Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Tror dere Sveaas skal handle mer?

Tror at Sveeas kjøper Røkke sin post. Alternativt må Røkke spille på lag med Sveeas og bli med på fusjonsplanene. Men tror Røkke her gjør en REC. En del av spillet kan være at Sveeas må vekte seg opp, og drive opp kursen, til et nivå der Røkke mener exit er fair.

5 Likes

Ser ut til å bli fin åpning ihvertfall

1 Like

populært instrument

25 mil omsatt på 4 minutter… er ikke mer enn et par uker siden det var «høyt»

Jeg har forståelse for gevinstsikring blant de mange småaksjonærer som så dette caset før de tunge aktørene. Men det er nå det virkelig starter…

  • større MCAP og den blir tatt inn i indeks
  • belåningsgrad øker
  • analyser, kursmål og interesse fra meglerhus
  • større aktører som posisjonerer seg
  • konsolidering i bransjen og rigging av bruder i forkant
  • oppskrivinger og et marked som strammer seg mer og mer til - grønne tall for Q2 virker sannsynlig
7 Likes

Virker som 50 er magnet nå. Men det må da komme korrigering på selv gode case. 200% fra 14 kroner, på under 2 uker

image

1 Like

Gevinstsikringsraid på gang - jeg har begynt å småkjøpe litt på vei ned mot 35. Så får vi se om det stopper der eller om den kommer nærmere 30 først.

EDIT: Ser ut som det formes en slags bunn rundt / rett under avslutningskurs på fredag.

3 millioner aksjer omsatt, for ca. 120 MNOK. Det gir en snittverdi på dagens handler på 40 kr. God risk/reward for re-entry nå for de som trader.
image

Dette kan gå alle veier. Ny oppdatering om SOFF fra PAS “daily energy” fra i dag.

REM Supporter gjør det igjen- først 300k/dag for en kort jobb nå 275k/dag for en 14+14D/D jobb, beste Psv-spotjobben jeg har sett ever…

1 Like

Sveeas har høyst sannsynlig kjøpt sine 4 millioner aksjer gjennom SEB. SEB har sittet på 3,950 millioner aksjer over lengre tid. Mao. kunne Sveaas kjøpt de siste 50k og flagget mye tidligere. Mao. tror jeg det ligger noe i lufta, f.eks. at han kjøper Røkke sin post. Antakelig skulle f.eks. NM landes og avklares. En annen grunn til å bikke 5%-grensa er at Sveeas nå kan kjøpe ytterligere 5% i markedet uten flagging, og har fått hastverk med å gjøre det.

2 Likes

Men vil Røkke ut mtp at han trenger supply tjenester til Aker BP, Aker Offshore Wind, Akser Salmar Salmon og delvis Akso?

Det er denne delen jeg sliter med å forstå. Røkke trenger SOFF mer enn SOFF trenger Røkke. Alliansen er fortsatt ganske fersk, men i og med ar det har blitt en allianse er kanskje ikke Røkke sin post i SOFF like verdifull for han?

SVEEAS kan og vere eit play på VSSAB. Legge litt press på SIEM og viser at dei har andre alternativer til å fusjonere VSSAB sjølv om det verekr unaturlig

Intet hadde vært bedre om du har rett, og vi får en maktkamp og oppkjøpskrig mellom Røkke og Sveeas. Jeg lener meg på journalister og meglerhus som mener at Røkkes post er mer finansiell enn langsiktig industribyggende og tolker det som at han vil gjøre som i REC, og ta gevinsten når han har bidratt til gjennombyggingen av selskapet. Som i REC har børsverdien steget voldsomt pga. fundamentale forhold, hvorav noen er Røkkes fortjeneste (avklaring NM).

Kursen skal ihvertfall i taket dersom Sveeas ønsker innflytelse, og Røkke nekter å selge til ham. Sveeas må da kjøpe nye 20% av selskapet (ca. 15 millioner aksjer) for å få majoritet…

Pareto (PAS) har kjøpt nye 270k på siste aksjonærliste og ligger på drøye 300k. Men de kan ha kjøpt en god del de siste dager med crazy volum som ikke vises ennå. Jeg er rimelig sikker på at vi vil se en del spenstige kursmål fra både PAS og andre når de har fått hamstret nok til seg og kundene først…

Om vi spoler litt tilbake i tid så mener jeg å huske at John Fredriksen ønsker innflytelse, men det gikk ikke blant annet pga Røkke.

Kan det samme skje nå mon tro? At det blir en maktkamp som du sier