Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Alt og alle virker å være BULL på offshore/SOFF nå om dagen- med rette og velkommen etter!

Mange av oss har allerede tjent gode penger på å ha sett disse mulighetene tidlig, og den mulige oppsiden er jo fortsatt enormt stor. Jeg gleder meg til å følge selskapet, bransjen, markedet og aksjekursen som langsiktig eier også fremover, men nå med bare ca. 20% av det aksjeantallet jeg hadde tidligere. Jeg har derimot fortsatt over 70% av mine investeringer innenfor offshore, og tror nok ikke at dette vil forandre seg noe særlig i årene fremover. Jeg er rett og slett blitt glad i offshore som hobby, og tenker at ervervet kompetanse kan bli nyttig ift. å kunne posisjonere seg rett i fremtidig gode utbytteaksjer innenfor sektoren.

Nå vil derimot den neste aksje-utfordring være å få identifisert og deretter posisjonert seg i SOFF v2, og som kanskje finnes innenfor en annen sektor. Selv om inflasjonsspøkelset henger over oss, så er det jo ingen tvil om at det finnes en del rimelige og gode kandidater med potensal der ute.

5 Likes

Nei, det høres riktig ut slik jeg ser det. Min beregning er marginalt høyere

Du treffer bra tror jeg, Pareto anslår ca 50-60usd/dag og inntekter opp mot 100k/dag i sin kommentar til sslget.

1 Like

Pareto skriver ingenting om inntektene til Maximus?

De bare anslår hva de ttor det kan bli

Kor du har sett det? Eg klarer ikkje å finne det på PAS sine sider

1 Like

Du får si fra når du tror de hat indentifisert den neste muligheten:)

Eg fant den ja.,

Jepp, og ditto!

Finnes det ingen geos kanal her inne?

Nei. Ikkje her på Tekinvestor

Hmmm… ok, gjør kanskje caset enda mer interessant:)
Soff har 4500 nordnet eiere, geos har 500.

Ingen tvil om at det er nyttig og lønnsomt å lete etter case som har et verdipotenisale, og ligge i forkant av markedet. Men da må man ha evnen til å vente og tidvis ligge i tap. Kunsten er også å holde når det snur, fordi man rett og slett er tidlig ute. Det ble med 100-150% for min del i Soff/Sioff. Liker slike “opsjonsaksjer”, som snur kraftig (om grunntanken er riktig). Mitt case er primært Rec nå, en opsjon på at fabrikken i Moses Lake settes i drift igjen. Så får vi se om jeg i større grad evner å henge på der.

2 Likes

Seaway 7 har kun gått ned hvorfor når de er ledende innen vind og flytting av installasjoner

Dårlige marginer enn så lenge, og her må nok hele verdikjeden påregne tilsvarende frem til økonomisynergien/teknologien blir bedre/billigere herunder slik at marginen bedres for alle

Ser det nettopp var en emisjon på 1,36 i geos og de har fått tillatelse til å kjøre enda en emisjon. Så da haster det kanskje ikke veldig å kjøpe seg inn, men et sinnsykt case med enormt potensiale med rateøkningen vi ser nå, så absolutt et case å følge med på.

Bare kjapt tilsvar der. GEOS har hatt fullmakt heilt sidan 2018, men berre brukt den 1 gong nå i 2022. Men det kjem nok ein emisjon i lag med gjeldsløysing, men er like fort slik at det er ein enorm positiv trigger som kan doble kursen før emisjonen blir satt. Alt etter på størrelse,.

1 Like

Ok, takk for svar, begynte å lese meg opp nå, så er uvitende enda. Men ser meget bra ut potensiale fra det jeg har lest til nå. Gjelden kan vel bli flyttet?

Jepp og det er det som er håpet. Då kan den begynne ein enorm kursferd

1 Like