.50 idag men det var en fake-out dessverre…

EDIT: Snakk om timing av konktraktsmelding :nerd_face: :+1:

Multiple PSV and AHTS contracts

6 Likes

Snittrate på 270k på desse. Fantastiske rater.

3 Likes

Sterk rate når det er hovedsaklig psv, ahts er nok over 300 greit!

Snittrate 270k/dag😄

Da vet vi hvor de 2 ahtsene skal imorgen- Sigma og Prosper. Gang på gang nå ser vi at uttalelsene til LPS under q4 presentasjonen bekreftes.

3 Likes

Svært bull siste setning de har slengt inn der…

3 Likes

Skulle til å kommentere at jeg ville holdt meg unna slik det ser ut teknisk, men så kom meldingen! Tok plass igjen etter et svært kort opphold i PGS… Får vi en skikkelig sluttkurs i dag, ser det spennende ut.

1 Like

Hadde i bakhodet at en slik hendelse kunne finne sted og hjelpe til med å bekrefte støtte. :slight_smile: men vi får se om det holder. Det kom umiddelbart volum - noe som er positivt. Vi skal gjennom 17.50 og helst opp dit det knakk ned (ca. 18.50). Ser veldig lovende ut nå.

1 Like

Minner også om årsrapport 21. april. Kan det komme noen bullish signaler i den forbindelse, eller er det kun en release uten presentasjon…?

1 Like

Kan komme meldinger om markedet, Windstallr og NM