Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja burde ikke være noe problem det…men nå har nå LPS sagt at båter ut av opplag skal ha kontrakt å gå til først så…

og han må jo etterhvert kategoriseres som relativt etterrettelig…

2 Likes

Jupp, men tror ikke noen hadde holdt det mot ham om han hadde hentet ut Autora nå fordi de andre psvene har fått kontrakter😄

2 Likes

Det er vel kanskje inngått avtaler om service/klassing mv. som kanskje ikke helt enkelt bare kan endres på

1 Like

Godt mulig skal jo være ledige verft og

Som sagt tidlegare så trur eg ikkje at det er nokon verft som har ledig anna enn det som er booka på forhand. Iallefall i følge det eg har høyrt av nokon med kompetanse innen dette. Så viss ikkje det er booka verftsplass så tipper eg at dei ikkje kjem til å bli reaktivert med det første. Så vidt eg har forstått så begynner det å bli ledig kapasitet igjen i slutten av året

4 Likes

Psv; Fs Crathes har nå blitt flyttet i Edinburgh, mulig reaktivering.
Da er det 3 soff båter igjen + Skandi Captain og Highland Duke igjen i opplag.
Dof sin Skandi Captain (2004) er gammel og liten. Dof har siste tiden solgt Skandi Sotra, Skandi Foula og Skandi Rona. Så kan anta at Skani Captain blir forsøkt solgt.
Tidewater sin Highland Duke er/var ute til salgs for 4.5 mill $.

Så det kan være mulig, at det som er igjen av Psv-reaktiveringer kun er Solstad sine båter.
Det er vanskelig å ikke bli optimist, sånn jeg leser Psv markedet om dagen.

8 Likes

Her ligge de roligt idag ihvertfall

2 Likes

Frontier på vei inn, litt sør, Husøy.
Triumph er nå ferdig preppet for nye oppdrag, etter opplag, på vei til Aberdeen.

3 Likes

Når eg ser på båtoversikten nå må jg si det er sjeldent strsmt i psv, vi kan kandkje se enkelte rater på 250-300k/dag

2 Likes

Koblet meg av tidlig fredag, hva skjedde med USA?
Klakk ned over hele linja, spørs om vi får en bloody monday… igjen.

1 Like

Godt, bra tider for Subsea7 er bra for Solstad😄

Noen som har tilgang til Seabay/Seabrokers eller Hagland sin månedlige markedsrapport for april (om den er ute allerede)?

Sigma ut i spot for Ross Offshore D/D 14, 04.05.22

4 Likes

Ikke ute enda

Den dukker nok opp her snart:
https://www.seabrokers.co.uk/shipping/market-reports/

2 Likes

Dette liker jeg- Aker BP har jo som Solstad Aker som stor eier. Solstad og Deepocean har i mange år hatt godt samarbeid hvor Deepocean hyrer båter av Soff samt at de jo begge inngår i Windstallr-alliansen sammen med Aker Solutions (som leverte knalltall idag)

6 Likes

Fine jobber ute i spotten nå, åpenbart at det er trangt om plassen for dette er litt “føre var” utlysninger syns jeg… 10d firm/ D/D 28 liksom…

2 Likes

SOFF tutler seg oppover mot 15kr igjen. Er strengt tatt 16kr som er interessant her. Så jeg ønsker å se økt volum fra 15 opp mot 16.

NEW [NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: CNOOC Prelay COSL Innovator, D/D 14 04/05/22 RNR

3 Likes