Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Sigma fikk 250k for sin jobb

Kan vi tolke dagens utvikling som at det store nedsalget har roet seg?

Evt at de har ventet på å få bedre pris…uansett er det jo evt Citibank og de hadde bare ca 1mill igjen og det er de fort ute med om de vil med denne omsetningen.

Citibank kan være veldig fort ute, uansett kurs. :wink:

1 Like

Bra trykk i spotten, det er nesten mer jobb enn båt nå på psv…

2 Likes

Sapphire ferdig i Afrika, og nå på vei til Las Palmas og videre til ?

Evt hjem? Braemar har gortsatt 10.5 i dpotten men ikke westshore og ikke Solstad selv så vil tro den har noe annet på gang

1 Like

Invitation to Presentation of 1Q 2022 Results

Pen dag for SOFF idag. Opp på relativt sett høyt volum men vi fikk rimelig klar rejection på MA50 (og MA20). Tipper vi skal ned mot 15kr og jobbe mer her før den stikker videre. Men så langt er det fundamentale bildet med oss - økende oljepriser og tilstramming i spot og markedet generelt. Lover bra dette her!

Så kjøp på 15,- høre fornuftig ut, men sioff resultater i morgen kan vel påvirke kursen i den ene eller andre retningen. Spesielt guidingen vil jeg tro.

Blir spennende å se hvilken vei det drar. RSI er noe oversolgt men fortsatt i nedtrend så definitivt rom til nedsiden her (som tidligere antydet rundt MA100 kan være neste sannsynlige target om vi svinger nedover de neste dagene).

Tviler på nedover i morgen med oljepris opp 2 dollar og mega bulling over dammen, men mye kan skje enda. Ligger vel en dobbeltbunn i chartet ditt der også?

1 Like

Nei, tror imorgen kan bli fin - jeg tenkte over litt flere dager fremover - typ 1-2 uker

EDIT: Fin start idag men ramlet ganske raskt under 16 igjen - litt mangel av villig volum her oppe. Jeg spår ned mot 15-15,50 for å hente litt fart og commitment.

1 Like

Triumph rett i jobb på britisk side, 28 days firm + D/D 14 for ukjent arbeidsgiver fra 04.05. Springer også ledig nå, blir nok ikke liggende lenge uten arbeid med trykket i spotten nå. Jevnt påfyll av AHTS-jobber også, det er gledelig.

4 Likes

Det løsnet plutselig her ser jeg etter lunch. Ganske greit volum “så tidlig”.

2 Likes

Fantastisk utvikling så langt fra den litt seige starten vi hadde idag. Utfordrer faktisk 17.50 nå så enten er dette litt “early bird” attempt (som tvinges ned igjen) eller så er dette starten på en større oppgang.

1 Like

Tror det kanskje er noen med litt tykkelse på lommeboka som kjøper. Blir kjekt å få titte på listene etter hvert.

1 Like

Med tanke på at Q1 er rett rundt hjørnet og dette er volumet og kursutviklingen oppfatter jeg det egentlig ganske bullish. Tror de fleste er klare over at Q1 ikke vil være positiv, men dette må nesten være basert på de bra forutsetningene man har for Q2.

1 Like

image
Går unna som det griner

2 Likes

Himmelsk omsetting.