Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

220mill omsatt

Den står i 37,75 pt. og har tilsynelatende dratt med seg SIOFF også.

Gleder meg til å høre fa podcasten i dag.

1 Like

Lurer på om de fikk med seg kistefoskjøpet

2 Likes

Da fikk vi altså se 300k/dag for en PSV idag- det er +/- 3*breakeven for en stor PSV…

Og om noen lurer på om oljeselskapene kjenner på presset-legg merke til at det legges nå ut helt vanlige 1-3 ukers jobber fler euker frem i tid…

6 Likes

Gratulerer til alle dere slitere som har sittet long i SOFF! Selv misset jeg ut på den da andre ting fristet mer, men broderen har vært med fra 5-6, og dattera fra 13 for ikke lenge siden. Lykke til videre på ferden!

7 Likes

Usa avslutter sterkt, olja opp. Kan bli bra mandag og om det holder seg.

1 Like
4 Likes

Røk ut flere ahts igår nå strammes det godt tl

1 Like

Den her er så Bull!!!

Det er jo helt åpenbart at noe har «løsnet» mtp hvordan investorene ser på supplysrktoren. Om de podisjonerer seg gor fusjoner (som jg mistenker Sveaas gjør) eller bare ttor på oppgang generelt som Middlfart uttaler kan vi jo bare gjette oss til…

1 Like

Ja, er ikke tvil om at det blir noen gode år i supply sektoren, imo. Tror soff har masse oppside igjen, mye har gått mye nå, er det noen som har sett etter supply selskaper som lagger resten nå? Må da finnes flere muligheter som ikke er helt oppdaget enda, noen som har noen tips her?
Jeg har kun hatt soff og Sioff foreløpig, grunnet båt sammensetningen og det tror jeg mange andre har sett også, derfor kommer kanskje de litt mindre etter?

Selv er jeg veldig tung i Soff men har litt i Viking Sioff og Geos også. Sioff har gått endel de og. Geos kjenner jeg dårligst men de har ikke fulgt de andre og har 3 bra psver og en middels.

Ok, takk for tips, skal sjekke ut geos. Hva med prs, dof, andre? Sett litt på Borr også, men de holder ikke til i Nordsjøen, noen drilling selskap som eksponerer seg mot Nordsjøen?

Jeg styrer klar Dof, god inntjening men uavklart finandieringsløsning

4 Likes

Er ikke det samme i geos da? Men kanskje hakke verre i dof ja.

GEOS har positiv egenkapital på 2,5 krone per aksjer medan DOF har negativ 3 mrd i egenkapital. GEOS kan løyse på ein mykje enklare måte.

1 Like

Ok, må se nærmere på de, ratene på skip henger sammen, lite Aht i markedet betyr at det vil trenges flere psver og ratene vil gå opp. Kommer til å bli ekstrem rater overalt tror jeg.

Eg har prøvd å sjå litt på kva rate BBen for Normand Maximus var. Såg at CEO i AMSC uttalte at dei kom til å få ein ROE på over 20%. ROE er vel net income så kan ikkje ta den direkte over til rater, men må vel ta med Depreciation og Interest cost og? kan det då stemme at eit lån på 110 musd cirka har rentekost på 5 musd i året? Depreciation er vel linær og kjem inn på 6 musd i året med 30 års avskriving og 0 i restverdi. Er slik solstad opererer nå med deprication. Viss eg då legger dette saman med at ROE er 20% så får eg ein Net income på 9,42 dep på 6 musd og rentekost på 5musd. Totalt då 20musd.
Med dollarkurs på 9 så får eg ein dagrate på BBen på 493k/d. Kan det stemme eller er eg ute å køyrer?

2 Likes