Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Hvordan ser det ut teknisk her da?

Ser rimelig potent ut det her. Høyt volum, avslutning på HOD (ish), brutt opp gjennom MA50 med god margin samt tidligere horisontalt nivå ca 17.50. Mye å like!

EDIT: valgte selv å lette meg endel idag. Mest fordi vi har gått +20% på kort tid. Men sitter fortsatt relativt godt lastet og sikter fortsatt mot 24-26 som neste naturlige nivå. :pray:

Ja, kom mye på kjøp i dag, gikk mye i dag, må kanskje ned å lufte før videre opp? Men enig ser veldig bra ut teknisk og fundamentalt. Fortsatt usikkerhet rundt gjelda eller har de kontroll på den nå?

Nasdaq er ikke hyggelig for øyeblikket, håper det ikke påvirker morgendagen og momentumet holder seg

Hele USA markerd var blodrød i dag! Det blir blodbad i morgen i norge også men tror jeg ikke det har mye påvirkning mot offshore industri akkurat nå! Det kan gå litt mot nedgang men ikke så langt! Fortsatt mange synes at denne sommer skal være offshore fest… I hvert fal håper vi det!:blush:

Tror dessverre det vil smitte over på offshore og, men det er min rene gjetning. Enn så lenge sitter jeg enda i båten, men finner fort ut av det i morgen

Tja, dette fallet var vel grunnet vekst aksjer skal få det tøft fremover grunnet rentehevingen i går.

at SP reagerer 4% opp for at FED IKKE hadde planer om 0,75% poeng er grunnen til oppgangen i går.

Tror selv ikke olje aksjer får det så rødt i morgen, men om vi har noen prosent ned, har vi fortsatt mye å gå på etter disse dagene.

Stay long!!

2 Likes

Tor heller ikke det blir så aller verst for energi relatert i morgen.
image
Ser energi ved både DJ og SP500 holder seg fint. Begge hadde betydelig oppgang i går.
Edit: soff har derimot gått 30 % på kort tid så det taler heller i mot oppgang enn får når det gjelder morgendagen.

2 Likes

I forhold til q1 rapporten neste uke, er det ikke på tide å oppskrive skipene, eller er det for tidlig enda?

Jeg forventer nedgang ved fremlegg av q1 og således ikke oppskrivning. Kan dessuten bli overrasket over ikke-inkorporert positiv guiding av LPS.

Det kommer mer ann på den totale snittrateøkningen som følger av alle de nye avtalene enn på spot. Jeg tror det er litt tidlig, men er ikke sikker ettersom SOFFs snittrater var så lave

2 Likes

Fra Investtech:
Solstad Offshore (SOFF) steg med hele 13.73% og endte på 18.22 kroner. Forrige gang aksjen steg like kraftig var 17. mars, da den var opp 15.87%. Den siste uken har aksjen steget hele 30.89%. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt, har støtte ved cirka 14.00 kroner og en videre oppgang indikeres.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/561344

Her har SOFF eierandel.

Blir enormt overraska viss dei skriver opp verdien av flåten nå. Det er ingen salg som tyder på at dei er bokført for lågt og VIUen trur ikkje eg kjem til å endres på. Rett og slett for at dei allerede har vore veldig optimistiske i anslaget sitt der.

Har jo salget til Eiof og bedre rater over tid vil i utslag, så enig kan være for tidlig, men man ser jo hva som skjer. SDSD skrev vel opp skipene om jeg ikke husker helt feil?

Salget til EIOF er litt annleis. Ein båt som kun kan samanliknast med 2-3 av SOFF sine. SDSD har skrevet opp og ned på flåten anna kvart kvartal. SDSD er ein finansiell aktør som ser på det som ein investering og ikkje ein business på same måte.

Eg trur at viss ein skulle solgt flåten i dag så hadde ein fått under det som er bokført, men framtidig inntjening gjer at bokverdien ser grei ut for min del

Ok, ja men kan de ikke f.eks skrive opp OCV skipene?

Dei kan. Men kvifor skal dei det? Kva skal dei skrive det opp til? SOFF har ingen samanliknbare skip. Det er Vision og Maximus som er betre/liknande. Maximus er i spesiell situasjon så der skjer det ikkje noko oppskriving så må være på Vision, men ser ingen grunn for at dei skal gjere det

Nei, tror heller ikke de gjør det, var bare en tanke, tror det vil skje på sikt, for det markedet kommer til å boble over, men like greit å vente:)

Allerede 1/6 av gårsdagens volum og relativt en beskjeden nedgang tatt i betraktning markedet ellers.