Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Slapp av, vi som sitter med aksjer og har hatt det i LANG tid koser oss nå. Det har vi jaggu fortjent. Go helg til deg og

1 Like

Eg koser meg eg og. Ingen problem med det. Har nok av andre oljeserviceaksjer som har gjort det bra, men må vere lov å vere kritisk

3 Likes

Flott flott, håper du tjener penger der du sitter.

1 Like

Kritiske innspill er gull, de gleste her klarer å se forskjellen på baissing/haussing og slike ttåder, fbgrupper etc har jo ofte en overvekt av de som er optimistiske naturlig nok.

Anders innspill her og på Xi om Maximus igår er et gidt eksempel på at et mer «skrptisk» vinklet innlegg bidrar til gode diskusjoner og mer kunnsksp fordi set graves dypere.

5 Likes

Jeg regner med at SOFF topp ledrene har allerede sett noe klar muligheter for NM. Hvis dere spørre meg mener jeg at de er avtalt eller veldig nært til en rimelig langsikt kontrakt for NM før å publisere nyheterne om NM eierskap!
Er dere ikke enig!?

Kistefos kjøper SOFF. Over 5%

1 Like

Flaggemelding Solstad Offshore ASA

4 Likes

Da blir det kanskje 40-50kr idag allikevel…? :slight_smile:

3 Likes

Klarer den 100% på en uke?!?!? Hadde vært artig!

Da hev jeg meg inn igjen med det jeg sikret tidligere i dag :smiley: Dette er betryggende. Det lukter også av konsolidering med SIOFF. Let the profit run.

1 Like

Ja dette var det beste som kunne skje med Sveaas inne i aksjen,han pleier å være langsiktig.
Han har en sjette sans for å snuse opp gode case.

Antar det er aksjene til SEB som går til Kistefos.

Etter at Sveaas gikk inn i SIOFF doblet kursen seg… :wink:

1 Like

Kan ikkje samanliknast. 5% mot 33%

Kan absolutt samanliknast. Same person er til dømes ei likhet.

Ganske stor forskjell på størrelsen av posten. Så nei kan ikkje samanliknast

Røkke har pyntet bruden og ryddet opp. Regner med han selger sin andel til Sveaas, og SIOFF og SOFF fusjonerer.

1 Like

Ein kan til dømes sei at tilhøvet sioff/soff er 33/5. Hadde det vore 33/0 hadde det ikkje gitt meining. Men no er eg på innsida og har vel eit anna perspektiv.

Da KAN VEL VSAAB legges til og?

2 Likes

Høyrer frå ein prof investor at han meiner at Kistefos ikkje har kjøpt desse aksjene i dag. At det har ligget under SEB. Ganske vanlig visstnok. Då dette er ein TRS

1 Like