Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Er vel en del av storegutt-traderne som bruker omsetningen til å komme seg ut med de kortsiktige posisjonene sine.

SEB øker og øker, så de blir sittende tror jeg:)

0935: 50 Mil omsetting, omtrent det samme som MOWI og NHY. Dagen er fortsatt ung.

Ja, det er nok det.

Så er det jo skapt et inntrykk av at denne avtalen ikke derisker tilfredsstillende. Dette til tross for at meldingen helt åpenbart er utarbeidet med ordlyd som ikke gjør det mulig å ta stilling til dette- eller mer sannsynlig ettersom deler av avtaledetaljene er konfid.

Avtalen fremstår som såpass uklar med tanke på derisk at det virker som det er trangt i døra begge veier, blir spennende å se hvor vi lander i dag

Tror vi at DNB, Røkke og Solstad etter så lang tid- og i et nå stigende marked har inngått en avtale med stor risiko allerede i 1Q24?

Alle får tro hva de vil, men det tror ikke jeg. Jeg tenker dessuten at hemmelighetskremmeriet skyldes at deler av avtaleordlyden ikke ønskes publisert ovenfor Maximus LTD tidligere hovedeier.

Dette blir jo riktignok bare subjektiv synsing, og skjønner derfor dersom andre lander på en annen konklusjon

1 Like

Må være en drøm å trade for de som kan det. Daglig svigning på størrelsen med den laveste kjøpsprisen for de som kom inn før jul :slightly_smiling_face:

2 Likes

Halling, hvis man ikke kan stille kritiske spørsmål til meldingen som nå ble sendt ut så har ikke forumet særlig verdi. Det er ikke denne meldingen som drar den til 50 kroner som er nevnt, så da får man heller prøve å forstå detaljene. Som srh også nevner så er det mye denne avtalen IKKE sier. Er ellers postiv til Solstad som helhet

LPS hadde vært motstridende til dette. om det ikke var for selskapets beste!
Ukritisk, fremoverlendt og positiv til meldingen.

Det er fredag, med en kursoppgang fra mandag 14kr, til idag 30kr, logisk med gevinst sikring. Se hva som skjer md de andre service aksjene, soff holder seg fint.

3 Likes

Jeg har to. sendt mail til SOFF, men anmodning om presiseringer knyttet til meldingen herunder;

  • Hvem er faktisk selger av skipet, herunder mottaker av kjøpesummen ?
  • Har Solstad offshore gjenstående økonomiske forpliktelser knyttet til skipet utover det som følger av bb-avtalen- hvor mye?
    mv.
6 Likes

Viktige spørsmål

1 Like

Fikk nå svar si form av “uthevet” tekst fra de ulike børsmeldingene;

Min konklusjon:
Banken-e (DNB evt. m.fl) er selgere av skipet og da således også eiere av SOFFs forpliktelser
AMSC fungerer som bank for SOFF frem til refinansering og evt. tilbakekjøp av skipet- og med god avkastning i perioden.
Hva banken-e da totalt får igjen for skipet- og fra hvem avhenger av avtaledetaljer vi i dag ikke kjenner, men dette lukter for meg win, win, win for alle unntatt den gamle hovedeieren i Maximus ltd

3 Likes

Det er min følelse også- Maximus Ltd hadde svake kort og måtte kaste de, DNB og Røkke med bukta og begge endene samt den holmen i midten.

2 Likes

Vi har til orientering nå ca. 10 kr opp før vi når SIOFFs P/B

2 Likes

Tenkte ikke på noen spesiell i min post, men det har jo vært litt av en jubelstemning i Sofftråden de siste dagene. Når stemningen snur så til de grader på enkelte, må det være lov til å stille spørsmål om noen kan ha en agenda med forumpostene sine. Viss ikke har jo forumet ikke noe for seg. For du er vel klar over att nokså mange poster det som passer best ut i fra porteføljen til den enkelte. Istedefor å prøve å belyse både positive og eventuelle negative sider med selskapet.
Kan godt hende att jeg tok feil men det vil tiden vise. Ett eventyr har det iallefall vært til nå. Mener fremdeles att vi til sommeren kommer til å se høyere kurser på Soff enn det vi ser nå.
Ha en fin helg

1 Like

Markedet var tydeligvis ikke enig med meg i verdien av meldingen om NM. Samtidig så ser det ut til at det er gevinstsikring i offshore, og SIOFF er f.eks. ned 5%. Sånn sett holder SOFF seg bra, på meget høyt volum. Kjøperne tok også godt i mot på dippen i morgentimene. Jeg har gevinstsikret noe, men samtidig så kan det komme NM-melding om kontrakt, siden avtalen med AMSC nå er på plass

Jeg blir ikke overrasket om det kommer NM melding på kontrakt snarlig

Ikke jeg heller. Jeg ville i alle fall foretrukket å kjøpe skip med bb-avtale og i alle fall relativt sikkert kontraktsarbeide i bunn

Det er snart helg. Slapp av og nyt livet selv om det bare er 443,2% oppgang siden 31.12

3 Likes

Viss du tenker på meg så har eg ikkje Soff nå nei, men sjølv om eg hadde hatt Soff så hadde eg kommentert akkurat likt. For i min forståelse så er det ikkje entydig at denne meldinga er positiv. Så kan ein jo spørre om det same motsatt veg og med tanke på kva aksjer ein har.